AUTO

Νέο Q5: Το best-seller της Audi γίνεται ακόμα καλύτερο


Το Audi Q5 είναι ένα από τα κορυφαία μοντέλα στην κατηγορία των premium SUV μεσαίου μεγέθους, στις ευρωπαϊκές αγορές. Πλέον, το νέο Q5 που θα κυκλοφορήσει το τελευταίο τρίμηνο του έτους, συνδυάζει ακόμα πιο σπορ χαρακτήρα, με όλα τα πλεονεκτήματα ενός σύγχρονου SUV.

Ο ανανεωμένος εξωτερικός σχεδιασμός δίνει έμφαση στην ταυτότητα “Q” ενώ στην κορυφή της γκάμας των κινητήριων συστημάτων βρίσκεται ένα ιδιαίτερα ισχυρό και αποδοτικό υβριδικό σύνολο με πετρελαιοκινητήρα. Παράλληλα, το μοντέλο διαθέτει μια ευρεία γκάμα συστημάτων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης ενώ είναι πλήρως εξοπλισμένο με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού. Τέλος, ξεχωρίζει καθώς διαθέτει οπίσθιο φωτισμό με ψηφιακή τεχνολογία OLED, μία παγκόσμια πρωτιά για την Audi.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός: Η σχεδιαστική γλώσσα του Audi Q ακόμα πιο ξεχωριστή

Η ισχυρή, σπορ ταυτότητα Q χαρακτηρίζει το εξωτερικό του Audi Q5, δίνοντας οπτική έμφαση στην ισχύ, τη στιβαρότητα και την ασφάλεια. Οι σχεδιαστές της Audi τόνισαν περαιτέρω αυτόν τον χαρακτήρα με μια σειρά από ξεχωριστές λεπτομέρειες. Επεμβάσεις στο οκταγωνικό Singleframe, τους πλαϊνούς αεραγωγούς, νέα υπογραφή στα φώτα ημέρας, στο επάνω τμήμα των προβολέων LED. Πιο ανάλαφρη εμφάνιση στο πλάι, με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, νέο συνδετικό στοιχείο μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων πίσω και νέος διαχύτης με οριζόντιο σπόιλερ. Το νέο Q5 διατίθεται σε τρεις σχεδιαστικές εκδόσεις (εκτός της βασικής υπάρχουν επίσης η advanced και η ακόμα πιο σπορ, S line). Δύο από τα δώδεκα διαθέσιμα χρώματα βαφής είναι νέα – district green και ultra blue.

Ο εσωτερικός σχεδιασμός: αίσθηση ευρυχωρίας, άνεσης και κορυφαίας ποιότητας

Στο εσωτερικό, οι σχεδιαστικές γραμμές αναπτύσσονται οριζόντια, προσθέτοντας ελαφρότητα, δίνοντας έμφαση στο πλάτος. Το κάτω και το πάνω τμήμα του ταμπλό αποτελούν ξεχωριστές ενότητες, ενώ ξεχωρίζει η νέα ανεξάρτητη οθόνη αφής MMI με ακουστική ανάδραση. Το προηγούμενο περιστροφικό/πιεστικό ρυθμιστικό στο κεντρικό τούνελ απουσιάζει, τη θέση του τώρα καταλαμβάνει ένας χώρος αποθήκευσης. Μία γκάμα από εσωτερικά φινιρίσματα (διαθέσιμες και επιλογές περιβαλλοντικού φωτισμού) συνδυάζεται με εξωτερικά διακοσμητικά πακέτα, προσφέροντας μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης.

Παγκόσμια πρωτιά: ψηφιακή τεχνολογία OLED στα πίσω φώτα του Audi Q5

Η τεχνολογία φωτισμού OLED επόμενης γενιάς, είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά στο ανανεωμένο Q5. Οι OLED είναι εξαιρετικά αποδοτικές οργανικές δίοδοι εκπομπής φωτός που δημιουργούν μια ομοιογενή επιφάνεια φωτός. Τα προαιρετικά οπίσθια φώτα OLED χωρίζονται σε τρία πλακίδια από έξι τμήματα το καθένα, το οποίο επιτρέπει στους σχεδιαστές και προγραμματιστές της Audi να δημιουργήσουν διαφορετικά σχέδια φωτισμού και υπογραφές από ένα μόνο υλικό. Κατά την παραγγελία, οι πελάτες του Q5 μπορούν να επιλέξουν από τρεις υπογραφές οπίσθιου φωτισμού, σύμφωνα με τις οποίες κάθε υπογραφή έχει τα δικά της ειδικά σχέδια στην άφιξη και την απομάκρυνση από το αυτοκίνητο.

Ο βασικός εξοπλισμός για το Q5 είναι τώρα προβολείς LED, με προαιρετικούς προβολείς LED matrix. Η έξυπνη, προσαρμόσιμη υψηλή δέσμη τους προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια και ευκολία χωρίς να θαμπώνει άλλους χρήστες του δρόμου.

Ευρύχωρο και ευμετάβλητο: διαστάσεις και εσωτερικός χώρος

Στα 4,68 μέτρα, το νέο Audi Q5 είναι πλέον 19 χιλιοστά μακρύτερο – λόγω κυρίως των μεγαλύτερων προφυλακτήρων του. Το πλάτος του 1,89 μέτρων (εκτός καθρεπτών) και το ύψος 1,66 μέτρων παραμένουν αμετάβλητα. Το μεταξόνιο των 2,82 μέτρων εξασφαλίζει εσωτερική ευρυχωρία. Προαιρετικά, η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη, με τις πλάτες επίσης να ρυθμίζονται. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 550 έως 1.550 λίτρα. Προαιρετικά, διατίθεται και ηλεκτρική πίσω πόρτα. Το Q5 έχει ένα από τα ελαφρύτερα αμαξώματα στην κατηγορία, ενώ και η τιμή αεροδυναμικού συντελεστή (Cd 0,30) είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία, εξασφαλίζοντας εξαιρετικά ήσυχο ταξίδι.

Κινητήρια συστήματα: άφθονη ισχύς, χαμηλές εκπομπές ρύπων

Το νέο μοντέλο αρχικά λανσάρεται στην Ευρώπη στην έκδοση Q5 40 TDI. Ο δίλιτρος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας παράγει 204 PS (150 kW) και ροπή 400 Nm. Ο στροφαλοθάλαμος αλουμινίου ζυγίζει περίπου 20 κιλά λιγότερο από αυτόν του προηγούμενου κινητήρα, ενώ ο στροφαλοφόρος άξονας είναι και αυτός περίπου 2,5 κιλά ελαφρύτερος.

Το ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV) των 48 Volt συμβάλλει στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ένας εκκινητής/γεννήτρια με ιμάντα τροφοδοτεί το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος, το οποίο ενσωματώνει μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου. Η ενέργεια πέδησης ανακτάται και αποθηκεύεται στη μπαταρία.
Το σύστημα MHEV επιτρέπει στο Audi Q5 να ρολάρει με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας και τη λειτουργία start/stop να ενεργοποιείται σε ταχύτητες κάτω των 22 χλμ./ώρα. Συνολικά, αυτό οδηγεί σε βελτίωση της κατανάλωσης κατά περίπου 0,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Η μέση κατανάλωση του Audi Q5 40 TDI είναι 5,3-5,4 λ./100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 139-143 γρμ./χλμ.. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα είναι 7,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα 222 χλμ./ώρα.

Ο ισχυρός πετρελαιοκινητήρας δεν είναι μόνο αποδοτικός, αλλά και καθαρός – ικανοποιώντας τις απαιτήσεις των τελευταίων προτύπων εκπομπών Euro 6d-ISC-FCM και EU 6 AP. Οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου είναι σημαντικά μειωμένες χάρη σε ένα νέο σύστημα διπλής δόσης, με διπλή έγχυση AdBlue, με τους δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR να είναι διαταγμένοι σε σειρά.

Μετά το λανσάρισμα θα ακολουθήσουν δύο επιπλέον εκδόσεις ισχύος του τετρακύλινδρου TDI, ένας V6 TDI και δύο δίλιτροι τετρακύλινδροι TFSI. Διαθέσιμος για το ανανεωμένο Q5 στην ελληνική αγορά θα είναι ακόμα ένας μικρότερος πετρελαιοκινητήρας, με το 35 TDI MHEV να παράγει 163 PS (120 kW). Επίσης διαθέσιμο θα είναι και το 50 TFSI MHEV, με το βενζινοκινητήρα να αποδίδει 265 PS (195 kW). Το επιτυχημένο Q5 TFSI e, με plug-in hybrid drive αναμένεται στις αρχές του 2021, με το δίλιτρο κινητήρα βενζίνης να αποδίδει 299 PS (220 kW), συνδυαστικά με τον ηλεκτροκινητήρα.

Στο Audi Q5 40 TDI ένα αυτόματο κιβώτιο S tronic 7-σχέσεων στέλνει την ισχύ του κινητήρα στην τετρακίνηση quattro. Σε κανονική λειτουργία, όλη η ισχύς μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. Εάν η κίνηση σε όλους τους τροχούς είναι απαραίτητη π.χ. σε ολισθηρές συνθήκες ή κατά τη δυναμική οδήγηση, δύο συμπλέκτες συνδέουν τους πίσω τροχούς με το σύστημα μετάδοσης κίνησης σε κλάσματα του δευτερολέπτου – σε πολλές περιπτώσεις, αυτό συμβαίνει προνοητικά.

Συστήματα υποστήριξης οδηγού: Vorsprung στην ασφάλεια και την άνεση

Το ανανεωμένο Q5 έρχεται επίσης με ένα ολοκληρωμένο σύνολο συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού. Ενδεικτικά, το σύστημα Audi pre sense city διατίθεται στάνταρ και βοηθά στην αποφυγή εμπρόσθιων συγκρούσεων ή το μετριασμό των συνεπειών τους. Τα προαιρετικά συστήματα υποβοήθησης στροφής, υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης και προειδοποίησης εξόδου, συμβάλλουν επίσης στη συνολική ασφάλεια. Το Adaptive cruise assist διευκολύνει τον οδηγό σε ενέργειες επιτάχυνσης, φρεναρίσματος και ελιγμών διατήρησης λωρίδων για μεγάλα χρονικά διαστήματα, ενώ η προγνωστική υποβοήθηση απόδοσης συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Το νέο Audi Q5 αναμένεται στην Ελλάδα προς το τέλος του έτους.


ΣΧΟΛΙΑ