• Business

    Coca Cola HBC: Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της βότκας Finlandia

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Άννα Διανά
    O Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC

    O Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC


    Σε μια αγορά που εμφανίζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης μπαίνει η Coca Cola HBC με τη συμφωνία εξαγοράς της βότκα Finlandia.

    Ενισχύει το αποτύπωμά της στην αγορά των αλκοολούχων ποτών βάζοντας στη φαρέτρα της ένα από τα κορυφαία brand στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

    Και αυτό την ώρα που η αγορά αναμένει άνοδο των πωλήσεων της βότκας, μιας αγοράς που εκτιμάται ότι φέτος θα φτάσει στα 46,6 δισεκ. δολάρια (Statista). Ο μέσος όγκος ανά άτομο στην αγορά της βότκας αναμένεται να ανέλθει σε 0,28 λίτρα το 2023.

    Ρυθμοί ανάπτυξης 4,96% ετησίως για την αγορά της βότκας

    Η αγορά αναμένεται να τρέχει έως το 2027 με ρυθμό ανάπτυξης 4,96%. Με αυξητικούς ρυθμούς εκτιμάται ότι θα κινηθεί και η κατανάλωση όπου υπολογίζεται ότι θα ανέλθει σε 2,16 δισεκ. λίτρα μέχρι το 2027. Η αγορά περιμένει άνοδο το 2024 και στον όγκο πωλήσεων κατά 0,3%.

    Τα  περισσότερα έσοδα παράγονται στις Ηνωμένες Πολιτείες (21.940,00 εκατ. δολάρια ΗΠΑ το 2023).

    Η Finlandia, είναι παλαιά… γνώριμη της Coca Cola HBC, καθώς είχε αναλάβει τη διανομή της.

    Σήμερα ο όμιλος διανέμει τη Finlandia σε 7 χώρες (Ελλάδα, Νιγηρία, Βουλγαρία, Ουκρανία, Κροατία, Σερβία και Ουγγαρία) που αντιπροσωπεύουν το 12% του συνολικού όγκου της Finlandia (FY2023).

    Σύμφωνα με το IWSR (Standard Vodka Category), η Finlandia είναι μεταξύ των top 3 σημάτων σε: Τσεχία, Πολωνία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Λιθουανία, Βουλγαρία και Ρουμανία και θα ενισχύσει το χαρτοφυλάκιο 24/7 της Coca-Cola HBC και την παρουσία στην αγορά HoReCa σε σημαντικές αγορές.

    Ισχυρές επιδόσεις με +15% σε όγκο το 2022

    Την ίδια ώρα η Finlandia αναπτύσσεται οργανικά με 15% αύξηση στον όγκο πωλήσεων το 2022 (εξαιρουμένης της Ρωσίας).  Στο πρώτο τρίμηνο του 2023, η Finlandia ενίσχυσε τα μερίδιά της σε όλη την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη με ισχυρότερες επιδόσεις στην Πολωνία και την Τσεχία.

    Σχετικά με την παραγωγή, η Finlandia εμφιαλώνεται από την Anora Group plc στη Φινλανδία βάσει μιας μακροπρόθεσμης συμφωνίας παροχής υπηρεσιών παραγωγής με την Brown Forman που αναμένεται να συνεχιστεί.

    «Έχοντας συνδεθεί με τη διανομή της Finlandia εδώ και 17 χρόνια σε πολλές αγορές, είμαστε ενθουσιασμένοι με αυτή τη μοναδική και τοπικά σχετική ευκαιρία που θα υποστηρίξει την επιτάχυνση της επιχείρησής μας εντός εγκατάστασης σε περισσότερες από τις αγορές μας. Η αποδεδειγμένη συμπληρωματικότητα της επιχείρησης των premium οινοπνευματωδών ποτών, με το ισχυρό χαρτοφυλάκιο NARTD μας δίνει τη δυνατότητα να προσφέρουμε λύσεις για ένα ευρύ φάσμα περιπτώσεων κατανάλωσης 24/7» σχολίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC, Zoran Bogdanovic.

    Η συμφωνία με την Brown-Forman Finland Oy, ιδιοκτήτρια της μάρκας βότκα «Finlandia» για την τιμή αγοράς ανέρχεται σε 220 εκατομμύρια δολάρια.

    Η ευκαιρία για τα premium προϊόντα

    Η κίνηση αυτή θα ενισχύσει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό της σε περισσότερες από τις αγορές της στην κατηγορία των οινοπνευματώδων ποτών και δη, των premium.

    Η παγκόσμια βιομηχανία αλκοολούχων ποτών έχει μπει σε μια τροχιά μετασχηματισμού, όπου σύμφωνα με μελέτη της βρετανικής εταιρείας ερευνών IWSR, καθώς οι συμπεριφορές των καταναλωτών μετατοπίζονται διαφαίνεται μια τάση στροφής στα premium αλκοολούχα ποτά.

    Η τάση αυτή, στις ώριμες αγορές, φαίνεται να ενσωματώνεται στις αγοραστικές συμπεριφορές των καταναλωτών και θα συνεχίσει να προσθέτει αξία στα περισσότερα επίπεδα τιμών, αν και με βραδύτερους ρυθμούς ανάπτυξης, σημειώνεται στην ίδια έκθεση.

    Οι αναπτυξιακοί στόχοι

    Πάντως, η Coca Cola HBC πρόσφατα έθεσε νέους αναπτυξιακούς στόχους για μέση ετήσια αύξηση των οργανικών εσόδων κατά 6%-7% (από 5%-6% που ήταν πριν), μέση ετήσια αύξηση του οργανικού περιθωρίου κέρδους προ φόρων κατά 20-40 μονάδες βάσης, διαμόρφωση των κεφαλαιουχικών δαπανών στο 6,5%-7,5% των εσόδων ετησίως και συνεχή εστίαση στην αύξηση της απόδοσης του επενδεδυμένου κεφαλαίου.

    Επιπλέον, η εταιρεία επαναβεβαίωσε τη δέσμευσή της για ένα προοδευτικό μέρισμα 40%-50% των συγκρίσιμων κερδών ανά μετοχή ετησίως, ενώ διαβεβαίωσε τους επενδυτές ότι θα επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί για το 2023, δηλαδή οργανική αύξηση των εσόδων πάνω από 5%-6% και οργανική αύξηση των προ φόρων κερδών στο ανώτατο όριο του εύρους -3% έως 3%, στην ουσία δηλαδή αναμένει αύξηση κατά 3%.

    Ώθηση από τη σημαντική αύξηση πωλήσεων

    Στην αναθεώρηση προς τα πάνω των στόχων καθοριστικό ρόλο έπαιξε η μεγάλη αύξηση των πωλήσεων κατά 22,2% που καταγράφηκε στο πρώτο τρίμηνο του έτους σε οργανική βάση (εξαιρουμένης της Ουκρανίας και της Ρωσίας) και αποδίδεται στις ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε η εταιρεία, καθώς ο όγκος πωλήσεων δεν είχε το αντίστοιχο εύρος ανάπτυξης (+2,6%).

    Ο όμιλος, παρά τις ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε, είδε τα μερίδια αγοράς του να διευρύνονται κατά 2,6%. Σημειώθηκε βελτίωση στα μερίδια αγοράς, τόσο στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά.  Ειδικότερα:

    Στις αναπτυγμένες αγορές τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν  κατά 20,6% σε οργανική βάση, με ικανοποιητική αύξηση του όγκου πωλήσεων.

    Στις αναπτυσσόμενες αγορές τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις κατά αυξήθηκαν 26,0% σε οργανική βάση που οφείλεται στη διεύρυνση του μείγματος προϊόντων και τιμών

    Στις αναδυόμενες αγορές καταγράφηκε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 9,5% σε οργανική βάση, ενισχυμένη από τις ενέργειες για την αντιμετώπιση της επίδρασης του υψηλού πληθωρισμού στα κόστη.

    Εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 21,5% σε οργανική βάση.

    • Αύξηση των καθαρών εσόδων λόγω μείγματος τιμών, καθώς ο όμιλος προχώρησε σε δράσεις για την αντιμετώπιση της επίδρασης του πληθωρισμού στα κόστη.
    • Αύξηση του όγκου πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά, στα ποτά ενέργειας και τον καφέ, που αντισταθμίστηκε από μειώσεις στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως εξαιτίας της αναμενόμενης μείωσης στην κατηγορία του νερού, με αποτέλεσμα οι συνολικοί όγκοι πωλήσεων να παραμείνουν αμετάβλητοι.
    • Συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία, με το μερίδιο των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών να αυξάνεται κατά 70 μονάδες βάσης και αυτό των ανθρακούχων αναψυκτικών να αυξάνεται κατά 10 μονάδες βάσης.

    Διαβάστε επίσης

    Εκλογές 2023



    ΣΧΟΛΙΑ