• AUTO

    Φερστάπεν: Το ξεκαθάρισα, μη ζητάτε τέτοια…


    Ο πρωταθλητής αρνήθηκε να υπακούσει στις εντολές της ομάδας και να δώσει τη θέση του στον Πέρεζ.

    Ο Μαξ Φερστάπεν είναι δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής F1. Πριν φτάσει στη F1 είχε διακριθεί σε αρκετές κατηγορίες και είχε αναδειχτεί παγκόσμιος πρωταθλητής ΚΖ πίσω το 2013. Ο Φερστάπεν δεν είναι καλός χαρακτήρας, δεν είναι καλό παιδί. Δεν είναι αυτός που πιθανόν θα επέλεγες για κολλητό, αν ήταν δεν θα έφτανε στην κορυφή. Στα πάντοκ το χαμόγελο παγώνει όταν γυρίσει την πλάτη. Το ξέρει ότι δεν τον συμπαθούν. Δεν τον ενδιαφέρει να κάνει φιλίες στο grid. Όλοι όμως τον σέβονται και τον εκτιμούν για την αθλητική του ικανότητα. Κανείς δεν εκτιμά την επιθετική στάση του. Στο χθεσινό αγώνα είχαμε δυο απτά δείγματα του χαρακτήρα του.

    Στον 7ο γύρο στην επανεκκίνηση βρέθηκε δίπλα στο Χάμιλτον, επιτέθηκε από την εξωτερική στα φρένα για την πρώτη στροφή και έφτασε δίπλα του. Ακολουθούσε το S του Σένα. Οποιοσδήποτε άλλος θα κολλούσε πίσω από τον αντίπαλό του και θα πέρναγε στο τέλος της ευθείας στα φρένα για την 4. Ο Φερστάπεν όρμησε από την εσωτερική, πάτησε στο κερμπ αποσταθεροποιήθηκε το Red Bull και χτύπησε το Χάμιλτον που του είχε αφήσει τον ελάχιστο δυνατό χώρο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Ολλανδός να χρειαστεί αλλαγή αεροτομής. Έπεσε πίσω και τελικά τερμάτισε 6ος, το χειρότερο του αποτέλεσμα στο Ιντερλάγος από τότε που πήγε στη Red Bull. Αξίζει να τονιστεί πως από τα μέσα Ιουλίου που κέρδισε ο Λεκλέρκ στην Αυστρία η Red Bull δεν είχε χάσει αγώνα.

    Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι ο Φερστάπεν δεν ήταν σε πολύ καλή διάθεση όταν του ζητήθηκε να δώσει τη θέση στον Πέρεζ λίγο πριν το τέλος. Οι δυο Red Bull ήταν στην 6η και 7η θέση το χειρότερο αποτέλεσμα των πρωταθλητών φέτος μετά την πρεμιέρα στο Μπαχρέιν όπου δεν είχαν βαθμολογηθεί. Εν μέρει δικαιολογημένο καθώς πήραν το νταμπλ και πλέον έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στη νέα χρονιά. Ο Πέρεζ βοήθησε το Φερστάπεν φέτος όπου χρειάστηκε. Αυτός είναι ο ρόλος του, το λέει άλλωστε και το συμβόλαιό του: «Είναι ο Νο 2 οδηγός». Αντίστοιχα ο Φερστάπεν είναι ο Νο 1 οδηγός. Υποχρεούται να υπακούσει στις εντολές της ομάδας αλλά δεν υποχρεούται να βοηθά τον Πέρεζ ή  να παραχωρεί τη θέση του.

    Μετά την επανεκκίνηση στον 51ο γύρο ο Πέρεζ σε αντίθεση με όλους τους άλλους  στη 10αδα που χρησιμοποίησαν στο τέλος της μαλακή γόμα, φορά την μέση γόμα. Αυτό συνέβη γιατί o Μεξικάνος πριν τον αγώνα είχε μόνο ένα σετ μαλακής γόμας που το χρησιμοποίησε για την εκκίνηση. Η μέση γόμα ήταν σημαντικά πιο αργή (μισό δευτερόλεπτο στο γύρο)όπως δείχνει η ανάλυση της Pirelli.  Έτσι ο Πέρεζ που ήταν 3ος έχασε τη θέση του από τον Σάινθ τον Λεκλέρκ και τον Αλόνσο. Όταν τον έφτασε ο Φερστάπεν έκανε στην άκρη μήπως και μπορέσει ο Ολλανδός να τους περάσει. Δεν τα κατάφερε και στο τέλος δεδομένου ότι υπάρχει η μάχη για τη 2η θέση στο πρωτάθλημα οδηγών ανάμεσα σε Λεκλέρκ και Πέρεζ ο Φερστάπεν πήρε εντολή από την ομάδα να δώσει την 6η θέση στον Πέρεζ. Έτσι ο Μεξικάνος θα έπαιρνε 8 βαθμούς αντί για 6 που δίνει η 7η θέση στην οποία τερμάτισε τελικά. Αν είχε συμβεί αυτό, ο Πέρεζ θα είχε προβάδισμα 2 βαθμών από το Λεκλέρκ.

    Πέρεζ και Λεκλέρκ (επίσης δεν του έδωσε τη 3η θέση ο Σάινθ) ισοβαθμούν στους 290 βαθμούς και αν κανείς τους δεν βαθμολογηθεί αυτή την Κυριακή (20/11) στο Άμπου Ντάμπι, ο Λεκλέρκ παίρνει τη 2η θέση λόγω 3 νικών έναντι 2 του Πέρεζ.

    Ο Φερστάπεν παράκουσε την εντολή της ομάδας λέγοντας: «Νομίζω ότι έχω ξεκαθαρίσει τη θέση μου πάνω στο θέμα. Μη μου ζητάτε τέτοια πράγματα, δεν θα το κάνω». Από την πλευρά του ο Πέρεζ αντέδρασε: «Δείχνει το ποιος είναι».

    Ο Φερστάπεν μετά το τέλος του αγώνα είχε μια έντονη συζήτηση με τον επικεφαλής της ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ και τον σύμβουλο της ομάδας Χέλμουτ Μάρκο.

    Ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ προσπάθησε να μαζέψει τα πράγματα στην απενημέρωση αλλά χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Ολλανδικά μέσα γράφουν (Tom Coronel (ViaPlay) και Erik van Haren ( De Telegraaf)) ότι ο Πέρεζ τράκαρε επίτηδες στο Μονακό και έδωσε την pole στη Ferrari για να μην την πάρει ο Φερστάπεν. Αντίστοιχα δημοσιεύματα φέρουν τον Πέρεζ να ψιθυρίζει ότι χωρίς τη βοήθειά του ο Φερστάπεν δε θα είχε δυο τίτλους. Θυμίζουμε ότι πέρυσι στο Άμπου Ντάμπι έπαιξε καθοριστικό ρόλο η άμυνα του Πέρεζ στο Χάμιλτον.

    Ο Πέρεζ αποφάσισε να το ρίξει στο πατίνι…

    Ο Χόρνερ διαβεβαίωσε τους δημοσιογράφους ότι το θέμα διευθετήθηκε εσωτερικά, ότι πάνω απ’ όλα είναι το καλό της ομάδας και ότι ο Φερστάπεν θα βοηθήσει τον Πέρεζ αν χρειαστεί στο Άμπου Ντάμπι για να πάρει τη 2η θέση. Το ερώτημα είναι τι θα κάνει ο Χόρνερ αν δεν βοηθήσει ο Φερστάπεν; Θα τον διώξει; Έχει τη δυνατότητα; Θυμίζουμε ότι η Red Bull μετά τον πρόσφατο θάνατο του ιδρυτή της Ντήτριχ Μάτεζιτς βρίσκεται σε μεταβατική περίοδο. Θεωρώ βέβαιο ότι επικεφαλής ομάδων όπως οι Ντένις, Ουίλιαμς, Τοντ, Μπριατόρε θα είχαν ήδη διώξει το Φερστάπεν από την ομάδα. Να που τελικά ο αγώνας στο Άμπου Ντάμπι απέκτησε ενδιαφέρον. Προφανώς οι Πέρεζ και Φερστάπεν μετά τα χθεσινά δε χωρούν στην ίδια ομάδα. Για να συνεχίσουν να συνυπάρχουν θα πρέπει ένας εκ των δυο να κάνει κωλοτούμπα. Ο Φερστάπεν χτες πήρε δυο βαθμούς παραπάνω αλλά έχασε πολύ περισσότερα…

    Διαβάστε επίσης

    F1 Βραζιλία: Παρθενική νίκη Ράσελ!



    ΣΧΟΛΙΑ