ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο σουηδικός κολοσσός ένδυσης Hennes & Mauritz (H&M) ανακοίνωσε την Πέμπτη χαμηλότερες των αναμενόμενων πωλήσεις για το δεύτερο οικονομικό τρίμηνο, αλλά εξέφρασε αισιοδοξία ότι η ζήτηση αρχίζει να αυξάνεται με την έναρξη της θερινής σεζόν.
Τα έσοδα για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαΐου μειώθηκαν σε ετήσια βάση στα 56,71 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες (περίπου 5,99 δισ. δολάρια), ελαφρώς κάτω από τις προβλέψεις των αναλυτών του LSEG που έκαναν λόγο για 57,01 δισ. κορώνες. Σε τοπικά νομίσματα, οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 1%.
Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 5,9 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες, σύμφωνα με τις προσδοκίες.
Ο διευθύνων σύμβουλος Daniel Erver δήλωσε ότι τα αποτελέσματα του τριμήνου «επηρεάστηκαν αρνητικά» από την αύξηση των τιμών αγοράς, λόγω του ισχυρότερου δολαρίου ΗΠΑ και των υψηλότερων εξόδων μεταφοράς.
Ωστόσο, η εταιρεία σημείωσε ότι οι πωλήσεις για τον Ιούνιο αναμένονται να αυξηθούν κατά 3% σε τοπικά νομίσματα, καθώς η ζήτηση δείχνει σημάδια αύξησης ενόψει καλοκαιριού.
«Οι αρνητικοί εξωτερικοί παράγοντες που αύξησαν το κόστος αγορών κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, μετατρέπονται πλέον σε θετικοί για το δεύτερο εξάμηνο», δήλωσε ο Erver κατά την ανακοίνωση αποτελεσμάτων.
Η H&M, για την οποία οι ΗΠΑ αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της και βασίζεται σημαντικά στην παραγωγή στην Ασία — κυρίως σε Κίνα και Μπανγκλαντές — δεν έδωσε συγκεκριμένες πληροφορίες για τον αντίκτυπο των αμερικανικών δασμών, αλλά υπογράμμισε ότι παρακολουθεί τις εξελίξεις.
«Η εταιρεία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στο παγκόσμιο εμπόριο και τους εμπορικούς περιορισμούς. Με την ευελιξία στην εφοδιαστική αλυσίδα και μέσω της στρατηγικής τιμολόγησης, υπάρχουν δυνατότητες προσαρμογής στις νέες συνθήκες», πρόσθεσε ο Erver.
Η εταιρεία λιανικής είχε προηγουμένως ανακοινώσει αργό ξεκίνημα για το 2025, αλλά εμφάνισε ετήσια αύξηση πωλήσεων τον Μάρτιο.
Η H&M εμφάνισε για αρκετά διαδοχικά τρίμηνα υποτονικές πωλήσεις, καθώς δυσκολεύεται να κλείσει τη διευρυνόμενη ψαλίδα με την ανταγωνίστρια της Zara, που ανήκει στον όμιλο Inditex, και να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη πίεση από λιανοπωλητές χαμηλότερου κόστους, όπως οι Shein και Temu.
Οι αμερικανικοί δασμοί και η χαμηλή καταναλωτική εμπιστοσύνη έχουν επιβαρύνει συνολικά τον κλάδο του λιανεμπορίου, με την Inditex να ανακοινώνει επίσης αυτόν τον μήνα πωλήσεις χαμηλότερες των προσδοκιών για το τρίμηνο, καθώς και αργό ξεκίνημα για το καλοκαίρι, εν μέσω της γενικότερης οικονομικής αβεβαιότητας.
Διαβάστε επίσης:
BOX NOW: Νέος CEO Ελλάδος ο Λευτέρης Παπαδημητρίου
Μύλοι Κεπενού: Δημόσια πρόταση – Στο €1,93 ανά μετοχή
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συλλήψεις 7 ατόμων για παράνομη παροχή στάθμευσης σε Άλιμο και Ελληνικό
- Γκίλφοϊλ: Βάσιμες ανησυχίες για την προκλητικότητα της Τουρκίας και τον εξοπλισμό της με προηγμένα όπλα
- Γεωργιάδης για ΕΣΥ: Οι συνεχείς αρνητικές φράσεις για το δικό μας ΕΣΥ, είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας
- Ζελένσκι: Προτείνει νέο γύρο ειρηνευτικών διαπραγματεύσεων με τη Ρωσία την επόμενη εβδομάδα
