ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Yutong, ο κινεζικός κολοσσός την ηλεκτροκίνησης αναδείχθηκε ανάδοχος στον ανοιχτό διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια 50 αρθρωτών λεωφορείων μαζί με των παρελκομένων τους.
Υπενθυμίζεται ότι η προμήθεια των 50 καινούριων αρθρωτών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 18 μέτρω, προϋπολογισμού 46,5 εκατομμυρίων ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αφορά την ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ. Η Yutong, η οποία επικράτησε του διαγωνισμού υπέβαλε στην ΕΑΔΗΣΥ προδικαστική προσφυγή, καθώς έκρινε ότι και οι δύο απορριφθείσες προσφορές (σ.σ. της Zhongtong και της BYD Auto Industry Co. Ltd) έπρεπε να απορριφθούν και για άλλους λόγους. Από την άλλη, η Zhongtong υπέβαλε κι εκείνη με τη σειρά της προδικαστική προσφυγή, στρεφόμενη κατά της απόρριψής της. Οι προσφυγές των κινεζικών εταιρειών εξετάστηκαν από την ΕΑΔΗΣΥ στις 7 Νοεμβρίου 2025.
Όπως είχαμε αναφέρει πρόσφατα, η ΕΑΔΗΣΥ κοινοποίησε στις 20 Νοεμβρίου την απόφασή της επί των προδικαστικών προσφυγών «δικαιώνοντας» τη Yutong, κάνοντας αποδεκτούς όχι μόνο τους λόγους απόρριψης των προσφορών των δύο άλλων εταιρειών από το ΥΜΕ, αλλά και την προσφυγή της Yutong η οποία επικαλέστηκε και επιπλέον τρεις λόγους απόρριψης της προσφοράς της Zhongtong. Ουσιαστικά, η ΕΑΔΗΣΥ με την απόφασή της δέχθηκε ότι η προσφορά της Zhongtong έπρεπε να απορριφθεί συνολικά για πέντε λόγους.
Μετά το πέρας των 10 ημερών, η Zhongtong, παρ’ όλο που είχε περιθώριο μέχρι το τέλος της πρώτης εβδομάδας του Δεκεμβρίου να προσβάλλει αυτή την απόφαση «καταπέλτη» της ΕΑΔΗΣΥ στο Συμβούλιο της Επικρατείας, τελικά δεν προχώρησε σε καμία κίνηση, γεγονός που κλειδώνει το αποτέλεσμα του διαγωνισμού υπέρ της Yutong.
Επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση στα ΜΜΜ
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προωθεί νέες επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ με φόντο την ηλεκτροκίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με την κυβερνητική πολιτική να προσδοκά στην πλήρη ανανέωση του στόλου της ΟΣΥ και του ΟΑΣΘ.
Ήδη, στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, γεγονός που σηματοδοτεί μία νέα σελίδα στην ιστορία των δημόσιων μεταφορών. Ειδικότερα, στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορούν περί τα 860 ηλεκτρικά λεωφορεία, με τον στόλο της ΟΣΥ να έχει ανανεωθεί κατά 60%, ενώ στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν πάνω από 300 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Ο κυβερνητικός σχεδιασμός προβλέπει μέχρι το 2026 να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας περί τα 1.100 λεωφορεία και μέχρι το 2027 περί τα 1600 νέα οχήματα. Μάλιστα, σε τακτά χρονικά διαστήματα προκηρύσσονται νέοι διαγωνισμοί προμήθειας ηλεκτρικών λεωφορείων και των παρελκομένων τους είτε λεωφορείων υδρογόνου. Ως γνωστόν, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός προμήθειας ηλεκτρικών λεωφορείων, αλλά και οχημάτων τεχνολογίας In Motion Charging (IMC). Τα οχήματα IMC αναμένεται να αντικαταστήσουν τα τρόλεϊ, τα οποία θα καταργηθούν σταδιακά. Παράλληλα, τον Ιούνιο του 2026 θα γίνει και η παραλαβή 50 ολοκαίνουριων αρθρωτών λεωφορείων, που θα κυκλοφορήσουν σταδιακά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
Διαβάστε επίσης:
Κυκλοφοριακό: Ποιες είναι οι 23 προτάσεις που προτείνουν οι συγκοινωνιολόγοι για να λυθεί το πρόβλημα
Πλατεία Θεάτρου: Νέο φρένο στο έργο ανάπλασης
Τρόλεϊ: Πρόσω ολοταχώς η κατάργηση του δικτύου – Μισό αιώνα μετά πέφτει η αυλαία για το μέσο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ετήσια άδεια εργαζόμενων : Τι αλλάζει από το 2026
- Δωρεά σπέρματος Δανία: Η «βιομηχανία», η έλλειψη ενιαίου πλαισίου και η πρωτοβουλία της Ελλάδας
- Έλαντ Γίφρατς: «Η Βέτα είναι η βασίλισσα της γύρω ομορφιάς»
- Αλέξης Πατέλης στο mononews: H αξιοπιστία δεν χτίζεται μόνο με δημοσιονομικά μεγέθη, αλλά και με το ποια κοινωνία θέλεις να είσαι