• Business

    Πώς η Ιντρακάτ έφτασε στα 603 εκατ. ευρώ κεφαλαιοποίηση σε 11 μήνες – Τα επόμενα βήματα του Αλέξανδρου Εξάρχου

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Αλέξανδρος Εξάρχου

    Αλέξανδρος Εξάρχου, ο ισχυρός άνδρας της ΑΚΤΩΡ


    Κέρδη 157,5% καταγράφει φέτος η νέα Ιντρακάτ, που πλέον το επιχειρηματικό σχήμα Μπάκου, Καϋμενάκη, Εξάρχου, έχουν απογειώσει και με τις προοπτικές για το 2024 να δημιουργούν νέες προσδοκίες στην αγορά.

    Η εταιρεία έγραψε χθες στο ταμπλό κεφαλαιοποίηση 603 εκατ. ευρώ, επίπεδα τα οποία δεν είχε δει κατά το παρελθόν, με τον τομέα των εμβληματικών έργων που έχει προς υλοποίηση (ΒΟΑΚ, Μετρό Θεσσαλονίκης) και μετά την εξαγορά της Άκτωρ να απογειώνουν το ανεκτέλεστο σε περισσότερα από 5 δις. ευρώ.

    Την ίδια ώρα στα μισά του μήνα ο αεικίνητος Αλέξανδρος Εξάρχου  προετοιμάζει την αγορά για σημαντικές ανακοινώσεις με τους επαγγελματίες της αγοράς, τους επενδυτές και τους θεσμικούς επενδυτές να βρίσκονται σε ετοιμότητα εν αναμονή των νέων βημάτων του ομίλου.

    Αυτό που είναι γνωστό είναι ότι ο Αλέξανδρος Εξάρχου εστιάζει στην ενίσχυση της παρουσίας του ομίλου στην Ελλάδα και την Ρουμανία μετά την απόκτηση της Άκτωρ, καταβάλλοντας ήδη επιπλέον ρευστότητα στην αποκτηθείσα κατασκευαστική 85 εκατ. ευρώ με τον ίδιο τον CEO και αντιπρόεδρο της Ιντρακάτ να δηλώνει μόλις προσφάτως ότι τα κεφάλαια αυτά είναι ανακτήσιμα μέσω της δραστηριότητας της εταιρείας.

    Όσον αφορά τα έργα που τρέχει πλέον η Intrakat δίνει μεγάλη βαρύτητα στην πορεία του Μετρό της συμπρωτεύουσας, το κατασκευαστικό σκέλος του οποίου έχει ολοκληρωθεί.

    Μάλιστα, στις 20 Νοεμβρίου ανακοινώθηκε ότι δόθηκε αποζημίωση 27,5 εκατ. Ευρώ από την Ελληνικό Μετρό Α.Ε. Για το Μετρό Θεσσαλονίκης και το ποσό αυτό χρησιμοποιήθηκε ως «καύσιμο» για να ξεμπλοκάρει το έργο με αποπληρωμή οφειλών προς τους υπεργολάβους και τους προμηθευτές.

    Η Ιντρακάτ έχει ισχυρή συμμετοχή στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), με τα έργα να προχωρούν και ότι αναμένεται το άνοιγμα των προσφορών για την παραχώρηση Ηράκλειο-Χανιά.

    Υπενθυμίζεται ότι με την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ η Intrakat έχει αναλάβει την κατασκευή του δημόσιου έργου Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη αξίας 170 εκατ. Ευρώ, ενώ συμμετέχει στην ανάδοχο κοινοπραξία του ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη (σ.σ. Αξίας 290 εκατ. ευρώ) μαζί με τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

    Όσον αφορά την παραχώρηση του 1,75 δισ. Ευρώ για το Ηράκλειο-Χανιά μπορεί η Intrakat να μη συμμετέχει άμεσα στα ενδιαφερόμενα σχήματα, αλλά εάν επικρατήσει η κοινοπραξία Mytilineos-Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) θα αποτελέσει το κατασκευαστικό βραχίονα της δεύτερης, καθώς η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις μέσω της συμφωνίας για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ θα μπορεί να ζητά από την Intrakat να αναλάβει το κατασκευαστικό αντικείμενο έργων στα οποία είναι ανάδοχος.

    Η Ρουμανία αποτελεί σημαντική αγορά για τον κατασκευαστικό όμιλο καθώς αποτελεί τη μόνη χώρα των Βαλκανίων στην οποία σχεδιάζει να  αναπτυχθεί περαιτέρω.

    Ήδη  το ανεκτέλεστο έργων στη Ρουμανία είναι 1,2 δισ ευρώ και όπως στόχος είναι το ανεκτέλεστο να φτάσει τα 2,5 δισ. ευρώ στην τριετία.

    Στη Ρουμανία σχεδιάζει εξάλλου να αναπτυχθεί και στις ΑΠΕ  και η πρώτη σημαντική κίνηση αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2024  με την εξαγορά αδειών για αιολικά πάρκα σε συνεργασία με στρατηγικό επενδυτή.

    Διαβάστε επίσης

    ΔΕΗ: Γνωστοποίησε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού την εξαγορά της Κωτσόβολος

    Αλ. Εξάρχου (Intrakat): Ένεση ρευστότητας 85 εκατ. ευρώ στην ΑΚΤΩΡ – Επέκταση στη Ρουμανία

    Φίλιππος Νάκας: Μέρισμα €0,20/μετοχή και επιστροφή ποσού στους μετόχους ενέκρινε η ΓΣ



    ΣΧΟΛΙΑ