• Business

    Σούπερ μάρκετ VS προμηθευτές: Βγαίνουν ξανά τα μαχαίρια για τις τιμές

    σουπερμαρκετ


    «Η φτώχεια φέρνει γκρίνια» λέει μια λαϊκή παροιμία. Κάτι τέτοιο φαίνεται πως συμβαίνει και στο ελληνικό λιανεμπόριο, όπου η αδυναμία της κατανάλωσης να ανακάμψει πυροδοτεί νέο γύρο αντιπαράθεσης ανάμεσα σε λιανέμπορους και προμηθευτές.

    Τα μεγάλα σούπερ μάρκετ ανεβάζουν και άλλο την πίεση προς τους προμηθευτές, ζητώντας καλύτερες παροχές και μεγαλύτερες εκπτώσεις, προκειμένου να ικανοποιήσουν την ανάγκη των καταναλωτών για φθηνότερες τιμές.

    Στελέχη της βιομηχανίας τροφίμων αναφέρουν ότι δέχονται διαρκώς νέα αιτήματα για καλύτερες προσφορές από τους λιανέμπορους, οι οποίοι πολλές φορές εμφανίζονται να αδιαφορούν για την ικανότητα των προμηθευτών να ανταποκριθούν.

    «Επικαλούνται τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά και ζητάνε μετ’ επιτάσεως περισσότερα…», σημειώνουν χαρακτηριστικά.

    Προσθέτουν ωστόσο ότι αυτή τη φορά τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα, και θεωρούν πως θα δοθεί σκληρή μάχη στις διαπραγματεύσεις.

    Οι προμηθευτές, όπως λένε, έχουν βάλει πλάτη αρκετές φορές και έχουν σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, με πιο χαρακτηριστική την περίπτωση του Μαρινόπουλου όπου δέχθηκαν να «κουρευτούν» σημαντικά οι απαιτήσεις τους ενώ συνεχίζουν να δίνουν μεγάλη πίστωση και να διευκολύνουν όπως μπορούν τους λιανέμπορους στην αποπληρωμή τους.

    «Μια ματιά στους ισολογισμούς τους, κυρίως των εγχώριων βιομηχανιών και όχι τόσο των πολυεθνικών είναι αρκετή για να πεισθεί και ο πλέον δύσπιστος», επισημαίνουν και καλούν τα μεγάλα σούπερ μάρκετ να βάλουν νερό στο κρασί τους και να μειώσουν τα ποσοστά κέρδους τους.

    Υπογραμμίζουν μάλιστα πως ήδη μεγάλο μέρος των προϊόντων διατίθεται μέσω προωθητικών ενεργειών και εκπτώσεων που αναλαμβάνει να καλύψει η βιομηχανία και όχι το λιανεμπόριο…

    Από την άλλη πλευρά, οι λιανέμποροι σε κατ’ ιδίαν συνομιλίες αναγνωρίζουν τη δυσκολία που υπάρχει, ωστόσο στέκονται στη σημασία που έχουν αποκτήσει οι προσφορές στην τελική επιλογή του καταναλωτή.

    «Δυστυχώς ή ευτυχώς», επισημαίνουν οι ίδιοι, «ο Έλληνας καταναλωτής έχει μάθει πλέον να ψωνίζει με βασικό κριτήριο τις προσφορές. Είναι κάτι που διαπιστώνουμε καθημερινά… άρα πρέπει όλοι να προσαρμοστούμε σε αυτά τα δεδομένα».

    Τονίζουν πως «όσο σκληρό και αν είναι πρέπει και οι προμηθευτές να γίνουν πιο ευέλικτοι και να επενδύσουν στην αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους».

    Η πίεση προς τους προμηθευτές προβλέπεται πάντως να ενταθεί και άλλο του επόμενους μήνες κυρίως λόγω της μάχης μεταξύ των μεγάλων σούπερ μάρκετ που θα γίνεται όλο και πιο σκληρή.

    Η σταδιακή επαναλειτουργία των πρώην καταστημάτων της Μαρινόπουλος από τον νέο ιδιοκτήτη τους αναμένεται να ρίξει και άλλο λάδι στη φωτιά του ανταγωνισμού.

    AB Βασιλόπουλος, METRO, Lidl και  Μασούτης, οι οποίες κέρδισαν από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος θα επιδιώξουν να διατηρήσουν την πελατεία τους κόβοντας τον βήχα στον αντίπαλό τους, μέσα από ακόμη πιο γενναίες προσφορές.



    ΣΧΟΛΙΑ