• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά. Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Ανάμικτες ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στα πλοία υγρού φορτίου την εβδομάδα 27 Φεβρουαρίου-3 Μαρτίου. Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η συνεχιζόμενη έντονη κινητικότητα για πλοία τύπου VLCC στην Δυτική Αφρική δελέασε αρκετά άλλα να ταξιδέψουν από την Μέση Ανατολή όπου οι ναυλωτές φάνηκε να είχαν το πάνω χέρι.

    Πάραυτα και ενώ οι τιμές των ναύλων στην πλειονότητα των βασικών διαδρομών παρουσίασαν πτώση σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, οι πλοιοκτήτες κατάφεραν να διατηρήσουν κάποια αντίσταση έτσι ώστε να αποφευχθεί μεγαλύτερη υποχώρηση των τιμών.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 26% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 18,372 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    SUEZMAXES

    Η αγορά για πλοία τύπου Suezmax ενδυνάμωσε την εβδομάδα που πέρασε με τις τιμές των ναύλων να παρουσιάζουν άνοδο σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες.

    Η συνεχιζόμενη κινητικότητα που παρατηρήθηκε στην δυτική Αφρική και την ευρύτερη περιοχή κράτησαν την διαθεσιμότητα σε τονάζ σχετικά περιορισμένη στηρίζοντας ανοδικά τις τιμές των ναύλων στη διαδρομή από την δυτική Αφρική προς την Μεσόγειο που από WS80 που είχε βρεθεί την προηγούμενη εβδομάδα ενθσχύθηκε σε WS87.5.

    Επιπροσθέτως, στην Μαύρη Θάλασσα η κινητικότητα ήταν εξίσου αυξημένη με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων στην διαδρομή από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο να παρουσιάσει άνοδο σε WS82.5.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 13% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 15,144 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Τα υψηλά επίπεδα ζήτησης και η μειωμένη διαθεσιμότητα σε τονάζ στην Μαύρη Θάλασσα και την Μεσόγειο σε πλοία τύπου Aframax έδωσαν την ώθηση στις τιμές των ναύλων παρά το γεγονός ότι οι ναυλωτές μέχρι κάποιο βαθμό κατάφεραν να παραμείνουν συγκρατημένοι με αποτέλεσμα οι συμφωνίες που επιτεύχθηκαν να κλείσουν σε οριακά υψηλότερα επίπεδα από εκείνες των προηγουμένων ημερών.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 2% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 17,700 ημερησίως.

    LR/MR

    Στην Μέση Ανατολή η αγορά των LR2 και LR1 κινήθηκε πτωτικά κυρίως λόγω του μεγάλου αριθμού διαθέσιμων πλοίων.

    Ετσι οι τιμές των ναύλων στην διαδρομή Gulf-Japan υποχώρησαν σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα σε WS105 και WS117.5 αντίστοιχα.

    Στην αγορά των MR το υπερατλαντικό τρίγωνο παρουσίασε οριακή άνοδος στις τιμές των ναύλων που από WS130 ανέβηκε σε WS132.5 ενώ ατίστοιχα στο ταξίδι επιστροφής προς τη Βόρεια Θάλασσα ενισχύθηκε από WS105 σε WS140.

    Ο καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MR παρουσίασε άνοδο 8% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 9,889 ημερησίως.

    Dirty products

    Σύμφωνα με τους ίδιους αναλυτές, οριακή άνοδο παρουσίασαν οι τιμές των ναύλων στις βασικές διαδρομές από την Μεσόγειο προς τον κόλπο Αμερικής και από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο σε WS122.5 και WS152.5 αντίστοιχα.

    Στην Καραιβική η αγορά παρουσίασε σημαντικά σημάδια ύφεσης κυρίως λόγω της περιορισμένης κινητικότητας και του μεγάλου αριθμού αναμενόμενων πλοίων δημιουργώντας έτσι υπερπροσφορά σε τονάζ στην περιοχή.

    Οι τιμές των ναύλων στην διαδρομή από Καραιβική προς τον κόλπο Αμερικής υποχώρησε σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα από WS140 σε WS112.5.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 18% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 9,431 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία στρέφεται κατά προστίμου 2,7 εκατ. για θαλάσσια ρύπανση

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ε. Αγγελάκος: Μετά τα δικαστήρια, επανέρχεται με νέες συμφωνίες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Οικονόμου: Μετά τις ζημίες, οι παραγγελίες – Πτώση για τη μετοχή του κατά 6,2%



    ΣΧΟΛΙΑ