Ναυτιλία

Ένας ακόμη Έλληνας εφοπλιστής στρέφεται στην αγορά LNG. Ποιοι και γιατί «ποντάρουν» στον κλάδο;

Ανδρέας Μαρτίνος, εφοπλιστής Minerva Marine


Μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο η λίστα με τα ονόματα των εφοπλιστών που σπεύδουν να κλείσουν παραγγελίες για πλοία μεταφοράς LNG. Ο λόγος, αυτή τη φορά, για τον Ανδρέα Μαρτίνο και την εταιρία του, Minerva Marine, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, κάνει το πρώτο βήμα για την είσοδο της στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Η εταιρία, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται πίσω από την πρόσφατη παραγγελία δύο πλοίων μεταφοράς LNG, στα ναυπηγεία DSME. Τα πλοία είναι χωρητικότητας 173,400 cbm και ο χρόνος παράδοσης έχει οριστεί για το 2021.

Υπενθυμίζεται ότι τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία ανακοίνωσαν την περασμένη εβδομάδα την παραγγελία, χωρίς να αποκαλύψουν το όνομα του εφοπλιστή που έκλεισε τη συμφωνία.

Τα ναυπηγεία DSME έχουν κλείσει αρκετές παραγγελίες για πλοία μεταφοράς LNG κατά τους τελευταίους μήνες.

Αγγελικούσης
Ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης (αριστερά) με την κόρη του Μαρία (δεξιά)

Λίγο πριν κλείσει το 2017, η Μaran Gas, του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση υπέγραψε συμφωνία για την κατασκευή ενός πλοίου LNG και μίας πλωτής τερματικής μονάδας αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU), συνολικής αξίας 395 εκατ. δολ.

Στην παραγγελία δύο πλοίων έχει προχωρήσει και η Alpha Tanker & Shipping.

Αντίστοιχες κινήσεις έχουν σημειωθεί και σε άλλα ναυπηγεία. Για παράδειγμα, η ναυτιλιακή ΤMS Cardiff Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου, υπέγραψε στις αρχές του 2018, σύμβαση με τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries για την κατασκευή ενός πλοίου μεταφοράς LNG με πρόωση XDF. Παράλληλα, σύναψε συμφωνία για επταετή ναύλωση του συγκεκριμένου πλοίου στον γαλλικό πετρελαϊκό κολοσσό TOTAL Gas & Power Chartering.

Πήτερ Λιβανός, εφοπλιστής GasLog Ltd. ναυτιλία
Πήτερ Λιβανός, εφοπλιστής GasLog Ltd.

Την παραγγελία νεότευκτου πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ανακοίνωσε, τον Ιανουάριο και η ναυτιλιακή GasLog Ltd., συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού. Πρόκειται για πλοίο χωρητικότητας 180.000 κυβικών μέτρων, το οποίο θα κατασκευαστεί στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries και αναμένεται να παραδοθεί στη ναυτιλιακή το τρίτο τρίμηνο του 2019. Παράλληλα, στις αρχές Μαρτίου ανακοίνωσε την παραγγελία και δεύτερου πλοίου για LNG, ίδια χωρητικότητας, στα ίδια ναυπηγεία, το οποίο αναμένεται να παραλάβει το δεύτερο τρίμηνο του 2020.

Στο μεταξύ, και ο εφοπλιστής Ν. Τσάκος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ναυτιλιακής ΤΕΝ, πρόσφατα, κατά τη διάρκεια conference call που είχε με αναλυτές, επισήμανε ότι στα επόμενα σχέδια του περιλαμβάνεται η ισχυροποίηση της θέσης της εταιρίας στον κλάδο μεταφοράς LNG.

Ν. Τσάκος, εφοπλιστής

Μάλιστα, τόνισε ότι οι τιμές στα συγκεκριμένα νεότευκτα είναι ελκυστικές, ενώ διευκρίνησε ότι θα πρέπει πρώτα να υπάρξει ενδιαφέρον για ναυλώσεις και μετά να προχωρήσει σε νέες παραγγελίες.

Στην παρούσα φάση, η ΤΕΝ διαθέτει δύο πλοία μεταφοράς LNG, το Neo Energy (κατασκευής 2007) και το Maria Energy (κατασκευής 2016).

Τι λένε οι αναλυτές

Αναλυτές αναφέρουν ότι το ενδιαφέρον για νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG αυξάνεται ολοένα και περισσότερο, ενώ ορισμένοι υποστηρίζουν ότι υπάρχουν και άλλοι εφοπλιστές που ετοιμάζονται να κάνουν ανάλογο βήμα και να επεκταθούν στο συγκεκριμένο κλάδο.

Ο τομέας του LNG βρέθηκε στο επίκεντρο λόγω της αύξησης που σημείωσαν οι τιμές των ναύλων από τις αρχές του 2018 -ενώ μέχρι τότε ήταν χαμηλές-, της συνεχιζόμενης ανάπτυξης του εμπορίου υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς και της προβλεπόμενης υστέρησης της χωρητικότητας σε LNG κατά την χρονική περίοδο μέχρι το 2020.

maran gas
Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς LNG «Woodside Chaney» της Maran Gas

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Αλαφούζος: Παραγγέλνει ακόμα δύο VLCCs από τα ναυπηγεία HHI

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Β. Λαλιώτης: Πουλάει πλοίο σχεδόν στη διπλάσια τιμή από αυτήν που το αγόρασε

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Καραγεωργίου: Ναύλωση πλοίου σε τιμή-έκπληξη για τη ναυτιλιακή του Ιδρύματος Ωνάση