Τον Μάρτιο του 2025, η Donatella Versace αποχώρησε από τη θέση της σχεδιάστριας της ομώνυμης εταιρείας  και ανέλαβε τον ρόλο της Chief Brand Ambassador από την 1η Απριλίου 2025. Την ίδια περίοδο, ο Dario Vitale από τη Miu Miu ανέλαβε τη θέση του νέου Chief Creative Officer στη Versace.

Πρόκειται για μια λογική κίνηση που ταιριάζει με τη στρατηγική του Ομίλου Prada, καθώς η δημοφιλής και νεανική μάρκα Miu Miu ανήκει σε αυτόν και μάλιστα αποφέρει σημαντικά έσοδα. Παρά τη διετή ύφεση στον τομέα των πολυτελών προϊόντων, η Prada με τη Miu Miu συνεχίζει να υπερτερεί έναντι των περισσότερων ανταγωνιστριών της. Οι υπόλοιπες εταιρείες έχουν πληγεί πιο έντονα από την απότομη ύφεση στην κινεζική αγορά.

1

Μια στρατηγική εξαγορά

Σήμερα «Η Versace είναι μια μοναδική και εξαιρετική μάρκα, η οποία όμως συμπληρώνει τις Prada και Miu Miu από άποψη αισθητικής και καταναλωτικής αντίληψης», δήλωσε ο Andrea Guerra, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Prada, σε συνέντευξή του στη La Repubblica.

«Ταυτόχρονα, η Versace μοιράζεται σημαντικές ομοιότητες με τις μάρκες μας: έχει τις ρίζες της στην κουλτούρα, στη βαθιά σκέψη και στην κλασική ιστορία της Μεσογείου, με ένα σαφές όραμα».

Η εκκίνηση της εξαγοράς της Versace από τον όμιλο Prada έγινε τον περασμένο Απρίλιο για 1,25 δισεκατομμύρια ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 2 Δεκεμβρίου. Η εξαγορά, εξηγεί ο Guerra, «ήταν μια ευκαιρία. Οι ιδιοκτήτες της αισθάνθηκαν υποχρεωμένοι να πουλήσουν σε μια εποχή που πολλοί ανταγωνιστές στρέφονταν προς τα μέσα αντί να επιδιώκουν επέκταση. Αισθανθήκαμε έτοιμοι και αδράξαμε αυτή την ευκαιρία, συμπεριλαμβανομένης της τιμής».

Το κοινό μέλλον και οι στόχοι

Όσον αφορά τους στόχους, «έχοντας πλήρη συνείδηση ότι πρόκειται για μια σημαντική δέσμευση, δεν αναμένουμε να επιτύχουμε απτά αποτελέσματα βραχυπρόθεσμα, αλλά μακροπρόθεσμα», σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος.

«Αν συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε, μπορούμε να φτάσουμε τα 7 δισεκατομμύρια ευρώ σε έσοδα στο μέλλον. Αλλά πρέπει να εστιάσουμε στη μάρκα, στη δημιουργικότητα, στην τοποθέτηση των προϊόντων, στην ταυτότητα και στην επιθυμητότητα του προϊόντος».

Η κληρονομιά Versace

Όσον αφορά την κληρονομιά του Gianni Versace, το σημαντικό, όπως επισημαίνει ο Guerra, «είναι να μην προδώσουμε την ιστορία του. Στη μόδα σήμερα υπάρχει μεγάλη επίδραση του Versace: ήταν ο πρώτος που άνοιξε τον δρόμο για την εποχή των supermodels και του glamour, και έφερε τη μόδα πιο κοντά στην ποπ κουλτούρα και τη μουσική. Το DNA της μάρκας είναι πολύ ισχυρό και είναι στο χέρι μας να καταλάβουμε πώς πρέπει να συνεχίσει να εκφράζεται το 2027, το 2030, το 2040. Πρέπει να υπάρχει μια θετική ένταση μεταξύ της δημιουργικότητας της μάρκας και της ιστορίας της».

Ο Lorenzo Bertelli αναλαμβάνει τον ρόλο του εκτελεστικού προέδρου της Versace, αλλά η μητέρα του, Miuccia Prada, δεν θα είναι υπεύθυνη για το δημιουργικό κομμάτι. «Η κυρία Prada είναι σημαντική μέτοχος του Ομίλου Prada, αλλά δεν θα είναι υπεύθυνη για το δημιουργικό κομμάτι της Versace», διαβεβαιώνει ο Guerra.

Μια στιγμή ασυνέχειας

«Θα υπάρχουν άνθρωποι, ξεκινώντας μαζί με τον Lorenzo, που θα είναι υπεύθυνοι αυτού του τομέα. Θα υπάρξει μια στιγμή ασυνέχειας. Θα μπορέσουμε να υιοθετήσουμε κάποιες διαφορετικές προσεγγίσεις και επίσης να πειραματιστούμε. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη Versace ως εργαστήριο για να δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας. Και αυτό θα είναι ενδιαφέρον και για τον Lorenzo».

Για τον όμιλο, η είσοδος της Versace θα είναι μια στιγμή εξέλιξης: «Έχουμε δύο σημαντικούς κινητήρες, την Prada και τη Miu Miu, που έχουν σημειώσει 20 συνεχόμενα τρίμηνα αδιάκοπης ανάπτυξης», σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος.

«Τώρα προσθέτουμε έναν άλλο κινητήρα, τη Versace, που θα αποφέρει καρπούς μακροπρόθεσμα. Βρισκόμαστε σε μια πορεία εξέλιξης. Αυτή η εταιρεία έχει φτάσει μέχρι εδώ σε μία μόνο γενιά χάρη στην πολύ ισχυρή επίδραση των ιδρυτών της, οι οποίοι εξακολουθούν να διευθύνουν την εταιρεία μαζί μας. Υπάρχει μια ισχυρή ιστορία που πρέπει να σεβαστούμε και μια διαδοχή που έχει ήδη σκιαγραφηθεί και είναι σαφής σε όλους».

Όσον αφορά τον Armani, «σήμερα υπάρχει η διαθήκη και μια οικογένεια που πρέπει να περάσει μια περίοδο μεγάλης θλίψης και να αποφασίσει ποια θα είναι η πορεία και το χρονοδιάγραμμα. Από τη δική μας πλευρά, υπάρχει μεγάλος σεβασμός και δεν φοβόμαστε τίποτα. Είμαστε πολύ δραστήριοι».

Η αλλαγή ρόλων στη Versace και η είσοδος του Dario Vitale και του Bertelli σηματοδοτούν μια στρατηγική ανανέωση ενόψει της εξαγοράς από τον Όμιλο Prada. Η Prada αξιοποιεί τη Versace ως πυλώνα ανάπτυξης, με στόχο τη μακροπρόθεσμη ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της, ενώ δεσμεύεται να σεβαστεί και να εξελίξει το ισχυρό DNA του οίκου.

Συνολικά, πρόκειται για μια κίνηση που ευθυγραμμίζεται με τη φιλοσοφία του ομίλου και ανοίγει τον δρόμο για μια νέα, πιο δημιουργική και ανταγωνιστική εποχή για τη Versace.

Διαβάστε επίσης:

Prada: Η εξαγορά της Versace για 1,25 δισ. αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες εβδομάδες 

Versace υπό νέα ηγεσία: Πώς ο διάδοχος της Prada σχεδιάζει την επιστροφή του θρυλικού οίκου 

Versace: Το φόρεμα που έγινε αιτία να δημιουργήσει η Google την αναζήτηση εικόνων έκανε την επανεμφάνισή του