• AUTO

    Πάμε μια βόλτα;

    Mazda MX-5


    Οι ηλιόλουστες μέρες το χειμώνα, τα φθινοπωρινά χρώματα και οι γιορτές που έρχονται δημιουργούν μια αλήτικη διάθεση.

    Κάθεσαι στην πλατεία στη Μονεμβασιά και περιμένεις την πρώτη αχτίνα του ήλιου να χτυπήσει στη δύση. Αφήνεις μισοτελειωμένο τον καφέ σου, περπατάς γρήγορα στο υγρό πλακόστρωτο, βγαίνεις από το κάστρο και ετοιμάζεσαι να ξεκινήσεις…

     

    Στο τέλος της δεκαετίας του ‘80 η ιαπωνική εταιρία λανσάρει το πρώτης γενιάς MX-5, ένα roadster μικρών διαστάσεων και χαμηλού βάρους με μαλακή ανοιγόμενη οροφή και pop-up φανάρια.

    Μια δεκαετία αργότερα, ο διάδοχος, περνώντας στη δεύτερη γενιά διατηρεί τα βασικά-μοναδικά χαρακτηριστικά του, παραμένει προσιτό, βελτιώνεται στις λεπτομέρειες και συνεχίζει να κερδίζει το αγοραστικό κοινό, αποκτώντας φανατικούς του μοντέλου.

    Λίγα χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 2005, η εταιρία μεγαλώνει σε διαστάσεις τo τρίτης γενιάς MX-5, αμβλύνει τους θόλους, αυξάνει την απόστασή του από το έδαφος, ανεβαίνει αισθητά σε βάρος και απομακρύνεται λίγο από το απόλυτο 1000 Kg της προηγούμενης γενιάς, βελτιώνεται στην ασφάλεια και προστίθενται ηλεκτρονικά βοηθήματα θυσιάζοντας ελαφρώς την παιχνιδιάρική του συμπεριφορά.

    Φτάνουμε λοιπόν στο σημερινό τέταρτης γενιάς το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στην δίλιτρη και κορυφαία έκδοση Homura.

    Ανοίγεις την οροφή, φοράς το σκούφο, και ξεκινάς. Αργά, ηδονικά, απολαμβάνεις τα χρώματα, τις μυρωδιές, την διαπεραστική υγρασία. Κατεύθυνση προς το Μυστρά, την καστροπολιτεία. Σήμερα η παρέα θέλει περιήγηση στα ωραία…

     

    Mazda MX-5

    Η Mazda επιστρέφει χαρακτηριστικά στα σχεδιαστικά πλαίσια της δεύτερης γενιάς επαναφέροντας το MX-5 σε διαστάσεις και αεροδυναμική διαμόρφωση που δεν μοιάζει καθόλου με της προηγούμενης (3ης) γενιάς.

    Το χαρακτηριστικό φούσκωμα, που υπήρχε και στις τρεις προηγούμενες γενιές, στο μέσο του μπροστινού καπό, για πρώτη φορά απουσιάζει και θα λέγαμε πως μας λείπει παρόλο που δεν είχε ουσιαστική χρησιμότητα αλλά σίγουρα τόνιζε τον έντονο χαρακτήρα του μοντέλου για όλα αυτά τα χρόνια.

    Εξωτερικά, νιώθεις πως οι γραμμές της αεροδυναμικής σήραγγας αποτυπώθηκαν επάνω στο αυτοκίνητο.

    Οι καμπύλες του, υπό το φως του ηλίου και συγκεκριμένα στο soul red crystal χρώμα του μοντέλου της δοκιμής μας, διαγράφονται αισθητά τόσο στο εμπρός και στο πίσω μέρος, αλλά ακόμη περισσότερο στο πλάι.

    Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι πως ακόμη και όταν είσαι μέσα, τις βλέπεις τις καμπύλες αυτές στο καπό του κινητήρα και στα έντονα φουσκωτά φτερά του, στις πόρτες και στα πίσω φτερά μέσω των πλαϊνών καθρεπτών.

    Φτάνεις στο Μυστρά λίγο πριν το μεσημέρι, πέφτεις πάνω στο μάζεμα της ελιάς. Ευλογημένος τόπος κατοικημένος από αρχαιοτάτων χρόνων, λάδι, πορτοκάλι κυριαρχούν στην τοπική οικονομία και δραστηριότητα…

     

    Αυτή η αίσθηση σε κάνει να εναρμονίζεσαι με το αυτοκίνητο και νιώθεις πως είσαι αναπόσπαστο κομμάτι του.

    Διακριτικά led φανάρια τριγωνικής σχεδίασης εμπρός, οριζόντιες γραμμές για την εισαγωγή του αέρα στον χώρο του κινητήρα στο χαρακτηριστικό «χαμόγελο» (καθώς μοιάζει με το χαμογελαστό στόμα ενός προσώπου) του εμπρός προφυλακτήρα και σχεδόν κάθετοι προβολείς ομίχλης οι οποίοι προσδίδουν δυναμικότητα.

    Το καπό, ξεκινώντας από το παρμπρίζ, χαμηλώνει αισθητά φτάνοντας στον προφυλακτήρα ενώ στα πλαϊνά του και στα φτερά παρατηρούμε το έντονο «φούσκωμα», τονίζοντας πως οι Ιάπωνες έχουν επενδύσει στο κομμάτι της αεροδυναμικής μειώνοντας την μετωπική επιφάνεια άρα και την αντίσταση του αέρα.

    Στο πλάι του, εντύπωση προκαλούν οι μαύρες ζάντες αλουμινίου 17’’ BBS, οι κόκκινες Brembo τετραπίστονες δαγκάνες και οι μαύροι καθρέπτες της έκδοσης Homura.

    Στρογγυλά led πίσω φανάρια νέας σχεδίασης με μικρή προέκταση για τα φλας τα οποία ταιριάζουν απόλυτα με όλο το σύνολο και μια διπλή εξάτμιση να θυμίζει τις σπορ καταβολές του και πως δεν πρόκειται για ένα απλό καθημερινό αυτοκίνητο.

    Έντονα και πρησμένα και τα πίσω φτερά με τους τροχούς να είναι άκρη άκρη.

    Μαλακή ποιοτική υφασμάτινη οροφή μαύρου χρώματος με θερμαινόμενο τζάμι συμπληρώνουν το εξωτερικό σύνολο το οποίο δικαίως μαγνητίζει τα βλέμματα όλων των ηλικιών και προκαλεί μεγάλη εντύπωση στα παιδιά, όπως διαπιστώσαμε.

    Από το Μυστρά ακολουθούμε τον παλιό δρόμο για την αρχαία Μεσσήνη. Σα φόρο τιμής στο μεγάλο απόντα Πέτρο Θέμελη, και στην μοναδική ομορφιά του τόπου. Κίτρινα φύλλα, καπνός από τα τζάκια, μυρωδιές από τις γεωργικές εργασίες και μια αρμονία μια γαλήνη να κυριεύει την ψυχή σου. Μεσημέριασε…

     

    Ρίχνοντας μια προσεκτική ματιά στο εξωτερικό, δεν αργείς να θέλεις να βρεθείς μέσα και να το οδηγήσεις.

    Ανοίγεις την πόρτα και αφού έχεις κάνει μερικές διατάσεις κάθεσαι στο κάθισμα το οποίο βρίσκεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου και με σχεδόν τεντωμένα πόδια προσπαθείς να ρυθμίσεις την θέση οδήγησης, όπου για άτομα άνω του 1,80 μ. ύψους απλά πας τέρμα πίσω το κάθισμα και νιώθεις πως κουμπώνεις, γίνεσαι ένα με το αυτοκίνητο καθώς δεν υπάρχουν και μεγάλα περιθώρια κίνησης στο κόκπιτ.

    Σπορ Recaro, συνδυασμός δέρματος-alcantara θερμαινόμενα καθίσματα τα οποία αγκαλιάζουν το σώμα και προσφέρουν πλευρική στήριξη.

    Δερμάτινο τιμόνι με λευκές ραφές και κολώνα ρυθμιζόμενη καθ’ ύψος και μήκος.

    Στο καντράν δεν βλέπουμε τις ως είθισται στα σύγχρονα αυτοκίνητα ψηφιακές οθόνες αλλά το κλασσικό αναλογικό στρογγυλό ταχύμετρο και στροφόμετρο με δείκτες, ενώ σε ένα μικρό κουτάκι βλέπουμε τι σχέση έχουμε στο κιβώτιο ταχυτήτων και μερικές χρήσιμες πληροφορίες προβάλλονται σε μια μικρή οθόνη διατηρώντας ρετρό και μίνιμαλ αίσθηση.

    Ασημί περιστροφικοί διακόπτες για τον χειρισμό του κλιματισμού ταιριάζουν απόλυτα με τα ασημί πλαίσια εξαερισμού ενώ στην μέση δεσπόζει μια οθόνη 7’’, όπου συνδέεται το κινητό ασύρματα με Apple Carplay/Android Auto και μπορούμε να χειριστούμε το ηχοσύστημα BOSE με τα 9 ηχεία πολύ καλής ποιότητας.

    Από αρχαία Μεσσήνη, Λεοντάρι, Χρυσοβίτσι, Αλωνίσταινα, Μαίναλο και κατεβαίνουμε στο ιστορικό Λεβίδι. Κρύο διαπεραστικό καταχνιά, ο κάμπος με χίλια χρώματα πράσινο, καφέ, κίτρινο να εναλλάσσονται αρμονικά σ’ ένα παιχνίδι με το φως, τα σύννεφα και την αντηλιά.

     

    Στο εσωτερικό και πάνω μέρος της πόρτας βλέπουμε να γυαλίζει το χρώμα που έχουμε διαλέξει στο εξωτερικό δίνοντας μια ωραία πινελιά.

    Οι θήκες για αποθήκευση είναι λίγες αλλά όχι ανύπαρκτες.

    Υπάρχει μια μικρή θήκη στο υποβραχιόνιο όπου χωράει τα γυαλιά ηλίου, δύο θήκες για το ποτήρι του καφέ, ενώ πίσω από το υποβραχιόνιο υπάρχει ένα αρκετά μεγάλο ντουλαπάκι όπου χωράει αρκετά πράγματα.

    Άλλα δύο μικρά ντουλαπάκια υπάρχουν πίσω και από τα δύο καθίσματα. Διαθέτει δύο θύρες usb για φόρτιση του κινητού.

    Η χειροκίνητη ανοιγόμενη οροφή έχει ενισχυθεί με μονωτικό υλικό μειώνοντας αισθητά τον θόρυβο από τον αέρα κατά την κίνηση ενώ το άνοιγμα και το κλείσιμο πλέον έχει γίνει πολύ εύκολη υπόθεση.

    Με το ένα χέρι την ανοιγοκλείνεις σε ελάχιστα δευτερόλεπτα κινούμενος με έως και 10 km/h.

    Ξέρουμε πως όποιος διαλέξει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν θα το κρίνει για τον χώρο αποσκευών όπου παρόλα αυτά με 130 lt και λόγω της βαθιάς του διαμόρφωσης (απουσία ρεζέρβας) μπορούμε να χωρέσουμε δύο σάκους για το τριήμερό μας ή τα ψώνια από το σουπερμάρκετ.

    Περνάμε από το δρόμο με τις λεύκες με κατεύθυνση προς Τρίπολη, Τεγέα, Άστρος, Αρκαδικό Χωριό, Λεωνίδιο. Να σταθούμε να απολαύσουμε λίγο, μια στάση στην Πλάκα Λεωνιδίου ναι και μελιτζάνες γιαχνί…

     

    Κάτω από το καπό μπροστά, βρίσκεται o skyactiv τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας 2000 cc απόδοσης 184 ps και μέγιστης ροπής 205 Nm στις 4000 rpm.

    Σε συνδυασμό με το «μακριάς» κλιμάκωσης χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων κινεί το αυτοκίνητο με τρόπο που σου ξυπνά έντονα συναισθήματα.

    Πατώντας το κουμπί εκκίνησης νιώθεις να ξυπνάει το ανήσυχο θηρίο όπου «στροφάρει» στις 2000 rpm για να κάνει αισθητή την παρουσία του και έπειτα να επιστρέψει στις 800 rpm του ρελαντί.

    Πρόκειται για ένα ζωηρό σύνολο γεμάτο σε όλο το φάσμα του χωρίς κενά και χωρίς έντονα ξεσπάσματα ανεβάζοντας στροφές γραμμικά, ενώ τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με πολύ γρήγορο ρυθμό.

    Ο επιλογέας ταχυτήτων επιτρέπει την πολύ γρήγορη και σίγουρη αλλαγή σχέσης κουμπώνοντας με ακρίβεια στην κάθε θέση που θα επιλέξουμε.

    Το πεντάλ του γκαζιού είναι πολύ άμεσο και ο κινητήρας ανταποκρίνεται με μεγάλη ευαισθησία και ταχύτητα στις κινήσεις του ποδιού μας αποκτώντας τον πλήρη έλεγχο που όλοι θέλουμε να έχουμε μέσα σε ένα roadster.

    Εντυπωσιάζει ευχάριστα πως ακόμη και από χαμηλές στροφές του κινητήρα νιώθεις την σπιρτάδα και δεν δυσκολεύεται να ξεκολλήσει σπάζοντας την πρόσφυση σε λογικά πλαίσια με ενεργοποιημένο το ESP, το οποίο εδώ να σημειώσουμε πως απενεργοποιείται στιγμιαία και εύκολα με το πάτημα μόνο ενός κουμπιού χαρίζοντας χαμόγελα στον οδηγό που του αρέσει η πλαγιολίσθηση και την αναζητάει συχνά. Συνεπικουρεί και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

    Έχει τη δύναμη, είναι ελαφρύ και είναι αξιοσημείωτο πως η κατανάλωση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, 7,6 lt/100km κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, όπου κινηθήκαμε εντός Αττικής, σε εθνική οδό μέχρι 140 km/h αλλά και με ανεβασμένο ρυθμό στον επαρχιακό δρόμο από Τρίπολη προς το χωριό Πιάνα μες το Μαίναλο όπου εκεί πια δεν μετράς λίτρα αλλά χαμόγελα ανά χιλιόμετρα.

    Πήρε να νυχτώνει ώρα να γυρίσουμε, κρυώνει, μου ζητάει να κλείσω την οροφή. Κάνω πως δεν την άκουσα, άδειος ο δρόμος, πατάω λίγο, ανεβαίνουν οι σφυγμοί, υπεραιμία μπας και την γλυτώσω. Σκεφτόμουν να πάω από Γαλατά, Επίδαυρο αλλά είμαστε στις μεγαλύτερες νύχτες του χρόνου…

     

    Η σύνδεση του οδηγού με τα λάστιχα, τα οποία είναι το μέσο επαφής με τον δρόμο, μέσω του τιμονιού όπου έχει το σωστό βάρος μεταδίδει την πληροφορία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο κάνοντας το MX-5 να είναι ελέγξιμο, προβλέψιμο και ασφαλές.

    Πείθει τους πιο απαιτητικούς και δεν δυσκολεύει εκείνους που απλά θέλουν να κάνουν μια βόλτα με ανοιχτή την οροφή. Διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω σε συνδυασμό με τα αμορτισέρ της Bilstein στην έκδοση της δοκιμής μας εξασφαλίζουν εξαιρετικό «πάτημα».

    Ξεχνάς κλίσεις, αμεσότητα άκαμπτο πλαίσιο με μια μικρή θυσία στο επίπεδο άνεσης όπου σε συνδυασμό και με το ελαστικά διαστάσεων 205/45 R17 οι λακκούβες και οι κακοτεχνίες του δρόμου καλό θα είναι να αποφεύγονται.

    Δεν κουράζει παρόλα αυτά. Με το χαμηλό του βάρος μόλις 1053 kg, είναι κατανεμημένο για να το οδηγείς και όχι να σε οδηγεί όπως τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, όπου πολλές φορές το κομμάτι της απόλαυσης είναι δυσεύρετο. To MX-5 δεν αποτελεί απλώς μέσο μετακίνησης.

    Η εξαιρετική κατανομή βάρους, η ακρίβεια του τιμονιού, η άψογη ισορροπία του, ο ισχυρός κινητήρας, η βελτίωση στην ηχομόνωση της μαλακής ανοιγόμενης οροφής και τα απαραίτητα σύγχρονα «καλούδια» είναι χαρακτηριστικά που ενθαρρύνουν τους λάτρεις της οδήγησης να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία οδηγώντας ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο που αναδεικνύει την μαεστρία της Mazda.

    Διαθέτει όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας i-Activsense όπως: αυτόματος πιλότος, μπροστινοί και πλευρικοί αερόσακοι, σύστημα παρακολούθησης νεκρής γωνίας καθρεπτών (BSM) με σύστημα ειδοποίησης κατά την οπισθοπορεία (RCTA), σύστημα ειδοποίησης για παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας (LDWS), σύστημα ελέγχου της δυναμικής σταθερότητας (DSC), διακοπή καυσίμου σε περίπτωση σύγκρουσης, θερμαινόμενοι πλαϊνοί καθρέπτες, αισθητήρας βροχής, αισθητήρας φωτός, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας , αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και άλλα πολλά που σου δίνουν μεγαλύτερη σιγουριά στην οδήγηση ώστε να μπορείς να αισθάνεσαι συγκεντρωμένος την ώρα που οδηγείς.

    Εν τέλει από τον αυτοκινητόδρομο γυρνάμε στην Αθήνα. Ήταν μια μέρα διαφορετική, με πολλά χιλιόμετρα και ακόμη περισσότερες αισθήσεις. Μια βόλτα στην πανέμορφη Ελλάδα, μ’ ένα μοναδικό ανοιχτό αυτοκίνητο, χωρίς σαφή προορισμό και χωρίς κανένα περιορισμό. Όχι δεν είχα μαζί μου κινητό…

     

    Η συνύπαρξη της απόλαυσης, της απόδοσης, της κομψότητας και της επιλογής της ανοιγόμενης οροφής είναι το πακέτο για τον οδηγό που εκτιμά την τέχνη της οδήγησης και αναζητά τη συναρπαστική εμπειρία πίσω από το τιμόνι ενός διθέσιου αυτοκινήτου.

    Με το MX-5, η Mazda συνεχίζει να θέτει υψηλά τα στάνταρ για τα roadsters, προσφέροντας ένα αυθεντικό κομμάτι οδηγικής κουλτούρας και συναισθημάτων που προκαλεί η οδήγηση αυτού του αυτοκινήτου.

    Θα σε συναρπάσει οδηγικά είτε διαλέξεις να το οδηγήσεις ανοιχτό σε έναν παραλιακό δρόμο δίπλα στη θάλασσα και το αεράκι να σε δροσίζει είτε μέσα σε μια πίστα για να εξαντλήσεις τα όριά του και να το ευχαριστηθείς στο μέγιστο με ασφάλεια.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Mazda MX-5 2.0 Homura

    Κυβισμός: 1.998 cc
    Ισχύς: 184 PS
    Ροπή: 205 Nm
    Κίνηση: Στους πίσω τροχούς
    Κιβώτιο: χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων
    Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 3915 / 1735 / 1230 mm
    Μεταξόνιο: 2310 mm
    Χώρος αποσκευών: 130 lt
    Βάρος: 1053 kg
    Επιτάχυνση 0-100km/h: 6.5 sec
    Τελική ταχύτητα: 219 km/h
    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,6 lt/100km
    Εκπομπές CO2: 155 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 109 ευρώ
    Τιμή: 41.995 ευρώ

    Διαβάστε επίσης:

    Το αυτοκίνητο του καλοκαιριού! (video)

    Nagisa: Mazda3 και CX-30

    Συμφέρει το υγραέριο;



    ΣΧΟΛΙΑ