• Business

    ΕΡΓΟΣΕ: Τον επόμενο μήνα υποβάλουν οι μεγάλοι κατασκευαστές τις προτάσεις τους για τα έργα των 4,5 δισ. Ευρώ

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Χρήστος Βίνης (ΕΡΓΟΣΕ)

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ) Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Χρήστος Βίνης (ΕΡΓΟΣΕ)


    Εντός του επόμενου μήνα αναμένεται να υποβάλουν οι μεγάλοι κατασκευαστές τις προτάσεις τους για τις μελέτες και τη χάραξη του κάθε επιμέρους έργου mega-project αξίας 4,5 δισ. Ευρώ της ΕΡΓΟΣΕ.

    Πρόκειται για τα έξι έργα που έχει δημοπρατήσει ο φορέας από τα τέλη του 2021 και έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον των μεγάλων εγχώριων αλλά και διεθνών Ομίλων, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat, Mytilineos, Alstom και Siemens.

    Ταυτόχρονα η ΕΡΓΟΣΕ, όπως έχει γράψει το mononews, είναι έτοιμη να υπογράψει τη σύμβαση με τον σύμβουλο που θα τη βοηθήσει στην επιλογή της βέλτιστης χάραξης για το κάθε έργο, η οποία και στη συνέχεια θα δημοπρατηθεί.

    Επίσης, «τρέχει» και τις διαδικασίες, ώστε να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την επιλογή των project managers αξίας 200 εκατ. ευρώ, οι οποίοι θα επιβλέπουν τη διαδικασία εφαρμογής των συμβάσεων, αφού αυτές υπογραφούν, δηλαδή μετά από το πρώτο τρίμηνο του 2023.

    Επιπλέον, η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείο Υποδομών, ετοιμάζονται ώστε να δώσουν τη δική τους μάχη για την εξασφάλιση της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης μέσω του ΕΣΠΑ και του Connecting Europe Facility (CEF).

    Ποια είναι τα έργα και ποιες συμμαχίες έχουν δημιουργηθεί

    Το υπό δημοπράτηση πακέτο έργων αναμένεται να αναβαθμίσει το ρόλο της Ελλάδας ως διαμετακομιστικό κόμβο εμπορευμάτων και εμπορευματικών φορτίων (Logistics Hub) στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

    Αναλυτικότερα, η ΕΡΓΟΣΕ έχει προκηρύξει έξι έργα, τα οποία έχουν ως στόχο τη σύνδεση του σιδηρόδρομου με τους λιμένες μείζονος εμπορικής σημασίας. Αυτά είναι τα εξής:

    • Διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικής αξίας 591 εκατ. Ευρώ
    • Προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου αξίας 534 εκατ. ευρώ
    • Προαστιακή σιδηροδρομικής γραμμή για τη σύνδεση Ραφήνας και λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο 430 εκατ. ευρώ
    • Διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με την Ξάνθη 2,3 δισ. ευρώ
    • Σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο 1,45 δισ. ευρώ
    • Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης 77,1 εκατ. ευρώ.

    Τα εν λόγω έργα έχουν μαγνητίσει μεγάλους εγχώριους κατασκευαστικούς Ομίλους και διεθνείς κολοσσούς στα έργα σήμανση, οι οποίοι, όπως φάνηκε στις αρχές του τρέχοντος έτους, έχουν δημιουργήσει τις κάτωθι ισχυρές συμμαχίες:

    • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat-Siemens,
    • Ελλάκτωρ – Mytilineos
    • ΑΒΑΞ – Alstom

    Σε τι στάδιο βρίσκεται ο διαγωνισμός

    Ο εν λόγω διαγωνισμός προκηρύχθηκε τον Νοέμβριο του 2021 και πλέον έχει εισέλθει στη δεύτερη φάση από τον τα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου. Αυτή χωρίζεται σε δύο στάδιο και πλέον διανύουμε το πρώτο. Αυτό αφορά την επεξεργασία των προμελετών για κάθε έργα από τα ενδιαφερόμενα σχήματα, δηλαδή τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, και εν συνεχεία των υποβολή των προτάσεων τους.

    Στο δεύτερο στάδιο της Β΄Φάσης (Β2), η ΕΡΓΟΣΕ, εφόσον εξετάσει σε συνεργασία με τον τεχνικό σύμβουλο, ο οποίος όπως έχει γράψει το mononews είναι η OBERMEYER, τις προτάσεις των σχημάτων, θα δημοπρατήσει τη βέλτιστη χάραξη.

    Πρόκειται για μία μέθοδο δημοπράτησης, η οποία αποκαλείται ανταγωνιστικός διάλογος, και στόχο έχει, όπως ανέφερε χθες από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, την παροχή της εμπειρογνωμοσύνης του ιδιωτικού τομέα σε μεγάλα έργα υποδομών Εν ολίγοις, γίνεται λόγος για έργα με το κλειδί στο χέρι (turn-key projects). Δηλαδή έτοιμα για έργα προς δημοπράτηση και κατασκευή, τα οποία δε θα υποφέρουν από «παθογένειες» του παρελθόντος, όπως καθυστερήσεις και φούσκωμα «προϋπολογισμών».

    Διαβάστε επίσης

    Κώστας Καραμανλής: Τα 700 εκατ. ευρώ αγγίζουν οι επεκτάσεις του προαστιακού στην Ανατολική Αττική

    ΕΡΓΟΣΕ: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos και ΑΒΑΞ υπογράφουν έργα αξίας 247 εκατ. Ευρώ

    ΕΡΓΟΣΕ: Στις αρχές του 2023 ξεκινά η μάχη για την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση έργων 4,3 δισ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ