• Business

    Αλλαγή πλεύσης του ΤΑΙΠΕΔ για την Εγνατία έπειτα από την απόφαση του ΣτΕ

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Εγνατία οδός

    Εγνατία Οδός


    Η 1η Απριλίου θα ορίσει πιθανότατα ως νέα ημερομηνία για την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για την ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης της χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων οδικών αξόνων το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου).

    Την οριστική απόφαση θα λάβει την επόμενη εβδομάδα. Το ΤΑΙΠΕΔ ουσιαστικά συμμορφώνεται με τα ασφαλιστικά μέτρα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ). Στο ανώτατο δικαστήριο προσέφυγαν δύο από τις τρεις κοινοπραξίες (Roadis Transportation Holding – Άκτωρ Παραχωρήσεις και VINCI Highways S.A.S – VINCI Concesiones S.A.S – Μυτιληναιος) που διεκδικούν τη σύμβαση παραχώρησης, καθώς δεν έγινε δεκτό το αίτημά τους στο ΤΑΙΠΕΔ για παράταση της κατάθεσης των προσφορών που είχε οριστεί για τις 11 Δεκεμβρίου 2020.

    Στην ημερομηνία αυτή τελικά προσήλθε μια κοινοπραξία, αυτή των ΓΕΚ Τέρνα – EGIS Projects S.A. (μέλος του γαλλικού ομίλου EGIS, ο οποίος δραστηριοποιείται στους τομείς των αερομεταφορών, των κατασκευών και της ενέργειας).

    Θα πρόκειται για την πολλοστή φορά που μετατίθεται η ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών, ενώ η διαδικασία έχει ξεκινήσει πριν 7 χρόνια με τη δεύτερη φάση της να διαρκεί πάνω από 2,5. Αρχικά ενδιαφέρον εκδήλωσαν 9 φορείς, στη συνέχεια μειώθηκαν σε 7 και τώρα όπως φαίνεται ενδιαφέρον διατηρούν 3.

    Εκτιμάται ότι το συνολικό οικονομικό αντικείμενο της παραχώρησης της Εγνατίας, για χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη (τα απαραίτητα έργα που θα κάνει ο παραχωρησιούχος και το τίμημα που θα καταβάλει στο δημόσιο) μπορεί να ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ. Ο ανάδοχος θα αναλάβει την είσπραξή των διοδίων και θα έχει έσοδα και από την εκμετάλλευση Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).

    Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

    Διαβάστε επίσης:

    Εγνατία Οδός: «Φρενάρει» προσωρινά με απόφαση του ΣτΕ ο διαγωνισμός παραχώρησης

    Εγνατία Οδός-ΕΤΕπ: Συμφωνία για πρόγραμμα €470 εκατ. για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας

    Τι συμβαίνει στο ΤΑΙΠΕΔ; Το κενό ηγεσίας, η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ, ο Λαυρεντιάδης και το Recovery Fund



    ΣΧΟΛΙΑ