
Με αφορμή τις εργασίες του 16ου συνεδρίου, που οργανώνεται από το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών, στο νησί της ελληνικής ναυτοσύνης, τις Οινούσσες, θα επιχειρήσω να διατυπώσω ορισμένες σκέψεις γύρω από την ανάπτυξη των νησιών, την μεταξύ τους θαλάσσια διασύνδεση , αλλά και με την ηπειρωτική χώρα,
Η αμυντική θωράκιση των νησιών μας, η εξασφάλιση της εδαφικής συνέχειας και η πολύμορφη ανάπτυξη της γαλάζιας οικονομίας στα νησιά για την ενίσχυση των κατοίκων των νησιών του αρχιπελάγους, πρέπει να είναι από τις βασικές προτεραιότητες της Πολιτείας.
Δυστυχώς, απαιτείται συνεχής και επίμονος αγώνας για την διασφάλιση και διεύρυνση της ερμηνείας της παραγράφου 4, του άρθρου 101 του Ελληνικού Συντάγματος, για την διοικητική αποκέντρωση, που αναφέρει ρητά: «Ο κοινός νομοθέτης και η Διοίκηση, όταν δρουν κανονιστικά, υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών, μεριμνώντας για την ανάπτυξή τους».
Όλοι θα πρέπει να σταθούμε στο πλευρό του Δικτύου Μικρών Νησιών για να στηρίξουμε τις αποφάσεις τους για την ανάπτυξη των ελληνικών νησιών, αξιοποιώντας τις δεξιότητες και όλες τις συνεργασίες και διασυνδέσεις μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε άλλους Διεθνείς Θεσμούς.
Υπάρχουν ήδη επεξεργασμένες προτάσεις για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, το Νησιωτικό Ισοδύναμο, την Διασύνδεση των νησιών με τον Δήμο Πειραιά, ως βασικό λιμάνι υποδοχής των νησιωτών, για την διασφάλιση της εδαφικής ενότητας και κυριαρχίας μας στο Αιγαίο, με ενίσχυση των ακτοπλοϊκών σχημάτων και πλοίων που θα φέρουν υπερήφανα την ελληνική σημαία και θα διασφαλίσουν την ομαλή και απρόσκοπτη διακίνηση επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων μεταξύ των ελληνικών νησιών.
Είναι λυπηρό να κυριαρχούν οι Τουρκικές εταιρείες, με τα πλοία τους και τις σημαίες τους και να διακινούν όλο το χρόνο σχεδόν όλους τους τουρίστες από τις τουρκικές ακτές και η Πολιτεία να μην θεσπίζει κίνητρα για την ανάπτυξη ελληνικών εταιρειών και πλοίων.
Δεν είναι δυνατόν, οι νησιώτες που ανά τους αιώνες κυριαρχούσαν στις θάλασσες με τα καΐκια τους σε όλη την Μεσόγειο, να μην έχουν καρνάγια, αλιευτικά σκάφη και να μην φροντίζουμε να προσελκύουμε τα νέα παιδιά στη θάλασσα, είτε αυτά θα είναι στην αλιεία είτε στα ποντοπόρα πλοία είτε στα επιβατηγά πλοία.
Όσες περισσότερες ελληνικές σημαίες κυματίζουν στο Αιγαίο, τόσο θα αυξάνεται η κυριαρχία μας στο Αρχιπέλαγος.
Αλλά δεν χρειάζονται μόνο τα πλοία, θέλουμε και σύγχρονες μαρίνες, ασφαλή λιμάνια, σχολεία που να λειτουργούν χωρίς ελλείψεις καθηγητών και δασκάλων, υψηλής ποιότητας παροχή πρωτοβάθμιας ιατρικής και φαρμακευτικής φροντίδας, αξιοποίηση εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων για την προσέλκυση επενδύσεων στα νησιά για την αύξηση του πληθυσμού και την ευημερία των νησιωτών μας.
Ορισμένοι κυβερνητικοί παράγοντες εισηγούνται να καταργηθεί το Μεταφορικό Ισοδύναμο.
Αυτό, όχι μόνο δεν πρέπει να επιτραπεί να γίνει, αλλά επιβάλλεται να καταβληθεί προσπάθεια για να καθιερωθεί και το νησιωτικό ισοδύναμο, καθώς και η μείωση του ΦΠΑ σε όλα τα νησιά και ταυτόχρονα να απαιτηθεί, η θέσπιση περαιτέρω φορολογικών κινήτρων για την εγκατάσταση επενδύσεων υψηλής τεχνολογίας, ναυτικής τεχνογνωσίας και κοινωνικής ευημερίας στους τομείς, της παιδείας, της υγείας, του πολιτισμού και του αθλητισμού.
Διαβάστε επίσης
Πούλησε θυγατρική της η Κυριακούλης Κρουαζιέρα με κέρδος 10% επί της αρχικής επένδυσης
Propeller Club: Στο επίκεντρο οι Γεωπολιτικές Εξελίξεις και η θέση της Ελλάδας
Η Ινδία επενδύει 8 δισ. δολάρια σε ναυτιλία και λιμάνια με πολλές φιλοδοξίες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γιάννης Μπουρνιάς: Ο φωτογράφος που με τον φακό του που αποκαλύπτει τη μοναξιά και τα μυστικά της νύχτας
- Όμιλος Affidea: Η νέα επένδυση – ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, τα γενέθλια και η πρόσκληση του Ά. Γεωργιάδη
- ΕΥΔΑΠ: Tα φάουλ του Χάρη Σαχίνη, οι μεγάλες ζημιές και ο χαμός στο Δ.Σ. από τους εκπροσώπους της μειοψηφίας
- Η γελοιότητα της πολεμοχαρούς αντιπολίτευσης
