ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αλλάζουν οι συσχετισμοί δυνάμεων στον διαγωνισμό για την αξιοποίηση του Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, καθώς νέα συμμαχία μπαίνει στο προσκήνιο, απέναντι στον Ιβάν Σαββίδη και τον ΟΛΘ. Το νέο σχήμα συγκροτείται από τους Καλλίνικο Καλλίνικο (Goldair Cargo – 50%), Αλέξανδρο Εξάρχου (όμιλος ΑΚΤΩΡ – 30%) και Βασίλη Φουρλή (Trade Estates – 20%) με τα αντίστοιχα ποσοστά, οι οποίοι ενώνουν δυνάμεις για να διεκδικήσουν το μεγάλο ακίνητο των 670 στρεμμάτων, με σκοπό τη δημιουργία ενός στρατηγικού Επιχειρηματικού Πάρκου στη συμπρωτεύουσα.
Ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη και σύμφωνα με πληροφορίες θα προχωρήσει στη Β φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου στις αρχές Σεπτεμβρίου, ενώ η τελική διάρκεια της παραχώρησης –καθώς και πιθανή παράτασή της– θα καθοριστούν στο πλαίσιο του διαλόγου με τους υποψηφίους.
Οι τρεις πλευρές (Goldair, AKTOR, Trade Estates) βρίσκονται ήδη σε συζητήσεις με τον αμερικανικό αναπτυξιακό οργανισμό DFC (Development Finance Corporation), με στόχο να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση για ένα project συνολικού κόστους άνω των 260 εκατ. ευρώ.
Έτσι, μπορεί ο Ιβάν Σαββίδης να έχει εκδηλώσει προνομιακό ενδιαφέρον δεδομένης και της γειτνίασης των επιχειρηματικών του συμφερόντων στην περιοχή – καθώς το ακίνητο του Γκόνου βρίσκεται μια ανάσα από τον ΟΛΘ – ωστόσο η νέα συμμαχία ενσωματώνει πέρα από ασφαλή χρηματοδότηση, δεδομένων και των συζητήσεων με την DFC, τεχνογνωσία και εμπειρία σε logistics και εμπορευματικά κέντρα, τη στιγμή που το εν λόγω fund έχει εμφανιστεί σε αντίστοιχα projects, όπως το λιμάνι του Βόλου και το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο.
Η εμπειρία των εταιρειών στον τομέα των logistics αποτυπώνεται εξάλλου μέσα από σημαντικά έργα υποδομών και στρατηγικές επενδύσεις. Η Trade Estates, για παράδειγμα, έχει ήδη αφήσει το αποτύπωμά της με την υλοποίηση του διεθνούς logistics center της InterIKEA στον Ασπρόπυργο, καθώς και με την αντίστοιχη εγκατάσταση στην Ελευσίνα για την Κωτσόβολος. Η Goldair, από την πλευρά της, μέσω της κοινοπραξίας ΘΕΚ (Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο) σε συνεργασία με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, κατέχει κομβικό ρόλο στην υλοποίηση ενός σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο. Ενώ την ίδια στιγμή, ο όμιλος ΑΚΤΩΡ, αναγνωρίζει και επενδύει σε ευκαιρίες ανάπτυξης στον τομέα των logistics, ενισχύοντας περαιτέρω τη στρατηγική του στον χώρο των ακινήτων.
Από την εξίσωση συνεπώς βγαίνουν η ένωση εταιρειών Trade Logistics – Interkat, όσο και η Noval καθώς αποχώρησαν από τον διαγωνισμό.
Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται πως ο όμιλος Άκτωρ δεν είναι «νέος παίκτης» στον διαγωνισμό για το Στρατόπεδο Γκόνου, καθώς συμμετείχε εξαρχής σε σχήμα με τη Goldair Cargo, ενώ οι δύο πλευρές συνεργάζονται και στον διαγωνισμό για την αξιοποίηση του Εμπορευματικού Κέντρου στη Φυλή.
Στο μεταξύ, ο όμιλος Φουρλή είχε δώσει και αυτός τα παρόν από την αρχή με την Trade Logistics σε σύμπραξη με την Interkat, ωστόσο στο νέο σχήμα επανέρχεται μέσω της Trade Estates, ενισχύοντας πλέον το επιχειρηματικό σχήμα με Goldair Cargo και ΑΚΤΩΡ.
Ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου εφόσον ολοκληρωθεί η Α’ φάση, με την αξιολόγηση των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος θα περάσει στη Β’ φάση, όπου οι υποψήφιοι που θα προεπιλεγούν θα συμμετάσχουν σε ανταγωνιστικό διάλογο, προκειμένου να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές τους για την ανάπτυξη του έργου.
Στόχος, η δημιουργία ενός σύγχρονου Επιχειρηματικού Πάρκου, συνολικής έκτασης 672.000 τ.μ., το οποίο θα λειτουργήσει ως κόμβος εμπορευματικών δραστηριοτήτων και συνδυασμένων μεταφορών, σε απόσταση μόλις 8 χιλιομέτρων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη.
Ο ανάδοχος επενδυτής που θα επιλεγεί θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, μελέτη, αδειοδότηση, κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του έργου για τουλάχιστον 30 χρόνια.
Τη διαγωνιστική διαδικασία «τρέχει» η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ (PPF), κατόπιν ανάθεσης από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία είναι και ο κύριος του έργου. Η προκήρυξη ήρθε μετά την ολοκλήρωση όλων των αναγκαίων ενεργειών ωρίμανσης του ακινήτου.
Τέλος, η αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου αναμένεται να δώσει νέα πνοή στη δυτική Θεσσαλονίκη και συνολικά στη Βόρεια Ελλάδα, ενισχύοντας τις υποδομές logistics, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και συμβάλλοντας ουσιαστικά στη διεύρυνση της εφοδιαστικής αλυσίδας της χώρας.
Διαβάστε επίσης:
«Ελ. Βενιζέλος»: Μάχη εργολάβων για έργα 1 δισ. ευρώ στο αεροδρόμιο
ΑΒΑΞ: Στόχος το 2025 κύκλος εργασιών 800 εκατ. – Πως προχωράει η Γραμμή 4 του Μετρό
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ανοίγει ο δρόμος για την οδική σύνδεση ΒΟΑΚ και Νέου Αεροδρομίου Κρήτης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ανδρουλάκης: «Όσο γρηγορότερα φύγει η Νέα Δημοκρατία, τόσο καλύτερα»
- Eurostat: Στα 830 ευρώ η μέση δαπάνη για οικογενειακά επιδόματα στην ΕΕ – Η θέση της Ελλάδας
- Στην Κεφαλονιά ο πρίγκιπας Ουίλιαμ και η Κέιτ Μίντλετον
- Το Ισραήλ στέλνει άρματα μάχης στην Ντέιρ Αλ-Μπάλαχ της Γάζας, αυξάνοντας τις ανησυχίες μεταξύ των οικογενειών των Ισραηλινών ομήρων
