• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Πτωτικές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων υγρού φορτίου στην πλειονότητα των διαδρομών, την εβδομάδα 29 Ιανουαρίου- 2 Φεβρουαρίου.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, πτωτική ήταν η αγορά στα πλοία τύπου VLCC, και ενώ κάποιες συμφωνίες ολοκληρώθηκαν οι τιμές των ναύλων γενικά δεν παρουσίασαν σημαντική μεταβολή.

    Έτσι οι ναυλωτές συνέχισαν να καθοδηγούν την αγορά, με τις τιμές σε παρτίδες των 270,000 τόννων προς την Κίνα να κυμαίνονται στα χαμηλά επίπεδα των WS 40, ενώ παράλληλα η αγορά σε παρτίδες των 280,000 τόννων βάσει cape/cape προς τον κόλπο της Αμερικής έχασε 0.5 μονάδες σε WS 18.5.

    Επισημαίνεται ότι πτωτικά κινήθηκε και η αγορά σε παρτίδες των 260,000 τόννων από την Δυτική Αφρική προς την Κίνα σε WS 44.5 ενώ στην Καραϊβική αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο χρονολογίας του 2002 για ταξίδι προς τις δυτικές ακτές της Ινδίας στα $ 3.2 εκατ.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    SUEZMAXES

    Στη συγκεκριμένη κατηγορία, αν και ο όγκος των απαιτήσεων βελτιώθηκε, ο υγιής αριθμός των διαθέσιμων πλοίων στην Δυτική Αφρική ώθησε τις τιμές των ναύλων σε παρτίδες των 130,000 τόννων προς την Ευρώπη πτωτικά κατά 2.5 μονάδες σε WS 50.

    Παράλληλα, οι τιμές των ναύλων σε παρτίδες των 135,000 τόννων από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο κυμάνθηκαν κοντά σε WS 65 ενώ αναφέρθηκε ναύλωση στην Μεσόγειο από την Αλγερία προς το Finnart σε παρτίδα των 130,000 τόννων σε WS 60.

    Επιπροσθέτως, οι τιμές των ναύλων σε διαδρομές από την Δυτική Αφρική ενισχύθηκαν με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή προς την Βόρεια Θάλασσα να διαμορφωθεί από WS 52.5 σε WS 55.

    AFRAMAXES

    Αναφορικά με τα AFRAMAXES, η αγορά της Μεσογείου την εβδομάδα που πέρασε παρέμεινε σταθερή με τις τιμές των ναύλων να κινούνται κοντά σε WS 107.5/110 λόγω του ανταγωνισμού με τα Suezmaxes.

    Στο μεταξύ, η αγορά στην περιοχή της Βόρειας Θάλασσας και της Βαλτικής παρουσίασε ύφεση με την τιμή στην διαδρομή από την Βαλτική προς την Βόρεια Θάλασσα να υποχωρεί από WS87.5 σε WS 80, ενώ σε παρτίδες των 80,000 τόννων σε ταξίδια εντός Βόρειας Θάλασσας οι τιμές υποχώρησαν κατά 10 μονάδες σε WS 90.

    Τέλος, στην αγορά της Καραϊβικής σε παρτίδες των 70,000 τόννων προς τον κόλπο της Αμερικής η τιμή υποχώρησε κατά πέντε μονάδες σε WS 85.

    LR/MR

    Σχετικά με τα LR/MR, η αγορά των Handysize, δυτικά του Σουέζ, ήταν δραστήρια την εβδομάδα που πέρασε με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων σε διαδρομές εντός Βόρειας Θάλασσας να διαμορφωθούν σε WS 175.

    Στην αγορά των MR η κινητικότητα αυξήθηκε στα μέσα της εβδομάδας παρόλα αυτά οι τιμές των ναύλων σε διαδρομές από την Βόρεια Θάλασσα προς τις αμερικανικές ακτές υποχώρησαν σε WS 140.

    Παράλληλα, υποτονικά κινήθηκε την εβδομάδα που πέρασε και η αγορά των LRs με τις τιμές των ναύλων να κινούνται πτωτικά λόγω των περιορισμένων απαιτήσεων.

    Έτσι, στα LR1, η τιμή στην διαδρομή από την Βόρεια Θάλασσα προς την Δυτική Αφρική υποχώρησε από WS 120 σε WS 110, ενώ στα LR2 η τιμή στην διαδρομή από την Βόρεια Θάλασσα προς την Ιαπωνία υποχώρησε κατά $ 50,000 σε $ 1.775 εκατ.

    Την ίδια ώρα, ανατολικά του Σουέζ, στα LR η αγορά ήταν δραστήρια με τις τιμές των ναύλων σε παρτίδες των 55,000 τόννων από τον Περσικό κόλπο προς την Ιαπωνία να ενισχύονται σε WS 100 ενώ παράλληλα σε παρτίδες των 75,000 τόννων προς την Ιαπωνία κυμάνθηκαν στα επίπεδα των WS 90.

    Επίσης, παρόλο που στα MR η αγορά έδειξε σημάδια ενεργοποίησης, η εβδομάδα έκλεισε σε ήπιους τόνους.

    Dirty products

    Τέλος, στα Dirty products, η αγορά της Ευρώπης την εβδομάδα που πέρασε ήταν δραστήρια με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να παραμείνουν σχετικά σταθερές και στο κλείσιμο διαμορφώθηκαν στα επίπεδα των WS 105.

    ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ποιος Έλληνας εφοπλιστής κάνει δυνατό άνοιγμα στα capesizes

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αγγ. Φράγκου: Σε προχωρημένες συζητήσεις για αναχρηματοδότηση δανείων η Navios Acquisition

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Οικονόμου: Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών λανσάρει η DryShips



    ΣΧΟΛΙΑ