• AUTO

    Toyota Prius: Επαναφορτιζόμενη με 223PS η 5η γενιά!


    Μία μακρόχρονη παράδοση καινοτομίας φτάνει αισίως στην πέμπτη της γενιά με το πιο αποδοτικό Prius όλων των εποχών.

    Στην Ευρώπη θα διατίθεται αποκλειστικά με τεχνολογία PHEV (plug-in hybrid electric vehicle). Το Prius άφησε ανεξίτηλο το αποτύπωμά του τόσο στην ιστορία της Toyota όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο από το λανσάρισμά του το 1997, και έχει καθιερωθεί ως ένα αυτοκινητικό σύμβολο, που ανέδειξε την υβριδική τεχνολογία και εισήγαγε με θάρρος μελλοντικές τάσεις. Με τη νέα γενιά του, που θα διατίθεται αποκλειστικά σε επαναφορτιζόμενη (Plug-in Hybrid) έκδοση κάνει το επόμενο βήμα. Ένας ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας – γεννήτρια και ο δίλιτρος θερμικός κινητήρας με συνδυασμένη ισχύ 223 DIN hp (164kW) προσφέρουν άμεση επιτάχυνση. Από την άλλη, το ανανεωμένο και αεροδυναμικά βελτιωμένο αμάξωμα βελτιστοποιεί τη ροή αέρα εξασφαλίζοντας ευστάθεια και μειωμένες αντιστάσεις.

    Το Prius βασίζεται στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας GA-C της Toyota New Global Architecture (TNGA), που μειώνει το βάρος και αυξάνει την ακαμψία. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους επιτυγχάνεται με τη βελτιστοποιημένη τοποθέτηση της μπαταρίας και του ρεζερβουάρ καυσίμου. Η ευρύχωρη καμπίνα συνδυάζει την οδηγική απόλαυση και τον ενθουσιασμό, αξιοποιώντας τη νέα φιλοσοφία “Island Architecture” του Prius για ένα απέριττο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλότερη, δημιουργώντας μία πιο σπορ αίσθηση, ενώ οι ενδείξεις και τα χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα για βέλτιστη χρηστικότητα. Το υβριδικό σύστημα 5ης γενιάς προσφέρει περισσότερη ισχύ και καλύτερη αποδοτικότητα. Ο θερμικός κινητήρας TNGA 2.0l παράγει 111kW και συνδυάζεται με ένα νέο ηλεκτροκινητήρα 120kW που βρίσκεται εγκατεστημένος εμπρός, για συνολική ισχύ 223PS (164kW). Συγκριτικά με τον κινητήρα της σημερινού Prius που αποδίδει 122 DIN hp (90kW), η αυξημένη ισχύς εξασφαλίζει ισχυρή και άμεσης απόκρισης επιτάχυνση.

    Με στόχο να καλύπτει τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές αποκλειστικά ηλεκτρικά (EV), η ηλεκτρική αυτονομία έχει αυξηθεί πάνω από 50 % χάρη σε μία νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 13.6 kWh. Οι κυψέλες υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας επιτρέπουν βελτιστοποιημένο σχεδιασμό και επομένως οι διαστάσεις της μπαταρίας είναι αρκετά συμπαγείς ώστε να τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους. Με τη μέγιστη απόδοση να είναι το ζητούμενο, καθαρή ενέργεια μπορεί επίσης να παράγεται προαιρετικά μέσω ηλιακών κυψελών στην οροφή.

    Το εμβληματικό σφηνοειδές σχήμα, μία πρωτοτυπία του Prius που εισήγαγε η δεύτερη γενιά, έχει εξελιχθεί, υιοθετώντας κομψές και μοντέρνες γραμμές. Μία σιλουέτα με απαλές και λεπτές γραμμές έχει δημιουργηθεί χαμηλώνοντας το συνολικό ύψος κατά 50 mm, μετακινώντας την κορυφή της οροφής προς τα πίσω και υιοθετώντας ελαστικά μεγαλύτερης διαμέτρου, έως 19 ιντσών. Περιττά σχήματα και γραμμές απουσιάζουν, με το αποτέλεσμα να αποτυπώνεται με μία απέριττη και καθαρή συνολική σχεδίαση εμπνευσμένη από τη φυσική ροή του αέρα. Το χαρακτηριστικό σχήμα του αυτοκινήτου ενισχύεται από το διευρυμένο κατά 50 mm μεταξόνιο συγκριτικά με αυτό της προηγούμενης γενιάς. Την ίδια στιγμή, το συνολικό μήκος έχει μειωθεί κατά 46 mm.  Με αυξημένο κατά 22 mm πλάτος έναντι του προκατόχου του, η σιλουέτα του Prius είναι δυναμική και στο εμπρός τμήμα της, το γνωστό σχεδιαστικό σφυροκέφαλο μοτίβο ενσωματώνει κομψά φώτα που αναδεικνύουν το ξεχωριστό σχήμα. Πίσω, κυριαρχεί ένα τρισδιάστατο γραμμικό στοιχείο φωτισμού που δίνει έμφαση στην προοδευτική σχεδίαση και εστιάζει την προσοχή στο τολμηρό λογότυπο του Prius.

    Το κατά βάση μαύρο εσωτερικό χωρίζεται σε τρεις ζώνες σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία “Island Architecture” του Prius: περιβάλλον, μονάδα οδηγού και ταμπλό οργάνων που μοιάζει να αιωρείται.  Για τον οδηγό και τους επιβάτες το περιβάλλον είναι ευρύχωρο και κατασκευάζεται από κομψά, υψηλής ποιότητας υλικά, τα οποία αναδεικνύονται με αρμονικές πινελιές που αναδύουν μία αίσθηση δυναμισμού και σκοπού. Η μονάδα οδηγού βασίζεται σε μία οθόνη TFT LCD επτά ιντσών που τοποθετείται ακριβώς στο οπτικό πεδίο του, βελτιώνοντας την ασφάλεια καθώς το βλέμμα του οδηγού παραμένει σταθερά προσηλωμένο στο δρόμο. Ένας νέας σχεδίασης πίνακας οργάνων δίνει προτεραιότητα στην άνεση της καμπίνας, σε μία καθαρή διάταξη με ελάχιστη διείσδυση στο πεδίο ορατότητας του οδηγού, τη χρηστικότητα και την εμφάνιση. Συνδυάζει μία διακριτική και χαμηλότερα τοποθετημένη κεντρική οθόνη και slim χειριστήρια κλιματισμού, ενώ ο φωτισμός του πίνακα οργάνων είναι συνδεδεμένος με ειδοποιήσεις από το Toyota Safety Sense, με την κάθε μια από αυτές να έχει το δικό της χαρακτηριστικό χρώμα.  Η 5η γενιά του μοντέλου σε Plug-in έκδοση θα λανσαριστεί στην Ευρώπη την άνοιξη του 2023.

    Διαβάστε επίσης

    F1 Haas: Ο Χούλκενμπεργκ στη θέση του Σουμάχερ!



    ΣΧΟΛΙΑ