• Business

    ΟΛΠ: Κανονικά τα έργα υποδομών στο λιμάνι παρά την πανδημία

    • NewsRoom
    ΟΛΠ


    Κανονικά παρά την πανδημία συνεχίζονται τα έργα ανάπτυξης των υποδομών στο λιμάνι του Πειραιά, υπογραμμίζουν πηγές του ΟΛΠ και επαναλαμβάνουν τη δέσμευση της Cosco για την ανάπτυξη της παρουσίας τους στην ελληνική αγορά.

    Ανάμεσα στα έργα που προχωράνε είναι και η Νότια Επέκταση, η οποία ξεκίνησε επίσημα στις 21 Φεβρουαρίου μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τον ανάδοχο του έργου και τη λήψη των απαιτούμενων αδειών.

    Πρόκειται για ένα υποχρεωτικό έργο που προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Ελληνικού Δημοσίου (ν.4404/2016).

    Στις 25/2 πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης των εργασιών παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη ως εκπροσώπου του Πρωθυπουργού, του Υπουργού Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη, του Περιφερειάρχη Αττικής κ. Γιώργου Πατούλη και του Δημάρχου Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη, οι οποίοι χαιρέτισαν την έναρξη του έργου και υπογράμμισαν τη σημασία του για την τοπική και εθνική οικονομία.

    Ακολούθησε ένα χρονικό διάστημα περίπου 45 ημερών για την ενημέρωση των Αρχών (Λιμεναρχείο, Υδρογραφική Υπηρεσία, Υπηρεσία Φάρων) για την έναρξη του έργου και τη λήψη των απαραίτητων αδειών που αφορούσαν στην απόρριψη των βυθοκορημάτων με βάση την υφιστάμενη περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου καθώς και τη φωτοσήμανση του έργου στην περίμετρό του για λόγους ασφάλειας ναυσιπλοΐας λαμβάνοντας υπόψη και την εγγύτητά του στην είσοδο του κεντρικού Λιμένα.

    Με την ολοκλήρωση των παραπάνω το έργο ξεκίνησε και ουσιαστικά στις 4 Απριλίου 2020, με τη διενέργεια των εργασιών υποθαλάσσιων εκσκαφών οι οποίες αφορούν στην περίμετρο των μελλοντικών κρηπιδωμάτων.

    Οι εργασίες διακόπηκαν προσωρινά λόγω του Πάσχα και των δυσμενών καιρικών συνθηκών στην περιοχή. Μετά το πέρας των διακοπών του Πάσχα ξεκίνησαν ξανά και συνεχίζονται ομαλά και με γρηγορότερους ρυθμούς. Στόχος είναι η επιτάχυνση των εργασιών ώστε πριν το πέρας της θερινής περιόδου να έχει ολοκληρωθεί τμήμα του έργου ικανό για την επίτευξη της ασφάλειάς του έναντι των τυχόν δυσμενών καιρικών συνθηκών της χειμερινής περιόδου που θα ακολουθήσει.

    Επίσης έχει οριστεί, περιβαλλοντικά αδειοδοτημένος, εργοταξιακός χώρος που θα πραγματοποιηθούν κατά κύριο λόγο η κατασκευή των πασσάλων και των κυψελωτών κιβωτίων (caissons) επί των οποίων θα εδραστούν τα κρηπιδώματα του έργου καθώς και η μεταφορά με φορτηγά των αδρανών υλικών επιχώσεων τα οποία στη συνέχεια θα ενσωματώνονται στο έργο μέσω πλωτών μέσων ώστε όπως προβλέπεται και στην περιβαλλοντική αδειοδότηση του εν λόγω έργου να μην επιβαρυνθεί ο κύριος αστικός ιστός από τη διέλευση των φορτηγών.

    Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε non paper του ΟΛΠ, «για το έργο Επέκτασης Επιβατικού Λιμένα Πειραιά (Νότια Επέκταση) έχουν εκδοθεί όλες οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία άδειες και εγκρίσεις συμπεριλαμβανομένων και των περιβαλλοντικών του αδειοδοτήσεων».

    Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την άτυπη ενημέρωση, για το συγκεκριμένο έργο έχει εκδοθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η υπ’ αριθμό πρωτοκόλλου 3122.1-Τ11/22673/2019 έγκριση εκτέλεσης του έργου καθώς και οι προαπαιτούμενες αποφάσεις έγκρισης της τεχνικής μελέτης και των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου .

    Οι παραπάνω αποφάσεις βρίσκονται σε πλήρη ισχύ και συνεπώς το εν λόγω έργο είναι πλήρως αδειοδοτημένο. Η υπό έγκριση Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) της ΟΛΠ ΑΕ, περιλαμβάνει τις ακόλουθες κατηγορίες έργων & δραστηριοτήτων:

    Α. Υφιστάμενες Δραστηριότητες του λιμένα
    Β. Υφιστάμενα έργα που φέρουν περιβαλλοντική αδειοδότηση συμπεριλαμβανομένου του έργου «Επέκταση Επιβατικού Λιμένος Πειραιά – Νότια Πλευρά»
    Γ. Νέα προγραμματισμένα έργα τα οποία θα αδειοδοτηθούν περιβαλλοντικά με την έγκριση της υπό αξιολόγηση περιβαλλοντικής μελέτης.



    ΣΧΟΛΙΑ