ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ινδική αεροπορική εταιρεία IndiGo βρίσκεται αντιμέτωπη με μία από τις χειρότερες κρίσεις στην ιστορία της, καθώς η οργή των επιβατών φουντώνει για τις μεγάλες καθυστερήσεις στον εντοπισμό και την παράδοση χιλιάδων αποσκευών. Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν πλημμυρίσει από εικόνες με στοίβες βαλιτσών σε αεροδρόμια σε όλη την Ινδία, μετά τις εκτεταμένες ακυρώσεις πτήσεων της περασμένης εβδομάδας.
Η εταιρεία, που κατέχει περίπου το 65%–66% της εγχώριας αγοράς, ακύρωσε περισσότερες από 2.000 πτήσεις μέσα σε λίγες ημέρες, αδυνατώντας να διαχειριστεί εγκαίρως τους νέους αυστηρότερους κανόνες για τον υποχρεωτικό χρόνο ανάπαυσης των πιλότων. Οι αλλαγές οδήγησαν σε σοβαρή έλλειψη πληρωμάτων, προκαλώντας ντόμινο ακυρώσεων, καθυστερήσεων και αναγκαστικών ανταποκρίσεων που άφησαν χιλιάδες βαλίτσες πίσω — κάποιες με πολύτιμα αντικείμενα, όπως διαβατήρια, κλειδιά σπιτιού και φάρμακα.
Οργισμένοι επιβάτες και χάος στα αεροδρόμια
Σε Νέο Δελχί, Βομβάη και Μπανγκαλόρ, επιβάτες ανέβαζαν στα social media φωτογραφίες με εκατοντάδες παρατημένες αποσκευές. Πολλοί κατήγγειλαν ότι η γραμμή βοήθειας της IndiGo δεν απαντούσε, με ορισμένους να περιμένουν μέρες για τις βαλίτσες τους.
Η εφημερίδα Times of India έγινε viral με τίτλο «Το Δελχί έμεινε με τη βαλίτσα στο χέρι», δείχνοντας εικόνες χάους στους τερματικούς σταθμούς. Στο μεταξύ, βίντεο επιβατών που συγκρούονταν με το προσωπικό εδάφους κυκλοφόρησαν ευρέως, αυξάνοντας την πίεση στην εταιρεία.
Παρέμβαση κυβέρνησης και αρχών
Η κυβέρνηση έδωσε εντολή στην IndiGo να παραδώσει όλες τις αποσκευές που έχουν μείνει πίσω εντός 48 ωρών. Παράλληλα, η αρχή πολιτικής αεροπορίας κάλεσε τον CEO της εταιρείας, Πίτερ Έλμπερς, να δώσει εξηγήσεις, κάνοντας λόγο για «σημαντικές αστοχίες στον σχεδιασμό, την εποπτεία και τη διαχείριση πόρων».
Η κυβέρνηση του Ναρέντρα Μόντι προειδοποίησε ότι θα λάβει «αυστηρά μέτρα», αναφέροντας πως η αγορά μπορεί να υποστηρίξει περισσότερους μεγάλους αερομεταφορείς — ένα σαφές μήνυμα για την κυρίαρχη θέση της IndiGo.
Οικονομικός αντίκτυπος
Η InterGlobe Aviation Ltd., μητρική της IndiGo, είδε τη μετοχή της να κάνει βουτιά 8,7% — τη μεγαλύτερη από το 2022— σηματοδοτώντας έβδομη συνεχόμενη ημέρα πτώσης. Οι απώλειες κεφαλαιοποίησης έχουν αγγίξει τα 4,5 δισ. δολάρια.
Η Moody’s χαρακτήρισε την κρίση «αρνητική για την πιστοληπτική ικανότητα», αναφέροντας πιθανά χαμένα έσοδα από επιστροφές χρημάτων, ρυθμιστικές κυρώσεις και κίνδυνο για συμφωνίες κοινού κωδικού. Η Jefferies σημείωσε ότι το επιχειρησιακό μοντέλο υψηλής αξιοποίησης της IndiGo την έκανε ιδιαίτερα ευάλωτη στους νέους κανονισμούς.
Πώς ξεκίνησε το χάος
Το πρόβλημα ξέσπασε την προηγούμενη Τρίτη, όταν οι νέοι κανόνες για τον χρόνο ανάπαυσης των πιλότων —που μειώνουν τον αριθμό νυχτερινών προσγειώσεων και αυξάνουν την υποχρεωτική ανάπαυση— προκάλεσαν ελλείψεις πληρωμάτων. Αν και οι κανόνες τέθηκαν προσωρινά σε αναστολή για να σταθεροποιηθεί η κατάσταση, η εταιρεία κατηγορείται ότι είχε αρκετούς μήνες προειδοποίησης αλλά δεν προετοιμάστηκε.
Προς σταθεροποίηση, αλλά με κόστος
Η IndiGo υποστηρίζει ότι θα επιστρέψει σε κανονική λειτουργία μέχρι την Τετάρτη, όμως το οικονομικό και επικοινωνιακό πλήγμα παραμένει μεγάλο. Οι ακυρώσεις, η πτώση της ρουπίας, η αύξηση του κόστους πληρωμάτων και η ζημιά στη φήμη της εταιρείας έχουν δημιουργήσει ένα εκρηκτικό μείγμα που αναμένεται να επηρεάσει τα οικονομικά αποτελέσματα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κομισιόν για Meta: Αλλαγή πολιτικής για τις διαφημίσεις σε Facebook-Instagram μετά το πρόστιμο των €200 εκατ.
- Χανιά: Οι αγρότες πήραν στο κυνήγι τα ΜΑΤ – Αιμόφυρτοι αστυνομικοί, σπασμένο περιπολικό (Βίντεο)
- Το deal Netflix – Warner «τρίζει»: Η παρέμβαση Τραμπ και το «ψαλίδι» από τη Wall Street
- Χριστούγεννα με τεχνολογία, μαγεία και δώρα από τα Public!