Οι τεχνικοί κανονισμοί του 2026 φέρνουν μια επαναστατική αλλαγή στη Formula1, με στόχο τη δημιουργία πιο ευέλικτων μονοθεσίων και την ενίσχυση του ανταγωνισμού.
Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά στην υβριδική μηχανή. Καταργείται o μικρός ηλεκτροκινητήρας (MGU-H), ενώ η ηλεκτρική ισχύς του μεγάλου ηλεκτροκινητήρα (MGU-K) τριπλασιάζεται, φτάνοντας τα 350kW (περίπου 470PS). Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης (V6 1.6lt turbo) θα αποδίδει περίπου 400kW (540PS), χρησιμοποιώντας 100% καύσιμα χωρίς ανθρακικό αποτύπωμα. Ο στόχος είναι μια ισορροπία απόδοσης 50% – 50% μεταξύ θερμικής και ηλεκτρικής ενέργειας, με συνολική ισχύ πάνω από τους 1.000PS.
Επίσης, θεσπίζεται το «Manual Override Mode» (αντί του DRS) για υποβοήθηση στο προσπέρασμα, με έξτρα ηλεκτρική ισχύ. Τα μονοθέσια γίνονται μικρότερα και ελαφρύτερα κατά 30 κιλά, με ελάχιστο βάρος στα 768 κιλά. Το μεταξόνιο μειώνεται στα 3.4 μέτρα και το πλάτος στα 1.9 μέτρα. Η κάθετη δύναμη μειώνεται κατά 30% και η οπισθέλκουσα κατά 55%. Το πάτωμα θα είναι επίπεδο πάτωμα και δεν θα υπάρχει έντονη αναρρόφηση (ground effect).
Επιτρέπεται η ενεργή αεροδυναμική, με κινούμενες εμπρός και πίσω πτέρυγες. Οι οδηγοί θα επιλέγουν ανάμεσα σε «X-Mode» (χαμηλή οπισθέλκουσα) για τις ευθείες και «Z-Mode» (υψηλή κάθετη δύναμη) για τις στροφές. Οι αλλαγές αποσκοπούν σε πιο ευέλικτα οχήματα, πιο πολλές μάχες και πιο πολλές ευκαιρίες για προσπέραση.

Το παιχνίδι απόδοσης στη σύγχρονη F1, δεδομένου ότι υπάρχει ένας κατασκευαστής ελαστικών (Pirelli) αφορά κατά 50% στην απόδοση της υβριδικής μηχανής και 50% στην αεροδυναμική απόδοση. Δεδομένου ότι τα προηγούμενα χρόνια οι υβριδικές μηχανές δεν εξελίσσονταν για λόγους κόστους, ο ανταγωνισμός αφορούσε κυρίως στην αεροδυναμική. Εξ’ ου και η McLaren που δεν κατασκευάζει υβριδικές μηχανές μπόρεσε να κυριαρχήσει. Το 2026 όμως έχουμε νέες υβριδικές μηχανές. Οι διαστάσεις των οποίων είναι προφανώς στα μέτρα των κατασκευαστών τους ήτοι: Mercedes, Ferrari, Honda, Ford, Audi. Αυτοί είναι οι κατασκευαστές που θα φτιάχνουν υβριδικές μηχανές τα επόμενα χρόνια. Η Mercedes θα συνεργάζεται με άλλες τρεις ομάδες εκτός της εργοστασιακής: McLaren, Williams, Alpine.
H Ferrari θα συνεργάζεται με δυο ομάδες πλην της εργοστασιακής: Haas, Cadillac. Η Honda έχει αποκλειστική συνεργασία με την Aston Martin, η Ford με τις Red Bull και RB και η Audi έχει εργοστασιακή ομάδα. Προφανώς οι Mercedes, Ferrari, Audi, Aston Martin και Red Bull έχουν πλεονέκτημα καθώς φτιάχνουν δική τους υβριδική μηχανή. Από αυτές η Audi ως νεοσύστατη δύσκολα μπορεί να εμφανιστεί ανταγωνιστική από την πρώτη χρονιά πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που θέτει στόχο πενταετίας. Η Aston Martin με τη Honda, παρουσία του Άντριαν Νιούι, σίγουρα έχουν δυναμική, αλλά μένει να δούμε αν η δομή της ομάδας θα μπορεί να την υποστηρίξει από το 2026.
Την ίδια στιγμή η Red Bull που αρχικά σχεδίαζε να φτιάξει τη δική της υβριδική μηχανή αλλά στη συνέχεια άλλαξε πλεύση και συνεργάζεται στενά με τη Ford. διανύει μια μεταβατική περίοδο όπου θα συνεργάζεται με μια εταιρεία με μεγάλη ιστορία στη F1, αλλά και μεγάλο διάστημα απουσίας. Μένουν δυο εταιρείες Mercedes και Ferrari οι οποίες έχουν εμπειρία, γνώση και προσωπικό για να πρωταγωνιστήσουν από την πρώτη στιγμή. Πιστεύουμε ότι η πρώτη χρονιά των νέων κανονισμών (το 2026) θα είναι μια χρονιά όπου τα πρωταθλήματα θα κριθούν από το πόσο καλή δουλειά έχουν κάνει τα επιτελεία των δυο αυτών ομάδων

Διαβάστε επίσης
Όρια ταχύτητας: Πρόστιμο ή TSR;
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Ιδιοκτήτης ακινήτου έβαλε φωτοβολταϊκό στο σπίτι του και έφαγε… πρόστιμο 2.600 ευρώ – Γιατί η εφορία απέρριψε τη φοροέκπτωση για την επιδότηση ενεργειακής αναβάθμισης
Γιάννης Κούστας: Βραβεύτηκε ως το πρόσωπο της χρονιάς στη Νέα Υόρκη – Ποιοι παραβρέθηκαν στην τελετή
Neo-απατεώνες προτείνουν επενδύσεις με το logo της Εθνικής Τράπεζας – Η περίπτωση Πιερρακάκη και Λιάγκα