• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Μικτές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων υγρού φορτίου την εβδομάδα 19-23 Φεβρουαρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, δεν υπήρξαν θετικά νέα σχετικά με την αγορά των πλοίων τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε.

    Συγκεκριμένα, οι τιμές των ναύλων, ανατολικά του Σουέζ, σε παρτίδες των 270,000 τόννων από τον Περσικό κόλπο προς την Κίνα κυμάνθηκαν κοντά σε WS 38 ενώ παράλληλα σε παρτίδες των 280,000 τόννων προς τον κόλπο της Αμερικής παρατηρήθηκε πτώση της τάξεως των 1.5 μονάδων σε WS 17.5.

    Από την άλλη, η τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αφρική προς την Κίνα σε παρτίδες των 260,000 τόννων διατηρήθηκε σε WS 41.5.

    Τέλος, οι αναλυτές σχολιάζουν ότι δεν αναμένουν ανάκαμψη των ναύλων στο προσεχές διάστημα, καθώς η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ παραμένει αυξημένη.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    SUEZMAXES

    Στα SUEZMAXES, οι τιμές των ναύλων σε παρτίδες των 130,000 τόννων από την Δυτική Αφρική προς την Ευρώπη υποχώρησαν κατά 2.5 μονάδες σε WS 52.5 ενώ αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν και στην Μαύρη Θάλασσα όπου σε παρτίδες των 135,000 τόννων παρουσίασαν πτώση δυο μονάδων σε περίπου WS 67.5.

    Επίσης, στην Μεσόγειο αναφέρθηκε ναύλωση σε παρτίδα των 140,000 τόννων από το Sidi Kerir προς την Ισπανία σε WS 52.5 όπως και σε παρτίδα των 130,000 τόννων από το Arzew προς την Philadelphia σε πλοίο χρονολογίας του 2002 σε WS 41.25.

    AFRAMAXES

    Στα συγκεκριμένα πλοία, σε γενικές γραμμές οι τιμές των ναύλων την εβδομάδα που πέρασε παρουσίασαν άνοδο με τον μέσο όρο εσόδων να ενισχύεται σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα κατά 11%.

    Στην αγορά της Μεσογείου οι τιμές των ναύλων σε ταξίδια εντός της περιοχής σε παρτίδες των 80,000 τόννων ενισχύθηκαν κατά 15 μονάδες σε WS 102.5 ενώ παράλληλα στην διαδρομή προς τις Αμερικανικές ακτές διαμορφώθηκαν σε WS 100.

    Επίσης, στην Βαλτική οι ναύλοι σε παρτίδες των 100,000 τόννων παρέμειναν αμετάβλητοι σε WS 70 ενώ στα εντός Βόρειας Θάλασσας ταξίδια σε παρτίδες των 80,000 τόννων παρέμειναν σε WS 90.

    Από την άλλη, στην Καραιβική η αγορά σε παρτίδες των 70,000 τόννων για ταξίδια προς τον κόλπο της Αμερικής υποχώρησε κατά 2.5-5 μονάδες ενώ στην συνέχεια ανάκαμψε στα επίπεδα των WS 110.

    LR/ΜR

    Στα LR1 τώρα, η αγορά συνέχισε να ενισχύεται με τις τιμές των ναύλων σε παρτίδες των 55,000 τόννων από τον Περσικό κόλπο προς την Ιαπωνία να παρουσιάζει άνοδο της τάξεως των 5-7.5 μονάδων σε WS 115 ενώ στα LR2 η εικόνα ήταν αντίστοιχη με τους ναύλους να ενισχύονται σε παρτίδες των 75,000 τόννων από WS 85 σε WS 100.

    Αντίθετα, δυτικά του Σουέζ, παρά τον ικανοποιητικό όγκο ναυλώσεων η επάρκεια του αριθμού των διαθέσιμων πλοιών κράτησε τις τιμές των ναύλων σε χαμηλά επίπεδα με την τιμή στην διαδρομή από την Βόρεια Θάλασσα προς την δυτική Αφρική να υποχωρεί σε WS 100 ενώ παράλληλα αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν και τα LR2 με επαρκή αριθμό πλοίων διαθέσιμο στην περιοχή της Μεσογείου/Βόρειας Θάλασσας σε θέσεις prompt.

    Αναφορικά με τα MR, δυτικά του Σουέζ η αγορά ήταν πιο δραστήρια την εβδομάδα που πέρασε με την κινητικότητα στην διαδρομή από την Βόρεια Θάλασσα προς τις Αμερικανικές ακτές να έχει αυξηθεί με αποτέλεσμα η τιμή να ενισχυθεί σε WS 155.

    Παράλληλα, στα backhaul ταξίδια σε παρτίδες των 38,000 τόννων από τον κόλπο της Αμερικής προς την Βόρεια Θάλασσα/Ευρώπη οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα επίπεδα των WS 100.

    Επίσης, ανατολικά του Σουέζ, καθώς η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ σε θέσεις prompt περιορίστηκε αναμένεται η αγορά να παρουσιάσει περαιτέρω άνοδο.

    Dirty products

    Στα Dirty products, οι τάσεις της αγοράς των Panamaxes ήταν μικτές την εβδομάδα που πέρασε, με τις τιμές των ναύλων σε διαδρομές από την Μεσόγειο και την Βόρεια Θάλασσα προς τον κόλπο της Αμερικής να υποχωρούν σε WS 100 ενώ από την Καραϊβική προς τον κόλπο της Αμερικής ενισχύθηκαν σημαντικά σε WS 115.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Γ. Οικονόμου: Αυξημένα έσοδα και συρρίκνωση ζημιών για τη Dryship

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Δ. Βερνίκος: H Vernicos Tugs & Salvage υποδέχθηκε το Cosco Taurus

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Καραγεώργης: 15 εκατ. δολάρια κόστισε το πρώτο capesize της Times Navigation



    ΣΧΟΛΙΑ