• Business

    Πώς κινήθηκε η αγορά των τάνκερ. Ποιες κατηγορίες ξεχώρισαν

    • Έλλη Πατέρα
    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Σημαντική πτώση στις τιμές των ναύλων παρουσίασε η αγορά των τάνκερ την εβδομάδα 30 Ιανουαρίου-3 Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, έχοντας ήδη δεχτεί ένα ισχυρό χτύπημα πριν τις διακοπές της Πρωτοχρονιάς στην Ασία, την εβδομάδα που πέρασε, η αγορά στον Περσικό κόλπο για πλοία τύπου VLCC συνέχισε την πτωτική της πορεία με αποτέλεσμα η διαδρομή Gulf-Japan να υποχωρήσει σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες σε WS67.5.

    Πάραυτα, οι ίδιοι αναλυτές εκτιμούν ότι η αύξηση της κινητικότητας που παρατηρήθηκε προς το τέλος της εβδομάδας θα δείξει αν μέσα στις επόμενες μέρες θα αποτραπεί η περαιτέρω υποχώρηση των τιμών.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων υποχώρησε 19% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 26,846 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    SUEZMAXES 

    Η έντονη κινητικότητα των VLCC στην Δυτική Αφρική άφησε περιορισμένο αριθμό διαθέσιμων φορτίων για τα Suezmax με αποτέλεσμα οι τιμές να βρεθούν υπό πίεση.

    Παράλληλα, στις περιοχές της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου ο μεγάλος αριθμός διαθέσιμου τονάζ που παρατηρήθηκε άσκησε πίεση στις τιμές των ναύλων αν και οι συνεχιζόμενες καθυστερήσεις στα στενά της Τουρκίας μέχρι κάποιο βαθμό στήριξαν την αγορά.

    Επιπροσθέτως, υποχώρηση των τιμών παρατηρήθηκε και στην Μέση Ανατολή παρά τα υγιή επίπεδα ζήτησης.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 32% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 11,793 ημερησίως.

    AFRAMAXES 

    Ο μεγάλος αριθμός διαθέσιμου τονάζ που αναμένεται σύντομα στην περιοχή της Μεσογείου είχε ως αποτέλεσμα την σημαντική πτώση στις τιμές των ναύλων με τη διαδρομή SidiKerir-Trieste να υποχωρεί σε WS92.5.

    Στις περιοχές της Βόρειας Θάλασσας και της Βαλτικής η αγορά κινήθηκε σε ήσυχους ρυθμούς με την διαδρομή Baltic-UKC να διαμορφώνεται σε WS100.

    Πτωτική και η αγορά στην περιοχή της Καραϊβικής με την διαδρομή Caribs-USGulf να υποχωρεί σε WS135 από WS160 που είχε βρεθεί στα τέλη Ιανουαρίου.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 24% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 15,795 ημερησίως. 

    LR/MR 

    Στην Μέση Ανατολή η αγορά των LR2 και LR1 παρουσίασε σημαντικά σημάδια ύφεσης με τις τιμές στην διαδρομή Gulf-Japan να υποχωρούν σε WS77.5 και WS107.5 αντίστοιχα.

    Στην αγορά των MR, η περιορισμένη κινητικότητα στην Ασία λόγω των διακοπών της Πρωτοχρονιάς οδήγησε τις τιμές σε χαμηλότερα επίπεδα με τα έσοδα στις διαδρομές από Κορέα προς Σιγκαπούρη και Σιγκαπούρη προς ανατολική Αυστραλία να υποχωρούν κατά 8% και 3% αντίστοιχα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

    Από την άλλη, σύμφωνα πάντα με τους αναλυτές, η τιμή στην διαδρομή WCI-Japan παρέμεινε σταθερή σε WS152.5.

    Σημαντική πτώση παρουσίασαν και οι τιμές από την περιοχή της βόρειας Ευρώπης με την διαδρομή UKC-USAC να βρεθεί σε WS135 από WS165 ενώ στον αντίποδα αμετάβλητη σε WS95 παρέμεινε η τιμή στη διαδρομή USGulf-UKC.

    Ο καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MR παρουσίασε πτώση 12% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 9,606 ημερησίως. 

    Dirty products 

    Στις περιοχές της Μεσογείου και της βόρειας Ευρώπης η αγορά την εβδομάδα που πέρασε κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς με την τιμή στην διαδρομή UKC-USGulf να υποχωρεί σε WS155 ενώ από την άλλη στην διαδρομή από Μεσόγειο προς USGulfη τιμή παρέμεινε αμετάβλητη.

    Σημάδια ύφεσης παρουσίασε και η αγορά στην περιοχή της Καραϊβικής με την διαδρομή Caribs-USGulfνα υποχωρεί σε WS177.5.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων υποχώρησε οριακά 2% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 17,950 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Τι περιμένουν να δουν οι αναλυτές στα οικονομικά αποτελέσματα της DryShips

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για την αγορά ξηρού φορτίου

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ