• Business

    ΑΒ Βασιλόπουλος: Οι πρώτες απώλειες λόγω Σκλαβενίτη

    • NewsRoom
    Λεωνίδας Βρεττάκος

    Λεωνίδας Βρεττάκος. AB Βασιλόπουλος


    Τις πρώτες απώλειες λόγω της επαναδραστηριοποίησης του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος» υπό τον Σκλαβενίτη, μετρά η «ΑΒ Βασιλόπουλος» με τις πωλήσεις να σημειώνουν πτώση το 2017 και να διαμορφώνονται σε 2,1 δισ. ευρώ, κατά 3% χαμηλότερες σε σύγκριση με το 2016. Μάλιστα η επίδραση του αρνητικού ρυθμού ανάπτυξης των πωλήσεων του ελληνικού βραχίονα της Ahold Delhaize, ήταν τέτοια που αντιστάθμισε σε μεγάλο βαθμό τις ισχυρές επιδόσεις του πολυεθνικού κολοσσού, συνολικά στην περιοχή της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, περιοχή στην οποία εντάσσεται και η δραστηριότητα της «ΑΒ Βασιλόπουλος».

    Η ανακοίνωση των pro forma αποτελεσμάτων της Ahold Delhaize για το τέταρτο τρίμηνο του 2017 είναι η εξής: «Στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, ο συγκρίσιμος ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων ήταν 0,3%. Οι ισχυρές επιδόσεις των πωλήσεων στην περιοχή αντισταθμίστηκαν από τον αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων στην Ελλάδα. Στις επιδόσεις των πωλήσεων στην Ελλάδα αντανακλάται ο εξορθολογισμός των συνθηκών της αγοράς από το δεύτερο τρίμηνο του 2017».

    Στη σχετική ανακοίνωση, αποτυπώνεται η σημαντική επίδραση από την λειτουργία των καταστημάτων της πρώην «Μαρινόπουλος» υπό το σήμα και τον έλεγχο της «Σκλαβενίτης». Η εξέλιξη αυτή επηρέασε συνολικά τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, ο οποίος σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε πρόσφατα η Nielsen, κατέγραψε το 2017 αύξηση τζίρου 1,6% σε σύγκριση με το 2016, κλείνοντας με θετικό πρόσημο μετά από επτά χρόνια. Να σημειωθεί ότι το 2016 οι κυρίως ωφελημένοι από την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος» ήταν η «ΑΒ Βασιλόπουλος» και η Lidl Hellas.

    Λεωνίδας Βρεττάκος
    Λεωνίδας Βρεττάκος. Επικεφαλής AB Βασιλόπουλος

    Ο όμιλος Ahold Delhaize συνολικά, κατέγραψε το τέταρτο τρίμηνο του 2017 καθαρές πωλήσεις 15,8 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 1,6% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Στο σύνολο του έτους οι καθαρές πωλήσεις του ολλανδο-βελγικού ομίλου διαμορφώθηκαν σε 62,7 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 1,7% σε σύγκριση με το 2016.

    Ειδικά στην περιοχή της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπου εντάσσεται και η δραστηριότητα της «ΑΒ Βασιλόπουλος», οι πωλήσεις κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2017 ανήλθαν σε 1,55 δισ. ευρώ, ενώ στο σύνολο του 2017 σε 5,79 δισ. ευρώ. Ο συγκρίσιμος ρυθμός ανάπτυξης στην περιοχή για το 2017 ήταν μόλις 1% σε σύγκριση με το 2016.

    Δίκτυο και εργαζόμενοι

    Σήμερα το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμεί 414 καταστήματα – τα 39 δημιουργήθηκαν μέσα στο 2016 – απασχολεί 14.214 εργαζόμενους (έναντι 12.700 το 2015) ενώ συνεργάστηκε με 1.819 προμηθευτές (εκ των οποίων οι 186 ήταν νέες συμφωνίες).

    Σύμφωνα με τον 9ο Εταιρικό Κοινωνικό Απολογισμό για τις δράσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος το 2016, στα ράφια της αλυσίδας είχαν παρουσία 38.774 είδη, με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να φτάνουν τα 8.931 είδη, αρκετά αυξημένα σε σχέση με το 2015, λόγω του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών.

    Όσον αφορά τους εργαζομένους από το σύνολο που απασχολεί η αλυσίδα στα καταστήματα της το 67,24% είναι γυναίκες και το 37,26% άντρες. Επίσης 421 είναι εργαζόμενοι άλλων εθνικών προελεύσεων, ενώ 45 είναι εργαζόμενοι με αναπηρία.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΑΒ Βασιλόπουλος: Στην πρώτη θέση παρά τις προκλήσεις

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «True Leader» για 7η χρονιά η ΑΒ Βασιλόπουλος

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σούπερ μάρκετ VS προμηθευτές: Βγαίνουν ξανά τα μαχαίρια για τις τιμές



    ΣΧΟΛΙΑ