AUTO

Honda Civic MY2020: Στρίψε κι άλλο!

  • Του Τάκη Πουρναράκη


Το ανανεωμένο Civic στην έκδοση των 1.5lt/182PS παραμένει ένα σπορ αυτοκίνητο με αξιόλογες επιδόσεις και φτιαχτικό κράτημα.

Εν αρχή ην η ακαμψία, το Civic είναι εξαιρετικά άκαμπτο. Πάνω σ’ αυτό το πλαίσιο οι μηχανικοί της Honda σέταραν μια ενδοτική ανάρτηση (εμπρός γόνατα McPhreson, πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι) που προσφέρει εντυπωσιακή άνεση χωρίς κανένα συμβιβασμό σε αίσθηση και κράτημα. Πρόσθεσαν έναν υπερτρφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5lt/182PS με μεταβλητό χρονισμό που στροφάρει στις 7000rpm και διατήρησαν το μοναδικό σε αίσθηση χειροκίνητο κιβώτιο. Κατά την άποψή μου η Honda φτιάχνει διαχρονικά τα καλύτερα σε αίσθηση χειροκίνητα κιβώτια σε αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής. Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει ένα μοναδικό σύνολο.

Προφανώς δεν είναι τυχαίο ότι τo Honda Civic ήταν πέρυσι το τέταρτο πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο στην παγκόσμια αγορά. Πουλήθηκαν 821.374 Civic το 2019, μαζί με την Corolla (1η, 1.236 χιλιάδες) και το Golf (9ο, 687χ) εκπροσωπούν στο τοp 10 της παγκόσμιας κατάταξης πωλήσεων, την κατηγορία C.

Στη χώρα μας πέρυσι πουλήθηκαν 346 Civic καθώς η μάρκα έχει φανατικούς φίλους. Ανοίγοντας συζήτηση με έναν εξ’ αυτών θα ακούσεις για απαράμιλλη αξιοπιστία, ποιότητα κατασκευής, σπορ συμπεριφορά. Είναι γεγονός πως οι μηχανικοί της Ιαπωνικής εταιρείας στην τελευταία γενιά του Civic βασιζόμενοι σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα έφτιαξαν ένα διαμάντι. Πριν λίγο καιρό έγινε και η απαραίτητα ανανέωση με νέους προφυλακτήρες και μερικές λεπτομέρειες στο εσωτερικό.

Ίσως η πιο σημαντική αλλαγή αφορά στο σύστημα multimedia. Ήταν άλλωστε ένα από τα ελάχιστα σημεία που το νέο Civic δέχτηκε κριτική όσον αφορά στην χρηστικότητα. Οι άνθρωποι της Honda ακολουθώντας τη σχολή «Porsche» με πλήκτρα παντού πρόσθεσαν στα αριστερά πλήκτρα για να διευκολύνουν το χειρισμό της οθόνης αφής.

Το πέτυχαν ο συνολικός χειρισμός πλέον δεν αποτελεί πρόβλημα. Όπως μπορείτε να δείτε και στη σχετική φωτογραφία υπάρχουν 5 κουμπιά: κεντρικό μενού, πλοήγηση, τηλέφωνο, ηχοσύστημα, επιστροφή. Επιπλέον υπάρχει η ευκολία ελέγχου με κουμπιά στο τιμόνι.

Οι δυνατότητες συνδεσιμότητας Android Auto και Apple CarPlay δίνουν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις την κεντρική οθόνη ως προέκταση του κινητού σου. Πέρα από τα χειριστήρια υπάρχουν αναβαθμισμένες επενδύσεις θυρών κα καθισμάτων ενώ η Honda τονίζει τις λεπτομέρειες στο φινίρισμα και στη συναρμογή των μερών.

Στο οδηγοκεντρικό εσωτερικό του Civic κυριαρχούν το μαύρο και το κόκκινο χρώμα που παραπέμπουν σε Type R καταστάσεις. Πρακτικότητα και ευρυχωρία παραμένουν στα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου. Για όλους όσοι έμαθαν στην Δυναμική Οχημάτων πως στήνεται ένα αυτοκίνητο, ο αριθμός 2650 mm για το μήκος μεταξονίου, είναι η χρυσή τομή για ουδέτερη συμπεριφορά. Το Civic με μεταξόνιο 2.697 mm είναι στημένο μ’ αυτή τη λογική.

Η γραμμική απόκριση του κινητήρα, η πολύ καλή πρόσφυση του εμπρός άξονα, το κράτημα στις στροφές, η σταθερότητα στο φρενάρισμα, σε προκαλούν στους άδειους ελέω κορονοϊού δρόμους της Αθήνας. Από κοντά σιγοντάρουν το ακριβές γρήγορο κιβώτιο και τα ακούραστα φρένα.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ στη σκληρή διαμόρφωση αποκτά πισταδόρικη συμπεριφορά. Το κράτημα είναι κοφτερό, η υποστροφή εντονότερη ενώ η άνεση περιορίζεται. Αυξάνεται όμως η ταχύτητα διέλευσης από τις στροφές και οι πιθανότητες να σε πάνε μέσα για τεντιμποϊσμό στην εποχή του 150αριου και των περιορισμών κυκλοφορίας.

Έτσι για να καταλάβετε τι εννοώ: με τη 2η σχέση να ξεπερνά τα 100km/h μπορείς να επιδεικνύεις ανωριμότητα από φανάρι σε φανάρι ή να προσπερνάς ακαριαία μένοντας ελάχιστα στο αντίθετο ρεύμα. Τα φώτα led που έφερε το αυτοκίνητο δοκιμής μας, σου επιτρέπουν να αισθάνεσαι την ίδια σιγουριά στις κινήσεις σου ακόμη και το βράδυ.

Η νέα χαρτογράφηση του κινητήρα με την πιο επίπεδη καμπύλη ροπής που τώρα αποδίδεται λίγο πιο χαμηλά έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της κατανάλωσης, στα χέρια μας έμεινε κάτω από τα 7lt/100km. Βέβαια δεν αγοράζεις το Civic των 182PS για οικονομική οδήγηση, γι’ αυτή τη δουλειά υπάρχει η εξαιρετική οικογενειακή έκδοση 1.0lt/126PS. Το Civic των 182PS το αγοράζεις για τη σπορ συμπεριφορά, με πολύ ισορροπημένες αντιδράσεις υπό πίεση στις στροφές. Είναι ξεκάθαρο πως τα όρια του αυτοκινήτου βρίσκονται πολύ πιο πάνω από τα όρια της λογικής και της νομιμότητας.

To σύγχρονο Civic διαθέτει επίσης όλα εκείνα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που προστατεύουν τον οδηγό από τον εαυτό του όπως: Οπίσθιες Ζώνες Ασφαλείας με προεντατήρα, Σινιάλο Έκτακτης Ακινητοποίησης, Σύστημα προειδοποίησης χαμηλής πίεσης ελαστικών, Σύστημα Αυτόματης Πέδησης Μετριασμού Σύγκρουσης, Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας, Ειδοποίηση Απόκλισης από τη Λωρίδα, Σύστημα Αποφυγής Παρέκκλισης Λωρίδας, Έξυπνο Περιοριστή Ταχύτητας, Έξυπνο Σύστημα Ελέγχου Σταθερής Ταχύτητας, Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας, Πληροφόρηση Τυφλού Σημείου, Παρακολούθηση Κυκλοφορίας Διασταυρώσεων. Αξίζει να σταθούμε στο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης που προκύπτει από το συνδυασμό του ACC με την υποβοήθηση λωρίδας. Μπορείς να το εμπιστευθείς και μειώνει κατά 60% το φόρτο εργασίας του οδηγού στον αυτοκινητόδρομο.

Αν ψάχνετε αυτοκίνητο κατηγορίας C και παράμετροι όπως αξιοπιστία, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, κατανάλωση, παίζουν για σας σημαντικό ρόλο, τότε να δείτε το Civic. Ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός. Ενδεικτικά αναφέρω τα: Focus, Golf, Corolla, Astra, Ceed.

Ο χώρος αποσκευών σε διθέσια διαμόρφωση φτάνει τα 1209lt. Η εύκαμπτη εταζέρα-ρολό προσθέτει ευελιξία στο φόρτωμα των αποσκευών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Honda Civic VTEC turbo 1.5lt/182PS

Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 182PS/ 6000 rpm
Ροπή: 24,6 kgm/1.700 -5.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,2 sec
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Μεικτή κατανάλωση: .6 .8 lt/100 km (δοκιμής)
Βάρος: 1.307 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.518/1.799/1.434 mm
Μεταξόνιο: 2.697 mm
Χώρος αποσκευών: 420-1209 lt
Εκπομπές CO2: 128 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 154 ευρώ
Τιμή: από 28.070 ευρώ  έκδοση Sport


ΣΧΟΛΙΑ