• AUTO

    Δοκιμή: Hyundai Tucson Hybrid (230PS)!


    Φέρνει μια σημαντική ποιοτική αναβάθμιση για τη μάρκα που ευτυχώς για τον καταναλωτή δε συνοδεύεται από αντίστοιχη αύξηση τιμής.

    Το νέο Hyundai Tucson μόλις ήρθε στη χώρα μας. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε την περιγραφή του μοντέλου. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν η υβριδική 4κινητη έκδοση των 230PS. Με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, μήκος 4.5m άπλετους χώρους ανάρτηση MacPherson εμπρός, πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, σεταρισμένη με έμφαση στην άνεση, χωρίς να γέρνει ή να πλέει. Χώροι, ακαμψία, δυνατές επιταχύνσεις εν κινήσει, φοβερή άνεση και ποιότητα κύλισης, λίγη δουλειά για τον οδηγό, πανοραμική θέση οδήγησης, εξαιρετικά δυναμική εμφάνιση. Με 8 ευρώ /100km κατανάλωση όπως καταγράψαμε στη δοκιμή μας και τέλη κυκλοφορίας (φετινά WLTP) στα 80 ευρώ το Tucson έχει ένα ασυναγώνιστο πακέτο.

    Ναι ξέρω 40χ. είναι πολλά για Tucson, άσε που δε θες ούτε να ακούς για Hyundai. Το έχω ξανακούσει, πιθανώς δεν μπορώ να σου αλλάξω γνώμη. Αν όμως συνεχίζεις να διαβάζεις αυτό το κομμάτι θέλω να σου πω, ότι η Hyundai κατά την προσωπική μου άποψη είναι η εταιρεία που έχει κάνει την μεγαλύτερη πρόοδο τα τελευταία 5 χρόνια ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Όχι χρηματιστηριακά εκεί η Tesla δεν έχει αντίπαλο, αλλά στην πραγματική δημιουργία, στο προϊόν που φτάνει στον τελικό καταναλωτή.

    Πρώτα απ’ όλα με εντυπωσίασε η σχεδίασή του. Το χάζευα σταματημένο, μοιάζει να κινείται. Αθλητικές δωρικές γραμμές, σαφές επιρροές από τα γούστα των Αμερικάνων, επιβλητική σιλουέτα. Το δίχτυ εμπρός εγκλώβισε τις σκέψεις μου. Στο εσωτερικό η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή τους μου θύμισε πως η Hyundai είναι σταθερά στο ΤΟP 10 των πιο αξιόπιστων εταιρειών παγκοσμίως, τα τελευταία χρόνια. Αν είστε κάτοχος μοντέλου της Hyundai, αυτό το γνωρίζετε από πρώτο χέρι. Οι άπλετοι χώροι στο Τucson και η πανοραμική θέση οδήγησης σε συνδυασμό με το άνετο κάθισμα βάζουν σε αρχοντικό ρόλο τον οδηγό. Η απουσία λεβιέ ταχυτήτων κολακεύει την κεντρική κονσόλα. Ουσιαστικά υπάρχουν 3 κουμπιά (R,N,D).

    Το υβριδικό σύστημα έχει μια μπαταρία που αποθηκεύει την ενέργεια στη φάση του φρεναρίσματος και του ρολαρίσματος. Την αποδίδει στη φάση της επιτάχυνσης. Να ξεκαθαρίσουμε πως η Hyundai έχει ήπιες υβριδικές εκδόσεις (48V) αλλά εδώ μιλάμε για την πλήρως υβριδική έκδοση, που δεν μπαίνει στην πρίζα. Απλά έχει μεγάλο ηλεκτροκινητήρα 44,2W και μπαταρία 1,49kwh. Στην πράξη εντός πόλης κινείσαι ηλεκτρικά ως επί το πλείστο και η κατανάλωση καυσίμου εύκολα πέφτει κάτω από τα 5lt/100km. Το δυνατό σημείο όμως του αυτοκινήτου είναι η άνεση. Δεν κοπανάει, δεν γέρνει, δεν έχει θόρυβο, δεν αλλάζεις ταχύτητες, κάθεσαι βασιλικά, βλέπεις απρόσκοπτα γύρω γύρω, κυριολεκτικά νιώθεις κυρίαρχος του περιβάλλοντός σου.

    Οι επιδόσεις ενός υβριδικού οχήματος που είναι σχεδιασμένο για να εξοικονομεί καύσιμο δεν πρέπει να είναι πρωτεύον κριτήριο για έναν συνειδητοποιημένο αγοραστή της κατηγορίας. Τούτου δοθέντος το Tucson έχει καλό κράτημα, που σε προδιαθέτει για πιο γρήγορο ρυθμό. Η πληροφορία που φτάνει στα χέρια του οδηγού είναι επαρκής, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και ακριβή κατευθυντικότητα. Τα 230PS είναι εκεί όπως και τα 1750kg του αμαξώματος. Οι επιδόσεις επαρκούν για να προσπεράσεις χωρίς άγχος, ακόμη και φορτωμένος με όλα τα οικογενειακά βάρη.

    Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του Tucson είναι τόσο ενεργά που καταντούν εκνευριστικά. Ειδικά το Keep Lane Assist που για να το απενεργοποιήσεις χρειάζεται να κάνεις έξι επιλογές στα επιμέρους μενού. Κάθε φορά που ξεκινάς, καθώς ως default setting, ενεργοποιείται εκ νέου. Η έντονη παρεμβατικότητα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και οι διάφοροι ήχοι που παράγει το αυτοκίνητο όντας ακίνητο, αλλά σε λειτουργία είναι τα μόνα που προσάπτω στο Tucson. Κατά τα άλλα κοιτά στα ίσα το RAV 4, της Toyota με την τελική επιλογή να είναι προσωπικό και όχι αντικειμενικό θέμα.

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

    Κινητήρας: 1.598 cc
    Συνδυαστική ισχύς: 230PS/ 5500 rpm
    Ροπή: 35.8kgm Nm/ 1500 – 4500 rpm
    Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,3 sec
    Τελική ταχύτητα: 193 km/h
    Μέση κατανάλωση (lt./100 km): 5,6lt δοκιμής
    Εκπομπές CO2: 144 gr/km (WLTP)
    Τέλη κυκλοφορίας: 80 ευρώ
    Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.500×1.865 x1.650mm
    Μεταξόνιο: 2.680mm
    Βάρος: 1.755 kg
    Χώρος αποσκευών: 616 -1795lt (διθέσια διαμόρφωση)
    Τιμή: Από 38.490 ευρώ (έκδοση premium)

     

    Διαβάστε επίσης:

    Ιδού το νέο Ηyundai Tucson



    ΣΧΟΛΙΑ