• Business

    Ηλεκτρικά οχήματα: Ποιες βιομηχανίες κάνει «φύλλο και φτερό» η Κομισιόν

    • Μαρία Βε
    Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν

    Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν


    Τρεις κινεζικές βιομηχανίες ηλεκτρικών οχημάτων μπαίνουν στο μικροσκόπιο της Κομισιόν, στο πλαίσιο της μεγάλης έρευνας στην Κίνα, όπου οι ελεγκτές της ΕΕ θα επιθεωρήσουν τις εταιρείες, με σκοπό να επιβάλλουν πρόστιμα – αναλόγως των ευρημάτων – προκειμένου να προστατευθούν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές.

    Σύμφωνα με σημερινή έκθεση του Reuters, επικαλούμενη τρία άτομα που εμπλέκονται στη διαδικασία, οι εταιρείες που θα επιθεωρηθούν είναι οι BYD, Geely και SAIC, ενώ εκτός ελέγχου βρίσκονται οι μη κινεζικές εταιρείες που παράγουν οχήματα στην Κίνα, όπως η Tesla, η Renault και η BMW.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ελεγκτές βρίσκονται ήδη σε κινεζικό έδαφος, ενώ άλλες πηγές σημειώνουν ότι σχεδιάζουν επισκέψεις αυτό τον μήνα και τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με το Reuters.

    Οι έλεγχοι θα περιλαμβάνουν πιστοποιήσεις εργασιών ή επιτόπιες επιθεωρήσεις, με ερωτηματολόγια που θα πρέπει να απαντώνται αναλόγως.

    Τα έγγραφα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρουν επίσης ότι η έρευνα βρίσκεται στο «στάδιο έναρξης» και ότι οι επισκέψεις θα πραγματοποιηθούν έως τις 11 Απριλίου.

    Υπενθυμίζεται ότι η έρευνα ξεκίνησε επίσημα στις 4 Οκτωβρίου, με την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εξηγεί τότε ότι πρώτα θα εξετάσει εάν η αλυσίδα των EV της Κίνας έχει επωφεληθεί από επιδοτήσεις και εάν αυτές έχουν προκαλέσει ή είναι πιθανό να προκαλέσουν οικονομική βλάβη στους παραγωγούς EV της ΕΕ.

    “Η έρευνα θα ολοκληρωθεί εντός 13 μηνών κατ’ ανώτατο όριο από την έναρξη. Tυχόν προσωρινοί δασμοί λόγω των επιδοτήσεων, μπορεί να επιβληθούν εντός 9 μηνών μετά την έναρξη, ενώ οριστικά μέτρα θα επιβληθούν έως και 4 μήνες αργότερα ή εντός 13 μηνών από την έναρξη της έρευνας», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

    Έντονες οι αντιδράσεις

    Τον Οκτώβριο, η Κίνα αντέδρασε υποβάλλοντας ένσταση στο υπουργείο Εμπορίου της Κίνας (MOC), τονίζοντας ότι η έρευνα δεν είχε συλλέξει επαρκή στοιχεία, ενώ δεν ήταν σύμφωνη με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ).

    Μάλιστα, το MOC επεσήμανε πως πρόκειται για μία “κραυγαλέα” προστατευτική συμπεριφορά, η οποία θα διαταράξει σοβαρά και θα δημιουργήσει προβλήματα στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Παράλληλα, υπογράμμισε ότι θα επηρεάσει αρνητικά τις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις Κίνας-ΕΕ.

    Την ίδια στιγμή, στέλεχος της BYD δηλώνει ότι δεν ανησυχεί για την έρευνα της ΕΕ που αφορά τις επιδοτήσεις.

    Η εταιρεία διατείνεται ότι θα μοιραστεί όλες τις πληροφορίες που ζητούνται από τις αρχές της ΕΕ, για οτιδήποτε αφορά την παραγωγή της.

    “Η BYD θα συνεχίσει να πιέζει για ισχυρή ανάπτυξη στην Ευρώπη, ακόμη και όταν ξεκινά μια έρευνα κατά των επιδοτήσεων στην περιοχή”, δήλωσε η Στέλλα Λι, εκτελεστική αντιπρόεδρος της BYD.

    Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το Bloomberg, η Tesla ήταν μεταξύ των εταιρειών που διαπιστώθηκε ότι δυνητικά επωφελήθηκαν από τις κινεζικές επιδοτήσεις, κατά τη διαδικασία συλλογής στοιχείων της ΕΕ.

    Σε άλλο δημοσίευμα αναφέρει ότι η ΕΕ, ως μέρος της έρευνας, ζήτησε από την BMW να παράσχει πληροφορίες σχετικά με τα εξαγόμενα οχήματα BMW iX3, τα οποία παράγει στα κινεζικά εργοστάσιά της.

    Διαβάστε επίσης: 

    Tesla: «Stop» στην παραγωγή του γερμανικού εργοστασίου λόγω Χούθι

    Tesla: Ανακαλεί 1,6 εκατ. οχήματα στην Κίνα

    Αεροσκάφος της United Airlines έκανε αναγκαστική προσγείωση στη Φλόριντα



    ΣΧΟΛΙΑ