• Big Story

    Nestle: Αύξηση φωτιά 30% στον ελληνικό καφέ

    Αγγελική Παπαδοπούλου. Κορυφαίο στέλεχος Nestle

    Αγγελική Παπαδοπούλου. Κορυφαίο στέλεχος Nestle


    Λίγες μέρες πριν μπει ο νέος χρόνος, η Nestle σερβίρει… πικρό καφέ στους Έλληνες, προαναγγέλλοντας αυξήσεις τιμών που θα φτάσουν ως και το 30% (!) στα προϊόντα καφέ που κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά. Αυτή τη φορά δεν πρόκειται για απλές φήμες ή πληροφορίες της αγοράς, αλλά για μία παραδοχή που έκανε η ίδια η εταιρεία, μέσω της υπεύθυνης για την επικοινωνία με τα ΜΜΕ, Αγγελικής Παπαδοπούλου, η οποία διευκρίνισε πως η ελληνική θυγατρική της Nestle δεν θα απορροφήσει ούτε σεντ από τον νέο φόρο που θα επιβληθεί από την 1η Ιανουαρίου του 2017 στον καφέ, μετακυλίοντας το βάρος στους καταναλωτές, καθώς η εκτίμηση της εταιρείας είναι ότι το κόστος είναι πολύ μεγάλο για να το “σηκώσει” έστω και εν μέρει (αν και εύλογα αναρωτιέται κανείς αν η Nestle θεωρεί πως είναι πιο λογικό το βάρος να πέσει στις πλάτες των ήδη γονατισμένων από την κρίση Ελλήνων που βλέπουν ακόμα και τον καθημερινό τους καφέ να μετατρέπεται σε… πολυτέλεια).

    Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η τιμή του ελληνικού καφέ “Λουμίδης” στα ράφια θα αυξηθεί από το νέο έτος κατά 15-30%, ενώ αυξήσεις έως και 25% θα δούμε και στις τιμές του στιγμιαίου καφέ, του εσπρέσο, καθώς και στις κάψουλες εσπρέσο που εμπορεύεται στην Ελλάδα η Nestle.

    Αξιοσημείωτο είναι δε ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η εισήγηση για τη μετακύλιση στους καταναλωτές της επιβάρυνσης του νέου φόρου δεν ήρθε από τα κεντρικά της Nestle, αλλά από τα στελέχη της εταιρείας στην Ελλάδα…

    Μάλιστα, η Nestle αναμένεται να προχωρήσει το 2017 σε μείωση επενδύσεων στην Ελλάδα κατά 20% (από τα 10 εκατομμύρια ευρώ στα 8 εκατομμύρια ευρώ), ενώ θα επιχειρήσει να αντισταθμίσει την αναμενόμενη μείωση των πωλήσεων που θα έχει λόγω της αύξησης των τιμών των προϊόντων καφέ της με διάφορες προωθητικές ενέργειες.

    Πάντως, η εκτίμηση που υπάρχει στην αγορά είναι ότι οι αυξήσεις στην τιμή του καφέ θα είναι γενικά μεγαλύτερες στα ράφια των σούπερ μάρκετ και μικρότερες στον χώρο της εστίασης, όπου τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ μεγαλύτερα και πολλές αλυσίδες καταστημάτων αναμένεται να απορροφήσουν μέρος ή και ολόκληρη την επιβάρυνση του νέου φόρου.

    Όσον αφορά στην έκθεση της Nestle στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μαρινόπουλος και τις ανησυχίες για την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του deal με τον Σκλαβενίτη, η εκτίμηση της εταιρείας είναι ότι το “άνοιγμά” της είναι σε κάθε περίπτωση διαχειρίσιμο, ενώ δεν υπάρχει επίσημη θέση της εταιρείας για τις φήμες περί έντονων πιέσεων από άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ για επιπλέον εκπτώσεις.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Επίδομα θέρμανσης: 9 + 1 καίριες ερωτήσεις βρίσκουν απαντήσεις

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ανεργία: Σοκάρουν τα στοιχεία του ΟΑΕΔ – Ξεπέρασαν το 1 εκατ. οι άνεργοι το Νοέμβριο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Συναγερμός! Coca-Cola, Nestlé, ΔΕΛΤΑ και Unilever αποσύρουν προϊόντα από τα ράφια



    ΣΧΟΛΙΑ