Περίπου 40 με 60 λεπτά εξοικονομούν οι εργαζόμενοι που χρησιμοποιούν εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, σύμφωνα με μεγάλη έρευνα του δημιουργού του ChatGPT, OpenAI, την ώρα που αυξάνονται οι ανησυχίες το τελευταίο διάστημα, για τις υψηλές αποτιμήσεις των εταιρειών και τα οικονομικά οφέλη της AI. 

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 9.000 εργαζόμενους από 100 εταιρείες και σε κλάδους όπως η επιστήμη δεδομένων, η μηχανική και οι επικοινωνίες, καθώς και σε ορισμένους ρόλους όπως η λογιστική.

1

Οι περισσότεροι εργαζόμενοι ανέφεραν ότι εξοικονομούν χρόνο από τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, η οποία έχει βελτιώσει είτε την ταχύτητα, είτε την ποιότητα του αποτελέσματός τους.

Σκεπτικισμός για την AI

Σημειώνεται ότι τρία χρόνια μετά την ξαφνική «άνθηση» της Τεχνητής Νοημοσύνης, εξακολουθούν να υπάρχουν αμφιβολίες σχετικά με το εάν και πόσο η Τεχνητή Νοημοσύνη θα ενισχύσει την παραγωγικότητα της εργασίας.

Τον Αύγουστο, ερευνητές του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης διαπίστωσαν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών είδε μηδενική απόδοση της επένδυσής τους σε πρωτοβουλίες γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης.

Τον επόμενο μήνα, ερευνητές στα πανεπιστήμια του Χάρβαρντ και του Στάνφορντ διαπίστωσαν ότι οι επαγγελματίες χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη για να δημιουργήσουν «εργασιακά αποτελέσματα», τα οποία ορίζουν ως «περιεχόμενο εργασίας που παράγεται από την Τεχνητή Νοημοσύνη και ‘μεταμφιέζεται’ σε άριστη εργασία».

Στις ανησυχίες, ήρθε να προστεθεί και ο φόβος για μια πιθανή φούσκα, καθώς οι εταιρείες τεχνολογίας αγωνίζονται να ξοδέψουν δισεκατομμύρια σε μια τεχνολογία με άγνωστη απόδοση.

Η OpenAI και άλλοι κολοσσοί της Τεχνητής Νοημοσύνης έχουν έκτοτε προωθήσει τη δική τους έρευνα και αξιολογήσεις για να αναδείξουν τον οικονομικό αντίκτυπο της τεχνολογίας.

Την περασμένη εβδομάδα, ο ανταγωνιστής της OpenAI, Anthropic, δημοσίευσε μια έκθεση που εκτιμά ότι το εργαλείο της Τεχνητής Νοημοσύνης με την ονομασία Claude, μείωσε τον χρόνο που χρειάζονται οι άνθρωποι για να ολοκληρώσουν τις εργασιακές τους υποχρεώσεις κατά 80%, μεταξύ άλλων ευρημάτων.

Τα αποτελέσματα βασίστηκαν σε μια ανάλυση 100.000 συνομιλιών χρηστών.

«Οι έρευνες ποτέ δεν ευθυγραμμίζονται απόλυτα με αυτό που βλέπουμε στην πράξη», δήλωσε ο Chief Operating Officer της OpenAI, Μπράντ Λάιτκαπ (Brad Lightcap).

Η OpenAI διαπιστώνει, τόνισε, ότι «η υιοθέτηση από τις επιχειρήσεις στην πραγματικότητα επιταχύνεται, ουσιαστικά εξίσου γρήγορα με τους καταναλωτές – σε ορισμένα μέρη, πιο γρήγορα από τους καταναλωτές».

1 εκατομμύριο επιχειρήσεις αγοράζουν από την OpenAI

Στην έκθεση αναφέρεται ότι η OpenAI διαθέτει πλέον περισσότερες από 1 εκατομμύριο επιχειρήσεις που πληρώνουν για να χρησιμοποιούν τα προϊόντα Τεχνητής Νοημοσύνης της, ενώ 7 εκατομμύρια υπάλληλοι χρησιμοποιούν το ChatGPT.

Η εταιρεία διεξήγαγε έρευνα στους εργαζόμενους τρεις έως τέσσερις εβδομάδες, αφότου άρχισαν να χρησιμοποιούν τα εργαλεία στην εργασία τους.

Διαπιστώθηκε ότι οι χρήστες με έντονη συμμετοχή, οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν τα πιο προηγμένα μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης και στράφηκαν σε έναν συνδυασμό εργαλείων, αποκόμισαν τη μεγαλύτερη αξία από αυτά.

Στην έκθεση σημειώνεται ότι ορισμένοι επαγγελματίες χρησιμοποιούν επίσης την Τεχνητή Νοημοσύνη για την εκτέλεση νέων τύπων εργασιών.

Για παράδειγμα, οι εργαζόμενοι που εργάζονται στους τομείς της μηχανικής, της πληροφορικής και της έρευνας, παρουσίασαν αύξηση 36% στα μηνύματα που σχετίζονται με τον προγραμματισμό τους τελευταίους έξι μήνες.

«Τρεις στους τέσσερις ανθρώπους λένε τώρα: “Μπορώ να κάνω πράγματα που δεν μπορούσα να κάνω πριν”», δήλωσε ο Ρόνι Τσατερτζί (Ronnie Chatterji), επικεφαλής οικονομολόγος της OpenAI.

«Αυτό συχνά παραβλέπεται στη συζήτηση για την Τεχνητή Νοημοσύνη και την εργασία», συμπλήρωσε.

Διαβάστε επίσης: 

OpenAI: Νέα επένδυση στην Τεχνητή Νοημοσύνη – Εξαγοράζει πολωνική startup έναντι $400 εκατ.

Κίμπερλι Γκιλφόιλ: Η Ελλάδα πυλώνας στη στρατηγική Τραμπ για ενέργεια, επενδύσεις και Τεχνητή Νοημοσύνη

Καλαφάτης: Η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που έχει καταρτίσει εθνική στρατηγική για την Τεχνητή Νοημοσύνη