Ναυτιλία

Aegean Marine: Στον «αέρα» το deal με την HEC Europe

Aegean Marine Petroleum Network

Aegean Marine Petroleum Network


Στα χαρτιά παρέμεινε τελικά η πολυσυζητημένη εξαγορά της HEC Europe από την Aegean Marine Petroleum Network, που θα σηματοδοτούσε και την επιστροφή του εφοπλιστή και επιχειρηματία Δημήτρη Μελισσανίδη στην Aegean.

Σε ανακοίνωση της η εταιρίας αναφέρει, ότι δεν κατόρθωσε να εξασφαλίσει τις απαραίτητες εγκρίσεις για την ολοκλήρωση της εξαγοράς μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της 27ης Μαρτίου 2017 και κατά συνέπεια η συμφωνία τερματίστηκε, όπως προέβλεπαν οι όροι της.

Αιτία για τις εξελίξεις αυτές στάθηκε η προσφυγή στη δικαιοσύνη τριών μετόχων της Aegean που τάχθηκαν κατά της εξαγοράς της HEC Europe και η δικαστική απόφαση για προσωρινή απαγόρευση της υλοποίησης της.

Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα Φεβρουαρίου, η διοίκηση της Aegean Marine Petroleum Network έκανε γνωστή την απόφαση της να προχωρήσει στην εξαγορά της  HEC Europe, μητρικής της Ηellenic Environmental Center, της εταιρίας διαχείρισης πετρελαϊκών αποβλήτων, συμφερόντων του κ. Μελισσανίδη, έναντι 367 εκατ. δολ.

Σημειώνεται ότι το τίμημα περιλάμβανε μετρητά και μετοχές, που αντιστοιχούν στο 33% των μετοχών της Aegean Marine. Δεδομένου ότι οι μέτοχοι της HEC είναι εταιρίες που ανήκουν και ελέγχονται από το Δημήτρη Μελισσανίδη, μετά την απόκτηση των μετοχών θα ήταν πλέον ο μεγαλύτερος μέτοχος της Aegean.

Υπενθυμίζεται ότι κ. Δημήτρης Μελισσανίδης, ο ιδρυτής της ναυτιλιακής Aegean Marine Petroleum Network Inc., το 2016 αποφάσισε να αποχωρήσει από την εταιρία μετοχικά αλλά και από τη θέση του επικεφαλής εταιρικής ανάπτυξης της. Έτσι, η επιχείρηση προχώρησε στην επαναγορά 11.303.031 μετοχών αξίας περίπου 100 εκ. δολαρίων, οι οποίες ανήκαν στον επιχειρηματία.

Η είδηση της επιστροφής του επιχειρηματία Δημήτρη Μελισσανίδη στην Aegean Marine Petroleum Network και η εκ νέου απόκτηση μεγάλου πακέτου μετοχών σε αυτήν, αντιμετωπίστηκε με δυσπιστία από μερίδα επενδυτών της εταιρίας, η οποία εξέφρασε την αντίθεση της με αυτή την κίνηση και προσέφυγε στα δικαστήρια.

Δημήτρης Μελισσανίδης, ετών 64. Εφοπλιστής- Επιχειρηματίας.
Δημήτρης Μελισσανίδης, ετών 64. Εφοπλιστής- Επιχειρηματίας.

Οι ενάγοντες, με επικεφαλής τον Tyler Baron, του οποίου η εταιρία RBM Holdings κατέχει το 4,5% των μετοχών της Aegean, είχαν και στο παρελθόν, πριν ανακοινωθεί η συμφωνία,  πραγματοποιήσει ενέργειες με στόχο να διοριστεί νέο ΔΣ στην εταιρία.

Σύμφωνα με όσα υποστήριξαν στο δικαστήριο, το τίμημα της συναλλαγής θα μπορούσε να προκαλέσει σημαντική ζημιά στους μετόχους, ενώ η απόφαση για την εξαγορά της HEC Europe ελήφθη πριν από την ετήσια συνάντηση της εταιρίας και χωρίς οι υπόλοιποι μέτοχοι να έχουν γνώση. Παράλληλα, επισήμαναν ότι η συμφωνία υπεγράφη τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή με στόχο να επιστέψει ο κ. Μελισσανίδης στη διοίκηση της Aegean.

Από την πλευρά τους, οι δικηγόροι της Aegean Marine, υποστήριξαν στο ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ στη Νέα Υόρκη, ότι η προσωρινή απαγόρευση που ζήτησε -και πέτυχε τελικά- η RBM Holdings του Tyler Baron, απειλεί μία συμφωνία ζωτικής σημασίας για το μέλλον του προμηθευτή καυσίμων πλοίων και ιδιοκτήτη δεξαμενόπλοιων.

Το ΔΣ της Aegean περιγράφει τη συμφωνία με τη HEC ως μια ευκαιρία να αναδειχθεί η ενιαία εταιρία σε «one-stop shop», που θα παρέχει ανεφοδιασμό καυσίμων και διαχείριση απορριμμάτων πλοίων.

Πριν από λίγες ημέρες, οι δύο πλευρές, μέτοχοι και διοίκηση, συμφώνησαν προχωρήσουν σε διαπραγματεύσεις και να θέσουν σε αναμονή το δικαστικό αγώνα μέχρι τις 12 Απριλίου 2018. Ωστόσο, τα περιοριστικά μέτρα μπλόκαραν την ολοκλήρωση της εξαγοράς.

Η RBM Holdings θα έχει πρόσβαση σε όλο το πληροφοριακό υλικό που συνέταξε για τη συμφωνία η Clarksons Platou Securities, η οποία είναι σύμβουλος της Aegean για τη συγκεκριμένη συναλλαγή.

Μένει πλέον να δούμε που θα καταλήξουν οι διαπραγματεύσεις μετόχων-διοίκησης.

Δημήτρης Μελισσανίδης, ετών 64. Εφοπλιστής- Επιχειρηματίας.
Δημήτρης Μελισσανίδης, ετών 64. Εφοπλιστής- Επιχειρηματίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Νέες παραγγελίες vs διαλύσεις: Τι συμβαίνει στον κλάδο των τάνκερ;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ένας ακόμη Έλληνας εφοπλιστής στρέφεται στην αγορά LNG. Ποιοι και γιατί «ποντάρουν» στον κλάδο;

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ευ. Πιστιόλης: Με δάνειο 36 εκατ. ευρώ χρηματοδοτεί δύο νεότευκτα τάνκερ η Top Ships