AUTO

GP Τοσκάνης: Στο Μουτζέλο το 1000στο GP της Ferrari!


Είναι η πρώτη φορά που θα διεξαχθεί GP στο Μουτζέλο. Πρόκειται για τον 72ο προορισμό που θα φιλοξενήσει Grand Prix στην ιστορία του θεσμού.

Η F1 είχε να πάει σε καινούργιο προορισμό από το 2016 (Μπακού) και φέτος θα πάει σ’ έναν ακόμη (Πορτιμάο, Πορτογαλία 25/10). Θα είναι ο 9ο φετινός αγώνας του πρωταθλήματος, στους προηγούμενους οχτώ έχουν κερδίσει τους έξι οι Mercedes (Χάμιλτον 4, Μπότας 2) έναν η Red Bull και έναν η Alpha Tauri.

Η πίστα του Μουτζέλο λειτουργεί από το 1974 και είναι η έδρα του Ιταλικού Grand Prix μοτοσυκλετών. Ο συγκεκριμένος αγώνας έχει φιλοξενηθεί εκεί 30 φορές. Πρόκειται για μια πολύ γρήγορη διαδρομή ανάλογη των Σίλβερστον, Σπα. Δεν υπάρχουν αργές στροφές, το πλάτος της είναι περιορισμένο και δεν υπάρχουν σημεία έντονου φρεναρίσματος. Είναι ζήτημα αν θα χρησιμοποιηθεί κάπου κάτω από 4η σχέση στο κιβώτιο. Οι φανατικοί της ταχύτητας περιμένουν να δουν αν τα μονοθέσια θα περνάνε με τέρμα γκάζι από τις δυο δεξιές παρατεταμένες καμπές Arrabbiata.

Το μήκος της πίστας είναι στα 5.245m και ο αγώνας θα διαρκέσει 59 γύρους. Θα υπάρχει μόνο μια ζώνη DRS (drag reduction system) η οποία θα βρίσκεται στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Εκεί γίνονταν δοκιμές από τις ομάδες της F1 έως το 2012, ειδικά από τη Ferrari.

Οι κόκκινοι φτάνουν τα 1000GP μέσα σε δεκαετίες σημαντικής ιστορίας στη F1: 237 νίκες, από το 1951 στη Βρετανία ως και πέρυσι στη Σιγκαπούρη, 16 πρωταθλήματα κατασκευαστών. Τα μονοθέσια της Ferrari αγωνιζόμενα σε GP έχουν συμπληρώσει 14.5 φορές το γύρο της γης (580.000km). Σίγουρα τους εορτασμούς επισκίασε η ανακοίνωση του Φέτελ ότι το 2021 θα αγωνίζεται για λογαριασμό της Aston Martin (Racing Point σήμερα).

Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών:

Επελέγησαν οι τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας: η C1 ως λευκή/σκληρή, η C2 ως κίτρινη/μέση και η C3 ως κόκκινη/μαλακή. Η επιλογή αυτή έγινε λόγω της ταχύτητας και των ποικίλων απαιτήσεων του Μουτζέλο. Είναι η πρώτη φορά που το Μουτζέλο βρίσκεται στο πρόγραμμα της F1 και η επιλογή έγινε, ώστε να καλυφθεί οιαδήποτε απρόβλεπτη κατάσταση. Καθώς βρισκόμαστε στη 2η βδομάδα του Σεπτέμβρη είναι μεγάλη η πιθανότητα να έχουμε ζεστό καιρό: Ένας ακόμη λόγος για επιλογή σκληρών γομών, ώστε ν’ αντιμετωπίσουμε την πτώση απόδοσης, λόγω υπερθέρμανσης.

Η πίστα του Μουτζέλο από τη σκοπιά της Ferrari https://www.mononews.gr/auto/gp-toskanis-sto-moutzelo-to-1000sto-gp-tis-ferrari

Geplaatst door mononews.gr op Donderdag 10 september 2020

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

• Η πίστα του Μουτζέλο, βρίσκεται στους λόφους της Τοσκάνης και έχει πολλές υψομετρικές μεταβολές. Επίσης είναι σχετικά στενή και έχει κάποιες αναπηδήσεις. Αυτό δημιουργεί αίσθηση παλιάς σχολής στην πίστα που πήρε τη σημερινή της μορφή το 1974. Οι ρίζες της όμως βρίσκονται πίσω στο 1914 όταν ήταν τμήμα δρόμου.

• Οι 15 στροφές είναι κυρίως μέσης ή υψηλής ταχύτητας. Δεν υπάρχουν αργά σικέιν ή σημεία έντονου φρεναρίσματος κατά τη διάρκεια των 5.2km του γύρου.

• Οι δυο δεξιές στροφές Arrabbiata είναι οι ταχύτερες στην πίστα και πιθανόν θα δούμε τα μονοθέσια της Formula 1 να διέρχονται από εκεί με τέρμα γκάζι και ταχύτητες γύρω στα 260 ή 270km/h.

• Πρόκειται για τεχνική χάραξη καθώς κάθε στροφή είναι κρίσιμη για διαφορετικούς λόγους: Στην τριπλέτα Luco – Poggio Secco – Materassi στην αρχή του γύρου πρέπει να διατηρήσεις την υψηλότερη ταχύτητα στην κορυφή των στροφών, οφείλεις η γραμμή σου να είναι τέλεια. Οι στροφές Biondetti στο τέλος του γύρου (πρόκειται ουσιαστικά για ένα φυσικό σικέιν) είναι κρίσιμες ως πρόκριμα για το γύρο που ακολουθεί.

• Η άσφαλτος στο Μουτζέλο είναι διάσημη για την τραχύτητά της και θέτει πολλές προκλήσεις στα ελαστικά. Η τελευταία φορά που έπεσε ασφαλτοτάπητας στην πίστα, ήταν το 2011.

• Το σημερινό (ανεπίσημο) ρεκόρ γύρου με F1 ανήκει στο Μπαρικέλο με Ferrari από το 2004: Το 1:18.704 θα σπάσει φέτος. Παρότι το Μουτζέλο δεν έχει χρησιμοποιηθεί για αγώνα Formula 1, χρησιμοποιείται σε αγώνες μηχανών, ενώ ήταν και πίστα δοκιμών για τη F1.

• Για πρώτη φορά φέτος θα επιτραπούν θεατές σε Σαββατοκύριακο grand prix: 3000 θεατές για τον δεύτερο από τους τρεις φετινούς αγώνες επί Ιταλικού εδάφους.

Ο Μάριο Ίσολα, επικεφαλής αγώνων της Pirelli, τόνισε: «Το Mugello είναι μια φανταστική προσθήκη στο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Είναι πολύ σημαντική πίστα για την Pirelli, καθώς εδώ δοκιμάσαμε το 2010 για πρώτη φορά τα ελαστικά F1, μόλις δυο μήνες μετά τη συμφωνία που κάναμε για την παροχή ελαστικών στο άθλημα από το 2011. Είναι μια θεαματική και πολύ γρήγορη πίστα με μεγάλες απαιτήσεις από τα ελαστικά. Γι’ αυτό και επιλέξαμε τις σκληρότερες γόμες. Όπως κάθε νέος προορισμός έτσι και το Μουτζέλο ενέχει έναν παράγοντα αβεβαιότητας για τους περισσότερους οδηγούς. Η στρατηγική θα σχεδιαστεί σε λευκό χαρτί. Οι ελεύθερες δοκιμές θα είναι καθοριστικές για τη συλλογή όσο το δυνατόν περισσότερων στοιχείων. Είναι πιθανό να δούμε τις ομάδες να έχουν δυο ξεχωριστά προγράμματα ώστε να μαζέψουν όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούν για κάθε ελαστικό κάτω από όλες τις συνθήκες. Εμείς αξιοποιήσαμε για την προετοιμασία μας και δεδομένα από τη συμμετοχή μας σε άλλους αγώνες στο Μουτζέλο. Συγχαρητήρια στη Ferrari που έφτασε στο απίστευτο ορόσημο των 1000 αγώνων: Αυτός είναι ένας από τους παράγοντες που καθιστούν αυτή την ομάδα, τόσο εμβληματική για το άθλημα μας. Αξίζει λοιπόν ο ξεχωριστός εορτασμός και είμαστε ενθουσιασμένοι, ως χορηγοί ονόματος του αγώνα».

Η Formula 2 και Formula 3 συνεχίζουν το σερί εμφανίσεών τους, σε Σαββατοκύριακα grand prix με την παρουσία τους στο Μουτζέλο. Αυτός θα είναι ο τελευταίος αγώνας F3 ενώ η F2 συνεχίζεται. Μάλιστα o Μικ Σουμάχερ, γιος του Μάικλ και μέλος της ακαδημίας οδηγών της Ferrari θα οδηγήσει πριν τον αγώνα μια F2004. Ο Μικ Σουμάχερ κέρδισε την προηγούμενη εβδομάδα στη Μόντσα σε αγώνα F2.

Οι δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τις 16:00 το Σάββατο 12/9 και ο αγώνας για την Κυριακή 13/9. Θα μεταδοθούν απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ