• Business

    Εγνατία Οδός: Νέα καθυστέρηση για την έναρξη της παραχώρησης – Ποια είναι τα ανοικτά μέτωπα

    • NewsRoom
    Δημήτρης Πολίτης (ΤΑΙΠΕΔ) - Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ)

    Δημήτρης Πολίτης (ΤΑΙΠΕΔ) – Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ)


    Καθυστερήσεις που εκτιμάται ότι θα φτάσουν έως και ένα εξάμηνο αναμένονται στην έναρξη της παραχώρησης και της λειτουργίας του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού σύμφωνα με όσα αναφέρει το  νέο αναθεωρημένο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων (Asset Development Plan-ADP) που ενέκρινε στις αρχές του τρέχοντος μήνα το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ).

    Αναλυτικότερα ο οδικός άξονας για τον οποίο το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε τον προτιμητέο επενδυτή (σ.σ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ– Egis) τον Αύγουστο του 2021 θα οδηγηθεί σε παράταση καθώς υπάρχει πλήθος ανοικτών μετώπων που πρέπει να λυθούν.

    Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ολοκλήρωση της συναλλαγής με τον παραχωρησιούχο να εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στο α΄τρίμηνο του 2024, αλλά για να εγκατασταθεί αυτός και να ξεκινήσει με τη λειτουργία του οδικού άξονα θα πρέπει να περιμένουμε έως το β΄τρίμηνο.

    Όσον αφορά τα ανοικτά ζητήματα που πρέπει να λυθούν εκ μέρους της πολιτείας το βασικότερο είναι η κοινή υπουργική απόφαση για την τιμή των διοδίων, το οποίο από μόνο του αποτελεί ένα ιδιαίτερο μέτωπο καθώς είχαν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους, ώστοσο, αυτές μπήκαν σε «παύση» λόγω της κακοκαιρίας Daniel.

    Ανοικτά μέτωπα παραμένουν, επίσης, οι απαλλοτριώσεις στους κάθετους άξονες, η εγκατάσταση εξοπλισμού για την αδειοδότηση των σηράγγων και η υπογραφή του πρωτοκόλλου παράδοσης, ενώ πρέπει να δοθούν οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις για τις σήραγγες και να λυθεί το ζήτημα των Αποφάσεων Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) που έχουν εκπνεύσει και αφορούν τμήματα του άξονα.

    Τα επόμενα βήματα για να φτάσουμε στην υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του Δημοσίου και της κοινοπραξίας είναι η υποβολή των τελικών σχεδίων της σύμβασης από τον προτιμητέο επενδυτή εντός του τρέχοντος τριμήνου.

    Στη συνέχεια η σύμβαση θα οδεύσει κατά το τέταρτο τρίμηνο προς το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο εφόσον δώσει το πράσινο φως, θα στείλει εντός του Α΄ Τριμήνου του 2024 τη σύμβαση προς κύρωση στη Βουλή, η οποία θα την ψηφίσει ως νόμο του κράτους.

    Διαβάστε επίσης:

    Κατασκευαστές: Ποιες μικρές και μεσαίες εταρείες διεκδικούν μερίδιο των έργων στη Θεσσαλία

    Orilina Properties: Αυτή είναι η επένδυση των €80 εκατ. στο Ελληνικό

    ΟΣΕ: Για το 2024 μεταφέρονται τα ΣΔΙΤ ανάταξης αξίας 700 εκατ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ