Business

Σε… ρηχά νερά οι παραγγελίες νέων πλοίων


Στασιμότητα επικρατεί στην αγορά σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες νέων πλοίων, οι οποίες συνεχίζουν να είναι εξαιρετικά σπάνιες, κάτι που δεν θυμίζει καθόλου την (όχι και τόσο μακρινή) εποχή που σχεδόν κάθε μέρα είχαμε νέες μεγάλες παραγγελίες.

Τη στασιμότητα αυτή επιβεβαιώνουν οι εβδομαδιαίες αναφορές και οι αναλύσεις για τις εξελίξεις στη ναυτιλία, που δείχνουν ότι ακόμα και στον τομέα των bulkers, όπου υπάρχει μία σχετική κινητικότητα, οι συμφωνίες που ανακοινώνονται αφορούν κυρίως σε μεταχειρισμένα πλοία, και όχι σε νεότευκτα.

Όπως αναφέρει στην εβδομαδιαία αναφορά της η Allied Shipbroking, αναφερόμενη στη συμφωνία της Almi Maritime για την κατασκευή δύο νέων τάνκερ τύπου VLCC (η οποία πάντως δεν επιβεβαιώνεται από την ίδια την εταιρεία), «αν και η παραγγελία είναι αξιοσημείωτη, ο περιορισμένος όγκος νέων παραγγελιών που δίνονται δεν είναι αυτός που θα φανταζόταν κανείς, δεδομένης της σημαντικής μείωσης των τιμών τους τελευταίους δυο-τρεις μήνες. Τα ναυπηγεία ακόμη βάζουν τα δυνατά τους για να αποκομίσουν ό,τι μπορούν από τη σημερινή αγορά, αν και μέχρι σήμερα πολύ λίγες από αυτές τις προσπάθειες φαίνονται να έχουν φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Τούτου λεχθέντος, τα πράγματα ίσως να κινούνται με αργούς ρυθμούς προς όφελός τους, καθώς οι πρόσφατες αυξήσεις στα μεταχειρισμένα στην αγορά dry bulk πιθανόν να μεταβάλλουν τις ισορροπίες και θα μπορούσαν εν  τέλει να βοηθήσουν στην κάλυψη του κενού, μέχρι που μία παραγγελία νέου πλοίου θα μπορούσε ξανά να βγάζει νόημα. Αυτοί όμως είναι κάπως ευσεβείς πόθοι από την πλευρά των ναυπηγείων, καθώς θα υπάρχει ακόμα κακή ψυχολογία στην αγορά για τις προοπτικές της αγοράς μεσοπρόθεσμα, κάτι που θα διατηρήσει τα πράγματα υπό πίεση για κάποιο διάστημα».

Σύμφωνα πάντα με την Allied Shipbroking, στον τομέα του dry bulk «αν και ήταν μία αρκετά σταθερή εβδομάδα σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα, πιθανόν να υπάρχει μια αίσθηση ότι οι αυξήσεις των τιμών έχουν σταθεροποιηθεί, κάτι που θα αντανακλούσε την αίσθηση μεταξύ των περισσοτέρων αγοραστών στην αγορά ότι οι τιμές ίσως ξεπέρασαν αυτό που η αγορά μπορεί να υποστηρίξει αυτή τη δεδομένη στιγμή».

Όσο για τα τάνκερ, η Allied Shipbroking σημειώνει πως «η δραστηριότητα ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από το μέσο όρο που σημειώνεται φέτος μέχρι τώρα και διατηρώντας αυτόν τον αργό ρυθμό, οι τιμές παραμένουν υπό περαιτέρω πίεση. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι αναμένουμε ακόμα να δούμς περαιτέρω εκπτώσεις τιμών τις επόμενες εβδομάδες, ειδικά με δεδομένο ότι υπάρχει ακόμα ελάχιστη υποστήριξη από τα ναύλα».

Από την πλευρά της, η Clarkson Platou Hellas σημειώνει ότι «ήταν μία ήσυχη εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων», ενώ η VesselsValue επισημαίνει σε σημείωμά της ότι «καθώς η ναυτιλιακή αγορά περνά στο καλοκαίρι, η δραστηριότητα σε όλους τους τομείς αρχίζει να επιβραδύνεται. Οι πωλήσεις τάνκερ είναι πεσμένες, το ίδιο και τα ναύλα, που σημαίνει ότι υπάρχει μικρή κινητικότητα στις αξίες».

Για τα bulkers, η VesselsValue αναφέρει ότι «τα ναύλα συνεχίζουν να ανεβαίνουν αυτήν την εβδομάδα – ωστόσο, είναι κατά κύριο λόγο σταθερά. Οι αξίες των capesize έχουν δει μία άνοδο στο τονάζ από τα μέσα της δεκαετίας του 2000, λόγω μίας θετικής αίσθησης στην αγορά».

Τέλος, για τον τομέα των containerships η VesselsValue σημειώνει πως «οι αξίες είναι σταθερές αυτήν την εβδομάδα με πολύ μικρές μεταβολές στα ναύλα και καμία πώληση».

Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

http://www.mononews.gr/pios-kremase-ti-proedro-tis-ete-louka-katseli/62181


ΣΧΟΛΙΑ