• Business

    Οι κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών σε τάνκερ και bulkers τον Μάιο

    ελλαδα


    Ιδιαίτερα δραστήριοι ήταν και τον Μάιο οι Έλληνες εφοπλιστές στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων, αποκτώντας συνολικά 34 πλοία στη διάρκεια του μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ναυλομεσιτικής εταιρείας Golden Destiny, η οποία αναφέρει συγκεκριμένα ότι Έλληνες εφοπλιστές ήταν υπεύθυνοι για το 23% της παγκόσμιας δραστηριότητας στην αγορά sale and purchase τον προηγούμενο μήνα.

    Τα 34 πλοία που απέκτησαν Έλληνες εφοπλιστές είναι συνολικής χωρητικότητας 3,57 εκατομμυρίων dwt, ενώ αθροιστικά για την απόκτησή τους δαπανήθηκαν 712,5 εκατομμύρια δολάρια, από τα 2,42 δισ. ευρώ που δαπανήθηκαν παγκοσμίως τον Μάιο στην αγορά των μεταχειρισμένων.

    Έντονο ήταν το ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών για τάνκερ, καθώς αποκτήθηκαν 18 τάνκερ τον Μάιο, συνολικής αξίας σχεδόν 400 εκατομμυρίων δολαρίων και χωρητικότητας 1,92 εκατ. dwt, ενώ στην αγορά των πλοίων ξηρού φορτίου κυριάρχησαν τα capesizes, και συνολικά αποκτήθηκαν 14 bulkers συνολικής αξίας 307 εκατ. δολαρίων και χωρητικότητας 1,57 εκατ. dwt.

    Σύμφωνα με την επικεφαλής έρευνας της Golden Destiny, Σοφία Μ. Κοκκίνη, το αγοραστικό ενδιαφέρον στην αφορά των τάνκερ πυροδοτήθηκε από τις χαμηλές τιμές στην αγορά, και όχι από εκτιμήσεις για μία γρήγορη ανάκαμψη της αγοράς.

    Όσον αφορά στα πλοία ξηρού φορτίου, η κ. Κοκκίνη παρατηρεί ότι οι Έλληνες εφοπλιστές συνέχισαν να επενδύουν σε αυτά, παρά το γεγονός ότι οι τιμές των ναύλων στην αγορά υποχώρησαν τον Μάιο σε ποσοστό άνω του 15%, και αποδίδει την επιμονή αυτή στην εμπιστοσύνη τους στην αγορά του ξηρού φορτίου και στην πεποίθησή τους ότι οι προοπτικές της είναι ευνοϊκές.

    Πάντως, κινήσεις από ελληνικές εταιρείες στην αγορά των μεταχειρισμένων είχαμε και πιο πρόσφατα, όπως αναφέρει στην εβδομαδιαία έκθεσή της η Intermodal. Η μία κίνηση ήταν στην αγορά των τάνκερ, με το χωρητικότητας 34.985 dwt Maersk Rapier (κατασκευής 2000) να πηγαίνει σε ελληνικά χέρια έναντι 6,75 εκατ. δολαρίων περίπου, και η άλλη στην αγορά του dry bulk, όπου το χωρητικότητας 53.348 dwt πλοίο Wren αποκτήθηκε από την ναυτιλιακή Starbulk έναντι περίπου 8 εκατ. δολαρίων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ταφόπλακα στο deal Fredriksen-Γεωργιόπουλου: Δεν τα βρήκαν οι δύο εφοπλιστές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Λ. Πατίτσας: Μπάσιμο της Atlas Maritime στο pool V8 της Navig8

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SHIPPING FOCUS: Το νέο στέλεχος της Αγγελικής Φράγκου



    ΣΧΟΛΙΑ