AUTO

F1: Όσα μάθαμε από τις δοκιμές εξέλιξης στο Σακχίρ!


Για πρώτη φορά η F1 είχε τόσο μικρής διάρκειας δοκιμές, προφανώς για λόγους κόστους.

Από τη στιγμή που αποφασίστηκε για λόγους κόστους να μην φτιαχτούν φέτος νέα σασί, ήταν αναμενόμενο να οδηγηθούμε σε οικονομίες κλίμακος σε όλα τα επίπεδα. Για πρώτη φορά στην ιστορία είχαμε τόσες λίγες μέρες δοκιμών, δικαιολογημένα. Λίγο τα νέα ελαστικά, λίγο οι επιβεβλημένες αλλαγές στην αεροδυναμική, λίγο οι αλλαγές οδηγών και στελεχών, έδωσαν τόνο στο τριήμερο που ολοκληρώθηκε χτες. Οι ομάδες και για υγειονομικούς λόγους θα μείνουν στο Σακχίρ θα αναλύσουν τα δεδομένα και σε συνεργασία με όσους βρίσκονται πίσω στην έδρα τους θα προχωρήσουν σε ρυθμίσεις και βελτιώσεις, ενόψει του πρώτου αγώνα που θα διεξαχθεί στην ίδια πίστα το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Μαρτίου (26-28/3).

Η πρώτη εκ των τριών ημερών δοκιμών εξέλιξης επηρεάστηκε από τον αέρα και την αμμοθύελλα. Με ταχύτητα που έφτασε τα 47km/h ο αέρα επηρέαζε την αεροδυναμική απόδοση του σχήματος. Η υψηλή θερμοκρασία και η άμμος έπαιξαν επίσης ρόλο. Την δεύτερη μέρα ο άνεμος παρέμεινε ισχυρός και γι’ αυτό έπεσε η θερμοκρασία. Έτσι οι ομάδες μπόρεσαν να δουλέψουν στο σετάρισμα των μονοθεσίων. Ως επί το πλείστον επικεντρώθηκαν σε σετ λίγων γύρων. Ο άνεμος έπεσε την 3η μέρα, αλλά ανέβηκε η θερμοκρασία οδοστρώματος. Η πλειοψηφία των ομάδων έκανε δοκιμές με τις μεσαίες γόμες C2, C3, C4, που θα χρησιμοποιηθούν στον επικείμενο αγώνα. Πολύ δύσκολα μπορούν να γίνουν συγκρίσεις με τον αγώνα στις 29/11/2020 στην ίδια πίστα χωρίς να υπάρχει σαφή εικόνα για το φορτίο καυσίμου και το σετάρισμα που δοκίμαζε η κάθε ομάδα.

Τούτων δοθέντων μια ματιά στον συνολικό πίνακα χρόνων του 3ημέρου μάλλον μπερδεύει. Οι δυο ομάδες της Red Bull, βρίσκονται στις δυο πρώτες θέσεις με ελάχιστη διαφορά μεταξύ τους και απέχουν 6 δέκατα από τον τρίτο. Ταυτόχρονα ο ταχύτερος χρόνος είναι 1 sec πιο πάνω από την pole στα τέλη Νοεμβρίου. Προφανώς δυσκολεύομαι να δεχτώ ότι ο ρούκι στη F1 και στην Alpha Tauri, Γιούκι Τσουνότα είναι 1.4sec ταχύτερος του Γκασλί. Ή ο Σάινθ 8 δέκατα ταχύτερος του Λεκλέρκ με τη Ferrari. Οι ομάδες όπως ήταν λογικό χώρισαν προγράμματα και αρμοδιότητες ώστε να μαζέψουν όσα περισσότερα δεδομένα γίνεται.

Διαβάζω την 4η θέση του Ράικονεν στους χρόνους, ως μια προσπάθεια να αξιολογηθεί η βελτίωση της υβριδικής μηχανής της Ferrari και η αξιοπιστία της μετά από πολλούς γύρους. Ο Φινλανδός ήταν ξεκάθαρος πως υπάρχει σημαντική βελτίωση. Ο επικεφαλής της Scuderia, Ματία Μπινότο πήγε ένα βήμα παραπέρα, τονίζοντας πως ήρθη η υστέρηση σε τελική ταχύτητα στις ευθείες και λόγω αναβάθμισης της υβριδικής μηχανής και λόγω αναβάθμισης της αεροδυναμικής απόδοσης του σχήματος που προκαλεί λιγότερες αντιστάσεις. Σίγουρα η SF21 ξεκινάει από καλύτερη βάση σε σχέση με το περσινό μονοθέσιο. Βέβαια από την 6η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών πέρυσι, έχεις να υπερκεράσεις McLaren, Aston Martin, Alpine για να επιστρέψεις στην 3αδα.

Η Mercedes μας είχε συνηθίσει σε δοκιμές χωρίς προβλήματα. Αυτή τη φορά εμφανίστηκαν τόσο στους πρωταθλητές όσο και στην Aston Martin που έχει πολλά κοινά μέρη όπως η υβριδική μηχανή και το κιβώτιο. Πρόβλημα στο κιβώτιο αντιμετώπισαν και οι δυο ομάδες. Αντίθετα η συνήθης εικόνα προβλημάτων στο στρατόπεδο της Red Bull δεν υπήρχε φέτος. Όπως δεν υπήρχε και το έντονο rake (διαφορά απόστασης από το έδαφος του εμπρός και του πίσω μέρους) στην RB16B, έμεινε μόνο η Alpha Tauri να θυμίζει με το rake της, την περσινή ακραία επιλογή του Άντριαν Νιούι. Στην αυστριακή ομάδα υπάρχουν χαμόγελα και είναι ευχαριστημένοι από την απόδοση της υβριδικής μηχανής της Honda και την βελτίωση του μονοθεσίου. Ο Φερστάπεν έκανε λόγο για το καλύτερο τεστ που έχει κάνει η ομάδα στην υβριδική εποχή της F1.

Αντίθετα στη Mercedes υπάρχει προβληματισμός καθώς φαίνεται πως η W12 δεν έχει στις κατατακτήριες δοκιμές την υπεροχή που είχε πέρυσι. Ο Χάμιλτον τόνισε πως δεν είναι αρκετά γρήγοροι και έχουν πολύ δουλειά ενόψει της πρεμιέρας. Ο Μπότας από την άλλη ήταν πιο ευχαριστημένος. Όπως και ο Φέτελ παρότι δεν έβαλε αρκετούς γύρους. Ο Γερμανός αρνήθηκε να κάνει σύγκριση ανάμεσα στην υβριδική μηχανή της Mercedes και αυτή της Ferrari, από σεβασμό στους κατασκευαστές όπως είπε.

Οι δυο ομάδες που έβαλαν τα περισσότερο km ήταν η Alpha Tauri και η Alfa Romeo προφανώς βοηθώντας τις Red Bull και Ferrari αντίστοιχα. Η επιστροφή του Αλόνσο με τα χρώματα της Alpine συζητιέται, αλλά θεμελιώδες για την ομάδα είναι πως έχει δεδομένα μόνο από ένα μονοθέσιο. Αυτό οριοθετεί την προσπάθεια για σετάρισμα και βελτίωση.

Η McLaren φάνηκε ανταγωνιστική, έχει γίνει η καλύτερη δυνατή δουλειά στην ενσωμάτωση της υβριδικής μηχανής της Mercedes. Το μονοθέσιο είχε ρυθμό και καλή ισορροπία. Είναι άγνωστο τι συμβιβασμοί έχουν γίνει για να χωρέσει η γερμανική υβριδική μηχανή σε ένα σασί που σχεδιάστηκε για μηχανή Renault. Καθότι η πίστα του Σακχίρ δεν έχει γρήγορες καμπές δεν μπορεί να εκτιμηθεί πόσο έχει επηρεαστεί η σταθερότητα σε τέτοιες συνθήκες και πόσο καλή είναι η απαγωγή θερμότητας από το χώρο του κινητήρα. Δεν μπορεί να γίνει καμία εκτίμηση για προβλήματα υπερθέρμανσης, για το πόσοι συμβιβασμοί απαιτούνται και για τι περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Μετά από τρεις μέρες δοκιμών είναι σαφές ότι υπάρχουν 3 βασικά γκρουπ: Red Bull vs Mercedes για βάθρο, Alpha Tauri, McLaren, Aston Martin, Alpine, Ferrari για τις θέσεις πίσω από το βάθρο, Alfa Romeo, Haas, Williams για την ουρά. Είναι ξεκάθαρο ποια ομάδα θα είναι τελευταία (Haas λόγω καθόλου εξέλιξης) παρά ποια θα είναι πρώτη (Mercedes;). Καλή χρονιά να έχουμε.

Συνολικοί χρόνοι 3ημέρου:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γόμα
Verstappen Red Bull 1m28.960s (3η μέρα) (C4)
Tsunoda AlphaTauri 1m29.053s (3η μέρα) C5
Sainz Ferrari 1m29.611s (3η μέρα) (C4)
Raikkonen Alfa Romeo 1m29.766s (3η μέρα) C5
Hamilton Mercedes 1m30.025s (3η μέρα) C5
Russell Williams 1m30.117s (3η μέρα) C5
Ricciardo McLaren 1m30.144s (3η μέρα) (C4)
Perez Red Bull 1m30.187s (3η μέρα) (C4)
Bottas Mercedes 1m30.289s (2η μέρα) C5
Alonso Alpine 1m30.318s (3η μέρα) (C4)
Gasly AlphaTauri 1m30.413s (2η μέρα) C5
Stroll Aston Martin 1m30.460s (2η μέρα) C5
Leclerc Ferrari 1m30.486s (3η μέρα) (C3)
Norris McLaren 1m30.586s (2η μέρα) (C4)
Giovinazzi Alfa Romeo 1m30.760s (2η μέρα) C5
Ocon Alpine 1m31.146s (1η μέρα) (C4)
Mazepin Haas 1m31.531s (3η μέρα) (C4)
Latifi Williams 1m31.672s (2η μέρα) (C4)
Schumacher Haas 1m32.053s (3η μέρα) (C3)
Vettel Aston Martin 1m33.742s (1η μέρα) Πρωτότυπη γόμα
Nissany Williams 1m34.789s (1η μέρα) (C3)

Διαβάστε επίσης:

F1, Σακχίρ: 1η μέρα δοκιμών, ταχύτερος ο Φερστάπεν!

F1, Σακχίρ: 2η μέρα δοκιμών, ταχύτερος ο Μπότας!

Ανάλυση: Να τι φταίει για το τροχαίο δυστύχημα στη Βουλή!


ΣΧΟΛΙΑ