• Business

    Mercedes, BMW, VW: Η ενεργειακή κρίση απειλεί τη λειτουργία των εργοστασίων τους

    • NewsRoom

    Oliver Zipse (BMW), Oliver Blume (VW), Ola Källenius (Mercedes-Benz)


    Τα καλά νέα του πρώτου εξαμήνου, ίσως είναι και τα τελευταία για φέτος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη. O επίμονος πληθωρισμός εκτοξεύει τις τιμές στο κόστος παραγωγής στα ύψη και η αγορά αυτοκινήτων παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης. Η μεγαλύτερη απειλή όμως είναι η ενεργειακή κρίση, και πως αυτή θα επηρεάσει την παραγωγή αυτοκινήτων.

    Ο προμηθευτής αυτοκινήτων Aptiv, με έδρα το Δουβλίνο, προχώρησε σε μία εφιαλτική πρόβλεψη, τρομάζοντας επενδυτές και αναλυτές. Προειδοποίησε ότι τα εργοστάσια αυτοκινητοβιομηχανίας ίσως θα πρέπει να μειώσουν το ρυθμό παραγωγής τους αυτό τον χειμώνα, λόγω της εξοικονόμησης ενέργειας.

    Αυτό θα οδηγούσε σε μείωση της παραγωγής οχημάτων στην Ευρώπη κατά 5%, όταν η προηγούμενη πρόβλεψη, έκανε λόγο για ανάπτυξη 10%.

    «Ιστορικά η Aptiv ήταν πάντα πιο σωστή απ’ ότι λάθος στις εκτιμήσεις της, όσον αφορά την παραγωγή», σχολίασε ο αναλυτής της RBC Capital Markets, Joe Spak.

    «Εάν η Aptiv έχει δίκιο για την παραγωγή, τότε όλοι οι άλλοι κάνουν λάθος και ο μεγαλύτερος κίνδυνος αφορά τις μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, κατά την άποψή μας».

    Αβάσταχτο το κόστος πρώτων υλών

    Η γερμανική οικονομία -η μεγαλύτερη της Ευρώπης- παρέμεινε στάσιμη το δεύτερο τρίμηνο εν μέσω αύξησης τιμών, ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα και απειλών από τη Ρωσία για διακοπή των ροών του φυσικού αερίου.

    Η πλειοψηφία των οικονομολόγων εκτιμούν δεδομένα την ύφεση για το δεύτερο εξάμηνο, χωρίς όμως να μπορούν να προβλέψουν την έντασή της.

    Η Volkswagen έχει ήδη αναφέρει ότι περιμένει μείωση κερδών, προβάλλοντας τα αυξανόμενα επιτόκια και τον πληθωρισμό ως τους βασικούς παράγοντες που πλήττουν τη ζήτηση.  «Οι πελάτες το σκέφτονται για το αν θα αγοράσουν ένα όχημα ή θα ανανεώσουν για ένα μήνα τη μίσθωση λόγω ανησυχιών όπως η αύξηση των τιμών της ενέργειας, δήλωσε τη Δευτέρα ο Frank Fiedler, οικονομικός διευθυντής της VW.

    H Continental, η γερμανική εταιρεία ανταλλακτικών ανέφερε ότι πρέπει να επωμιστεί περίπου 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ επιπρόσθετο κόστος για πρώτες ύλες, ενέργεια και logistics, με τις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων στο εξωτερικό να αυξάνονται ακόμα και σε οχταπλάσιο ρυθμό σε κάποιες περιπτώσεις . Η CFO της Continental, Katja Duerrfeld παρομοίασε τις συνθήκες αγοράς με τυφώνας και προέβλεψε ότι αυτές οι πιέσεις δεν θα υποχωρήσουν σύντομα.

    Οι αισιόδοξοι και οι απαισιόδοξοι

    Παρά τα ζοφερά σημάδια, δεν προετοιμάζονται όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες για ένα δύσκολο εξάμηνο. Εταιρείες όπως η Stellantis και Mercedes επιμένουν ότι μπορούν να διατηρήσουν ισχυρά τα κέρδη τους για το δεύτερο εξάμηνο.

    Δεν έχουν δώσει όμως επαρκείς εξηγήσεις, για το πώς θα ξεπεράσουν τις πιέσεις που ασκούνται λόγω της επιδείνωσης της οικονομίας.

    Αντίθετα, η BMW, κατά τη παρουσίαση των αποτελεσμάτων της τη προηγούμενη εβδομάδα είχε προειδοποιήσει ότι έρχονται δύσκολες μέρες για την αυτοκινητοβιομηχανία.

    Προειδοποίησε ότι ναι μεν οι παραγγελίες παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, όμως δεν θα μπορέσει να μετακυλήσει πλήρως αυξανόμενο κόστος υλικών στους πελάτες.

    Τους προηγούμενους μήνες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες βγήκαν κερδισμένες, με τα εταιρικά κέρδη να αυξάνονται και η μετακύλιση του κόστους παραγωγής στον πελάτη δεν ανέκαμψε την πορεία των πωλήσεων.

    Εταιρείες όπως Mercedes-Benz, η VW, η BMW επένδυσαν σε –περιορισμένη- παραγωγή πολυτελών μοντέλων, αντισταθμίζοντας τις ζημιές από την μείωση του συνολικού αριθμού στην αγορά αυτοκινήτων.

    Παράλληλα, οι ελλείψεις σε ημιαγωγούς ενίσχυσε τη ζήτηση σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και εκτίναξε τις τιμές.

    Διαβάστε επίσης:

    Volkswagen: Αποχωρεί ο Χέρμπερτ Ντις – Στην θέση του ο επικεφαλής της Porsche



    ΣΧΟΛΙΑ