AUTO

Hyundai Tucson: Εν αρχή ην… η ανάρτηση!


Δοκιμάζουμε σε απαιτητικό τερέν το δικίνητο Tucson 1.6lt/180PS, 48V Hybrid με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Για το νέο Tucson πιθανόν έχετε διαβάσει είτε την παρουσίαση του είτε την δοκιμή που πραγματοποιήσαμε στη full hybrid έκδοσή του. Αυτές τις μέρες είχαμε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε από την Αθήνα ως τα υψίπεδα του Μαινάλου, με την πιο εμπορική έκδοση του νέου μεσαίου SUV της Hyundai: Δικίνητο, 1.6lt/180PS, χειροκίνητο 6αρι κιβώτιο, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.

Εξωτερικά το αυτοκίνητο σε κερδίζει με τη σχεδίασή του. Είναι καινούργιο σχήμα, εξαιρετικά ενδιαφέρον και με πολλά σχεδιαστικά highlight που προσδίδουν στο χαρακτήρα του. Στο εσωτερικό, είναι εξαιρετικά ευρύχωρο, με τη σχεδίαση του ταμπλό να εντυπωσιάζει καθώς υπάρχουν δυο οθόνες 10,25 ιντσών. Πας να βάλεις μπροστά και δεν παίρνει. Με τα πολλά βρίσκεις πως πρέπει να πατάς, συμπλέκτη, φρένο και να μην έχεις ταχύτητα στο κιβώτιο. Το συμπλεκτάρισμα με προβλημάτισε μερικές φορές πατινάριζα σαν ατζαμής. Τελικά ανακάλυψα πως ο συμπλέκτης δεν έχει συρματόσχοινο αλλά είναι ηλεκτροκινά ελεγχόμενος και πιάνει πολύ ψηλά. Δεν τον βρήκα ακριβώς παρότι το προσπάθησα φιλότιμα. Εκτιμώ όμως πως είναι θέμα παραμετροποίησης το οποίο λύνεται σ’ ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο.

Στο ταξίδι το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά άνετο, χάρη στην ηχομόνωση, την ενδοτικότητα της ανάρτησης και τη ροπή του κινητήρα. Η ένταση της φωτεινότητας στο ταμπλό μειώνεται εύκολα από το μενού της κεντρικής οθόνης και το Tucson διατηρεί μια αξιοπρεπή μ.ω.τ στα 130km/h χωρίς καθόλου θορύβους ή εντάσεις από το τιμόνι. Εδώ είναι και το δυνατό του σημείο: Έχει καλή αίσθηση στο τιμόνι, είναι συμμετοχικό και την ίδια στιγμή οι αντιδράσεις της ανάρτησης (MacPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) από τις ανομοιομορφίες του δρόμου εξαφανίζονται μαγικά. Τα άνετα φαρδιά καθίσματα συμβάλλουν στο να φτάσεις ξεκούραστος στον προορισμό σου.

Στο πρόγραμμα Eco, όταν αφήνεις γκάζι ο κινητήρας πέφτει στο ρελαντί ή σβήνει εντελώς, με το αυτοκίνητο να ρολάρει ελεύθερα. Η ενεργοποίησή του γίνεται χωρίς να το πάρεις χαμπάρι από τον ηλεκτροκινητήρα BISG 48V. Ο χώρος αποσκευών είναι κάτι παραπάνω από ευρύχωρος, εύκολα θα ικανοποιήσει τις ανάγκες μιας πολυμελούς οικογένειας. Η 48βολτη μπαταρία είναι τοποθετημένη στο κάτω μέρος του και μειώνει λίγο τον όγκο. Ο χώρος είναι επίπεδος και παραμένει έτσι και αφού πέσουν τα καθίσματα.

Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές το Tucson έχει πολύ καλή κατευθυντικότητα και κράτημα που εμπνέει εμπιστοσύνη. Επιλέγοντας “Sport” ο οδηγός έχει στη διάθεσή του απόκριση που του επιτρέπει να πραγματοποιεί αστραπιαία προσπεράσματα. Αν αποφασίσεις να οδηγήσεις σε ρυθμούς «Ν» πάλι το Tucson δε θα πει όχι, ούτε θα σε τρομάξει. Το πακέτο, ανάρτηση, φρένα, τιμόνι, κινητήρας, ανταποκρίνεται το ίδιο καλά και σε πίεση παράταιρη με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Φτάνοντας στον προορισμό σου καλό είναι να θυμηθείς να μην σβήσεις τη μηχανή γιατί αρχίζει το προειδοποιητικό «μπιπ». Ότι κι αν κάνεις…

Οπότε ετοιμάζεται μαζεύεις τα συμπράγκαλα, βάζεις το κλειδί στην τσέπη, δένεις το χειρόφρενο, ανοίγεις την πόρτα, βγάζεις το αριστερό πόδι έξω, πατάς στο «Start Stop» μπιπ…βγαίνεις, κλείνεις την πόρτα, πιάνεις την πετούγια και το “Easy Access” κλειδώνει. Αν το κάνεις γρήγορα δεν ακούς μπιπ πάνω από δυο φορές. Αλλιώς μπορεί να σε τρελάνει. Όπως φαντάζομαι έχει τρελάνει τους μηχανικούς, το νομικό τμήμα που χειρίζεται τις προειδοποιήσεις για πάσαν νόσον…

Το Tucson μας εξέπληξε ευχάριστα και σε δύσβατους χωματόδρομους στα οροπέδια του Μαινάλου. Εξαιρετική απορροφητικότητα, στιβαρό αμάξωμα, καλή πρόσφυση, εύκολο πέρασμα από τα εμπόδια χάρη στην απόστασή του από το έδαφος. Μια χαρά θα σας πάει ακόμη σε τέτοιο τερέν. Επιπλέον με ένα σετ ελαστικών μεικτών συνθηκών 80/20 θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους και σε φρέσκο χιόνι, λάσπη, άμμο. Εκτιμώ πως για τις συνήθεις οικογενειακές εκτός δρόμου περιηγήσεις, είναι προτιμότερο να έχετε ελαστικά με κατάλληλη χάραξη παρά 4κινηση.

Στο δια ταύτα, εξαιρετικό, εντός και εκτός δρόμου, με τιμή κοντά στα 25-26χ. και εμφάνιση που ξεχωρίζει. Να το αξιολογήσετε αν ψάχνετε σ’ αυτή την κατηγορία των C SUV. Προφανώς ο ανταγωνισμός είναι δυνατός, ενδεικτικά αναφέρω τα Ford Kuga, Citroen C5 AirCross, Peugeot 3008, Jeep Compass, Nissan Qashqai.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.598 cc
Συνδυαστική ισχύς: 180PS/ 5500 rpm
Ροπή: 27.2kgm Nm/ 1500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,4 sec
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μέση κατανάλωση (lt./100 km): 7,6lt δοκιμής
Εκπομπές CO2: 150 gr/km (WLTP)
Τέλη κυκλοφορίας: 105 ευρώ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.500×1.865 x1.650mm
Μεταξόνιο: 2.680mm
Βάρος: 1.463 kg
Χώρος αποσκευών: 577lt
Τιμή: Από 26.590 ευρώ

Ο χώρος αποσκευών είναι κάτι παραπάνω από ευρύχωρος, εύκολα θα ικανοποιήσει τις ανάγκες μιας πολυμελούς οικογένειας

Διαβάστε επίσης:

H Mercedes C Class στην Ελλάδα (τιμές)

Δοκιμή Ford Focus Active X: Εντός, εκτός!

Ο μονομάχος της Jeep ήρθε στην Ελλάδα!


ΣΧΟΛΙΑ