• AUTO

    GP Τοσκάνης: Ό,τι και να γίνει, ο Χάμιλτον δε χάνει!


    Η πίστα του Μουτζέλο, είναι στενή, ακατάλληλη όπως αποδείχτηκε για να φιλοξενεί αγώνα F1. Δε θα με εκπλήξει αν δεν ξαναδούμε αγώνα εκεί. Επιλέχθηκε για τον εορτασμό για τα 1000GP της Ferrari. Βέβαια η απόδοση του φετινού μονοθεσίου δεν αφήνει ιδιαίτερα περιθώρια για γιορτές.

    2020 Tuscan Grand Prix, Sunday – LAT Images

    Το Σάββατο είδαμε το Χάμιλτον να παίρνει την pole με χρόνο 1:15.144, 30 ολόκληρα sec καλύτερη επίδοση από το 1:45 που είχε δώσει την pole στο Μάρκεζ στα Μoto GP πέρυσι. Η διαφορά οφείλεται στα φαρδύτερα ελαστικά και στην αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων της F1. Αυτά εξασφαλίζουν πολύ μικρότερες αποστάσεις πέδησης και πολύ υψηλότερες ταχύτητες διέλευσης από τις γρήγορες στροφές.

    1000TH GP CELEBRATION – FIRENZE 12/09/2020 – credit: @Scuderia Ferrari Press Office

    Το βράδυ του Σαββάτου στήθηκε στην Φλωρεντία που είναι κοντά στο Μουτζέλο μια γιορτή για τα 1000GP της Ferrari με κάθε επισημότητα. Το κλίμα όμως ήταν κάπως… παρότι ο Λεκλέρκ είχε καταφέρει να πλασαριστεί 5ος στις κατατακτήριες δοκιμές.

    Την Κυριακή πριν την εκκίνηση ο Μικ Σουμάχερ που προηγείται στην βαθμολογία της F2 με 161 βαθμούς οδήγησε την F2004 του πατέρα του, προκαλώντας ρίγη συγκίνησης. Ήδη έχει ξεκινήσει η συζήτηση για το αν θα αγωνίζεται του χρόνου με τα χρώματα της Alfa Romeo.

    2020 Tuscan Grand Prix, Sunday – LAT Images

    Ο αγώνας εκκίνησε 3 φορές. Την πρώτη φορά ο Μπότας πέρασε το Χάμιλτον και έστριψε 1ος ενώ 3ος βρέθηκε ο Λεκλέρκ. Στην πρώτη φορά είχαμε σύγκρουση ανάμεσα στους Σάινθ και Στρολ αλλά και ανάμεσα στους Ράικονεν, Γκροζάν, Γκασλί και Φερστάπεν. Ο Φερστάπεν που εκκινούσε 3ος αντιμετώπισε απώλεια ισχύος από την υβριδική μηχανή της Honda, βράδυνε και στην προσπάθεια να τον αποφύγουν χτύπησαν και βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Εγκατέλειψαν οι Φερστάπεν και Γκασλί. Το αυτοκίνητο ασφαλείας οδήγησε την κούρσα για 6 γύρους.

    Στην επανεκκίνηση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας έγινε χαμός: Άργησαν να σβήσουν τα φώτα του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο πρωτοπόρος Μπότας πήγε (δικαίωμά του) αργά στην ευθεία προσπαθώντας να αποφύγει να χωθεί ο Χάμιλτον πίσω του και να επωφεληθεί από τις μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις (slipstream).

    2020 Tuscan Grand Prix, Sunday – LAT Images

    Κάποιοι επιτάχυναν πίσω τζογάροντας, έκοψαν εκ νέου και έγινε χαμός. Η σύγκρουση οδήγησε σε εγκατάλειψη τους Οκόν, Λατίφι, Μάγκνουσεν, Τζιοβινάζι, Σάινθ. Ο αγώνας διεκόπη με κόκκινη σημαία. Οι αγωνοδίκες αφού εξέτασαν όλα τα δεδομένα έδωσαν επίπληξη σε 12 οδηγούς: Μάγκνουσεν, Κβίατ, Λατίφι, Άλμπον, Στρολ, Ρικιάρντο, Πέρεζ, Νόρις, Οκόν, Ράσελ, Τζιοβινάζι, Σάινθ.

    2020 Tuscan Grand Prix, Thursday – Wolfgang Wilhelm

    Άποψή μου είναι ότι τίποτα απ’ όλα αυτά δε θα είχε συμβεί αν τα φώτα του αυτοκινήτου ασφαλείας είχαν σβήσει νωρίτερα, ακόμη κι αν απαιτούνταν ένας ακόμη γύρος υπό αυτό.

    MUGELLO CIRCUIT, ITALY – SEPTEMBER 13: The restart of the race during the Tuscany GP at Mugello Circuit on Sunday September 13, 2020, Italy. (Photo by Steven Tee / LAT Images)

    Ο αγώνας διεκόπη με κόκκινη σημαία και όταν δόθηκε η 2η στατική εκκίνηση, ο Μπότας έπαθε αυτό που προσπαθούσε ν’ αποφύγει και προκλήθηκε το χάος: Ο Χάμιλτον κόλλησε πίσω του, τον πέρασε και ξεκίνησε την πορεία προς τη νίκη.

    Ο αγώνας διεκόπη 2η φορά όταν ο Στρολ έχασε τον έλεγχο στην δεύτερη Αραμπιάτα λόγω κλαταρίσματος στο πίσω ελαστικό. Η Racing Point χτύπησε με δύναμη στα προστατευτικά ελαστικά, ωσότου τα ξαναφτιάξουν τα μονοθέσια έμειναν ακίνητα στα πιτ.

    MUGELLO CIRCUIT, ITALY – SEPTEMBER 13: Alexander Albon, Red Bull Racing RB16, battles with Daniel Ricciardo, Renault R.S.20 during the Tuscany GP at Mugello Circuit on Sunday September 13, 2020, Italy. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)

    Στην 3η επανεκκίνηση δεν είχαμε κάποιο συμβάν. Ο Άλμπον εκμεταλλεύτηκε την ταχύτητα της μαλακής γόμας πέρασε τον Ρικιάρντο και πήρε το πρώτο του βάθρο για λογαριασμό της Red Bull. Ταυτόχρονα στέρησε από το Ρικιάρντο το πολυπόθητο βάθρο με τη Renault. H μεταξύ τους μάχη ήταν από τις ελάχιστες συναρπαστικές στον αγώνα.

    O Χάμιλτον έφτασε τις 90 νίκες. Ο Μπότας συνήθισε 2ος, ο Άλμπον ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο.

    Ο αγώνας στο Μουτζέλο θα μείνει στη μνήμη μας για τις 3 εκκινήσεις και την τεράστια διαφορά που έκανε πάλι ο Χάμιλτον στον αγώνα. Οι Mercedes είναι σε δικό τους πρωτάθλημα και αυτό δεν αλλάζει ούτε με περιορισμούς στις χαρτογραφήσεις, ούτε με επανεκκινήσεις. Δυστυχώς για όλους όσοι παρακολουθούμε τους αγώνες, απρόβλεπτη είναι η μάχη από την 3η θέση και κάτω.

    Επόμενος αγώνας στο Σότσι της Ρωσίας στις 27/9. Τον Οκτώβριο είναι προγραμματισμένοι 2 αγώνες σε Γερμανία (11/10) και Πορτογαλία (25/10).

    Στη F1 παίρνουν σοβαρά τα μέτρα προστασίας έναντι της πανδημίας.

    Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Χάμιλτον με 190 βαθμούς και ακολουθούν ο Μπότας με 135 βαθμούς και ο Φερστάπεν με 110 βαθμούς.

    Στη βαθμολογία των κατασκευαστών προηγείται η Mercedes με 325 βαθμούς και ακολουθούν Red Bull 173, McLaren 106, Racing Point 92, Renault 83, Ferrari 66.

     

    H σκληρή γόμα χρησιμοποιήθηκε πιο λίγο.



    ΣΧΟΛΙΑ