• Business

    Γιατί οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων σε Ευρώπη και ΗΠΑ δεν αγοράζουν πια Tesla

    Ο Elon Musk, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Tesla, ποζάρει σε ένα μοντέλο της εταιρείας κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο Άμστερνταμ.

    Ο Elon Musk, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Tesla, ποζάρει σε ένα μοντέλο της εταιρείας


    Το 2021 η Hertz ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να αγοράσει 100.000 Tesla. Ήταν η χρονιά που το ενδιαφέρον των καταναλωτών και της Wall Street είχε αρχίσει να φουντώνει για τα ηλεκτρικά οχήματα με την κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν να προγραμματίζει τη δημιουργία 500.000 σταθμών φόρτισης στις ΗΠΑ και στόχο μέχρι το 2030 από τις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων, το 50% αυτών να αφορά ηλεκτροκίνητα οχήματα.

    Η Hertz η οποία έσπευσε να μπει νωρίς στη νέα εποχή της αυτοκίνησης, εν μέσω μίας τεράστιας ανωμαλίας της εφοδιαστικής αλυσίδας κατά τη πανδημία του Covid-19 με ελλείψεις σε ημιαγωγούς, δύο χρόνια μετά κάνει μία επιθετική στροφή. Η απόφασή της να πουλήσει 20.000 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητά από τον στόλο της, μεταξύ αυτών και Tesla, δείχνει ότι έκανε μια παράτολμη κίνηση, που την βγάζει ιδιαίτερα ζημιωμένη.

    Αντίστοιχα, η γερμανική Sixt, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων παγκοσμίως, ανακοίνωσε ότι σταματάει να αγοράζει καινούρια αυτοκίνητα Tesla, ενώ αντίθετα προχώρησε σε ένα μεγάλο deal με τη Stellantis για εξαγορά 250.000 οχημάτων από εσωτερικής καύσης μέχρι ηλεκτρικά.

    H βουτιά στη ζήτηση

    Ο αρχικός ενθουσιασμός για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα άρχισε να υποχωρεί στις ΗΠΑ όταν ανακάλυψαν οι οδηγοί ότι τα ταξίδια τους και οι διαδρομές τους θα πρέπει να ορίζονται από τους σταθμούς φόρτισης.

    Αντίστοιχα μια σειρά προβλημάτων, όπως η δυσλειτουργία της μπαταρίας σε χαμηλές συνθήκες και η εύφλεκτη τάση της, ενίσχυσαν την αίσθηση ότι μία βόλτα στο βενζινάδικο είναι πολύ πιο απλή για τον μέσο οδηγό.

    Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte το 67% των Αμερικανών καταναλωτών δήλωσε ότι θα προτιμούσε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης για την επόμενη αγορά οχήματος. Μόνο το 6% δήλωσε ότι προτιμά ένα ηλεκτροκίνητο όχημα με μπαταρία έναντι 8% πέρυσι.

    Ο ασύμμετρος παράγοντας Έλον Μασκ

    Η επιλογή του Έλον Μασκ, διευθύνοντα συμβούλου της Tesla να χτυπήσει τον ανταγωνισμό, επιδιδόμενος σε έναν άγριο πόλεμο τιμών με τις εταιρείες που κέρδιζαν έδαφος στην ηλεκτροκίνηση, ήταν αυτή που οδήγησε τις εταιρείες ενοικίασης να βλέπουν το στοίχημά τους στην ηλεκτροκίνηση να βαίνει χαμένο.

    Η Hertz που αποφάσισε να πουλήσει τα ηλεκτροκίνητα οχήματα για να αγοράσει οχήματα εσωτερικής καύσης, πουλάει ένα Tesla Model 3 για λιγότερο από 18.000 δολάρια, του οποίου η αρχική τιμή -ακόμα και μετά τις εκπτώσεις από τον Μασκ- φτάνει τα 34.000 δολάρια.

    Ο Μασκ από την άλλη πέτυχε να διατηρήσει υψηλά τις πωλήσεις αλλά και τη τιμή της μετοχής του μέσα στο 2023.

    Η απόσυρση των οχημάτων του όμως από τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων αποτελούν ένα πλήγμα για το κύρος της εταιρείας.

    Παρ’ όλα αυτά, η Tesla αναμένεται να κλείσει το 2023 με 1,8 εκατομμύρια πωλήσεις οχημάτων, σύμφωνα με την Deutsche Bank, μία αύξηση σχεδόν 38% σε σχέση με πέρυσι.

    Το πάθημα της Hertz

    Η Hertz μέσα σε μόλις λίγες ημέρες διαπραγμάτευσης για το νέο έτος έχει δει τη μετοχή της να χάνει το 20% της αξίας της. Αξιοσημείωτη ήταν η βουτιά πριν λίγες ημέρες όταν η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα πουλήσει το ένα τρίτο του στόλου ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων για να επιστρέψει στα εσωτερικής καύσης.

    Επικαλέστηκε ως λόγους γι’ αυτή τη μεταστροφή της τη χαμηλή ζήτηση στα αυτοκίνητα αλλά και το υψηλό κόστος κατασκευής.

    Ένα από τα επιχειρήματα της εταιρείας όταν αγόρασε σε πολύ υψηλότερη τιμή από την τρέχουσα τα μοντέλα της Tesla, ήταν το χαμηλό κόστος συντήρησης.

    Κάτι που διαψεύστηκε πολύ γρήγορα, καθώς οι μπαταρίες τους είναι τόσο ευαίσθητες, που ακόμα και μία μικρή ζημιά μπορεί να κοστίσει 20.000 δολάρια, λόγω αντικατάστασης της μπαταρίας. Ούτε η εύρεση ανταλλακτικών αποδείχθηκε τόσο εύκολη, με πολλά αυτοκίνητα να μένουν στο συνεργείο για εβδομάδες.

    Σε ανακοίνωσή τους τον περασμένο Δεκέμβριο τα στελέχη της Sixt έκαναν γνωστό ότι σταματούν να αγοράζουν καινούργια αυτοκίνητα της Tesla και να τα εντάσσουν στη λίστα τους εξαιτίας της μικρής ζήτησης για ενοικίαση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, της γρήγορης απαξίωσής της τιμής τους αλλά και του συγκριτικά υψηλότερου κόστους που έχουν σε σχέση με ένα αντίστοιχο μοντέλο με θερμικό κινητήρα.

    Διαβάστε επίσης:

    Elon Musk: Nιώθω άβολα χωρίς το 25% της Tesla

    Ηλεκτρικά οχήματα: Ποιες βιομηχανίες κάνει «φύλλο και φτερό» η Κομισιόν

    Tesla: «Stop» στην παραγωγή του γερμανικού εργοστασίου λόγω Χούθι



    ΣΧΟΛΙΑ