Νέα κόντρα έχει ξεσπάσει μεταξύ του ΣΑΤΑ και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Οδηγών Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ), με τον ΣΑΤΑ να διαχωρίζει τη θέση του σε σχετική ανακοίνωση με αφορμή την 48ωρη απεργία που έχει προκηρύξει το σωματείο.

Όπως αναφέρει το ΣΑΤΑ μεταξύ άλλων στη νεότερη ανακοίνωσή του για τις κινητοποιήσεις του «Το ταξί της Αττικής διαχωρίζει τη θέση του. Δεν θα ανεχτούμε καμιά  κρυφή ατζέντα Κυρανάκη – ΠΟΕΙΑΤΑ».

1

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών έχει αρνηθεί ουκ ολίγες φορές να συναντηθεί με το Προεδρείο του ΣΑΤΑ, δεδομένου ότι -όπως έχει δηλώσει ο ίδιος- δε μπορεί να διατηρηθεί το επίπεδο της συζήτησης σε πολιτισμένο πλαίσιο από τη μεριά του σωματείου, κάνοντας λόγο για «τραμπουκισμό και ανάρμοστες συμπεριφορές».

Με την ανακοίνωση της απεργίας περίπου μία εβδομάδα νωρίτερα, το ΣΑΤΑ εκτός από μία σειρά αιτιών με βάση τις οποίες προχωρά σε νέες κινητοποιήσεις στρέφεται κατά του υπουργείου και της ΠΟΕΙΑΤΑ. «Η Ομοσπονδία αρνείται να συνεργαστεί με το ΣΑΤΑ για την λύση των προβλημάτων των Ταξί της Αθήνας. Υπουργείο και Ομοσπονδία θέλουν να αποφασίσουν για εμάς, χωρίς εμάς. Τι άλλο περιέχει η κρυφή ατζέντα Κυρανάκη;», αναφέρει το ΣΑΤΑ.

Τα αιτήματα του ΣΑΤΑ

Το ΣΑΤΑ προχωρά σε 48 απεργία από τις 28 Μαΐου στις 06:00 έως τις 30 Μαΐου στις 06:00 με τα παρακάτω αιτήματα:

  1. Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026.
  2. Απαντήσεις από την Κυβέρνηση, «γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. Ταξί, είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές  Ταξί μόνο φορολογικά βάρη».
  3. Ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί.  Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά.  Με το Ε.Ι.Χ. αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του.  Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.
  4. Αυστηρότερες ποινές και ελέγχους για την πειρατεία
  5. Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
  6. Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας.
  7. Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.
  8. Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
  9. Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.
  10. Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.
  11. Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
  12. Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.
  13. Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των Ταξί

 

«Εμμονικές τάσεις»

Η αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ήταν άμεση, μέσω δημοσιεύματος που υπέγραφε ο Πρόεδρός της Λευτέρης Πετράκης, ο οποίος στράφηκε εναντίον του Προέδρου του ΣΑΤΑ Θύμιου Λυμπερόπουλου.

Ο κ. Πετράκης χαρακτηρίζει την εναντίωση του κ. Λυμπερόπουλου εναντίον του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη με όρους «εμμονής». Ο Πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ αναφέρει μεταξύ άλλων στην επιστολή του:

«Οι εμμονικές τάσεις που κατέχουν τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ, Θύμιο Λυμπερόπουλο να εναντιώνεται κατά του αναπληρωτή Υπουργού μεταφορών κ. Κυραννάκη και του τομεάρχη μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας κ. Βαμβίνη, δείχνει καθημερινά για ποιον ενδιαφέρεται και τι εξυπηρετεί.

Για ποια ΠΡΟΔΟΣΙΑ μιλάει, τι διαφορετικό διαπραγματευόμαστε από αυτά που θέλει ο κλάδος;;; Δεν ξεχνάμε ποιος πρότεινε τα Σαράντα (40) ευρώ τις Φιξ τιμής του αεροδρομίου των Αθηνών, όταν πήραμε την απόφαση. (υπάρχουν και ηχητικά του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας). Κατά τα άλλα αυτός κέρδισε την αναπροσαρμογή του κομίστρου.

Κάνει ξεκάθαρα πολιτικό παιχνίδι στην πλάτη των απλών ταξιτζήδων. Η φράση που έλεγε ‘’κάθε ταξί εκλογικό κέντρο του ΣΥΡΙΖΑ’’ ακόμα βοά στα αυτιά μας. Ο συνδικαλισμός δεν είναι πολιτική, άλλα ευτυχώς το αντίθετο…»

Επιπλέον ο κ. Πετράκης τονίζει ότι η ΠΟΕΙΑΤΑ βρίσκεται σε συνεχή συνεννόηση με το υπουργείο για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος, ως ανώτατο όργανο εκπροσώπησης των οδηγών ταξί, στο οποίο μετέχουν και μέλη του ΣΑΤΑ.

ΠΟΕΙΑΤΑ κατά ΣΑΤΑ και Βασίλη Οικονόμου

Ο Λευτέρης Πετράκης μιλώντας στο mononews.gr αναφερόμενος στις αντιδράσεις του ΣΑΤΑ, αλλά και στις συζητήσεις που είχε το σωματείο με τον πρώην υφυπουργό Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου κάνει λόγο για «πολιτικάντικα παιχνίδια».

«Τα πολιτικάντικα παιχνίδια δεν αρέσουν ούτε σε εμένα, ούτε στους συναδέλφους μου, αλλά απ’ ό,τι πιστεύω δεν αρέσουν ούτε στον ίδιο τον κ. Κυρανάκη. Εδώ δε θέλουμε μεσοβέζικες λύσεις. Η διάταξη του Βασίλη Οικονόμου έλεγε ότι στο άρθρο 52 θα αφαιρεθεί η λέξη ‘’μαζικής’’ και θα επέτρεπε στα οχήματα δημοσίας χρήσης να κυκλοφορούν στους λεωφορειόδρομους, αλλά κατόπιν μελετών θα αποφάσιζε ο υπουργός αν θα έμπαιναν τα έμφορτα ταξί ή όχι. Για να πάω λίγο στα πολιτικά, αν οι μελέτες έλεγαν όχι, αυτοί που χρησιμοποιούν το πρώτο σκέλος, τι θα έλεγαν; Θα έλεγαν ότι ‘’ναι’’, τώρα δε μπορούμε να μπούμε γιατί οι μελέτες έλεγαν αυτά;…», εξηγεί ο κ. Πετράκης.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΠΟΕΙΑΤΑ, ο κ. Κυρανάκης εμμένει στις θέσεις του, υποστηρίζοντας ότι πρέπει να γίνουν πρώτα σχετικές συγκοινωνιακές μελέτες για να εξεταστεί το ενδεχόμενο της διέλευσης των έμφορτων ταξί στις λεωφορειολωρίδες.

«…Ο κ. Κυρανάκης ήταν ξεκάθαρος. Λέει ότι θα γίνουν μελέτες για να δούμε αν και πώς θα μπούμε στις λεωφορειολωρίδες. Δε θέλει μεσοβέζικες λύσεις. Έχουν βγει όλοι και κατηγορούν τον κ. Κυρανάκη και βάζουν σε αντιπαραβολή τον κ. Οικονόμου. Ο κ. Οικονόμου το είπε ξεκάθαρα προχθές: ναι μεν, αλλά… Φτιάχνω το άρθρο 52, βγάζω το μαζικής και από κάτω προβλέπει κυκλοφοριακές μελέτες, οι οποίες θα δούμε στο μέλλον, αν θα επιτρέψουν να μπουν τα ταξί στις λεωφορειολωρίδες. Εκεί κοροϊδεύουμε τους ταξιτζήδες. Ο κ. Κυρανάκης έρχεται και λέει πρακτικές λύσεις εδώ και τώρα. Και βγαίνουμε και τον κατηγορούμε. Θα μας παρουσιάσουν μία μελέτη για τα ταξί, αλλά μία μελέτη που θα έχει κάνει το υπουργείο και όχι ο Λευτέρης, ο Μανώλης κ.ά.», είπε.

Ο κ. Πετράκης όσον αφορά στο επίμαχο ζήτημα υποστηρίζει ότι θα μπορούσε να γίνει μία πιλοτική δοκιμή της κίνησης των έμφορτων σε λεωφορειολωρίδες, κάτι που θα το καταστίσει εφικτό η αυστηροποίηση των ελέγχων, όπως προβλέπεται και στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Τι συζητήθηκε στη νέα συνάντηση Κυρανάκη – ΠΟΕΙΑΤΑ

Συνάντηση Κυρανάκη - ΠΟΕΙΑΤΑ

Νέα συνάντηση πραγματοποίησε χθες, Τετάρτη 28 Μαΐου 2025, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών  Κωνσταντίνος Κυρανάκης με τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ταξί Ελλάδος, Λευτέρη Πετράκη, με μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας και μέλη του ΣΑΤΑ.

Η συνάντηση έγινε στο πλαίσιο του θεσμικού διαλόγου που διατηρεί το Υπουργείο με όλους τους επαγγελματικούς φορείς του τομέα των μεταφορών, με στόχο τη διαμόρφωση πολιτικών που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες του κλάδου και συμβάλλουν στη βελτίωση συνολικά των αστικών συγκοινωνιών.

Στη συνάντηση τέθηκαν επί τάπητος μεταξύ άλλων:

-η επέκταση των εννιαθέσεων σε όλη την Ελλάδα

-η αλλαγή στο ποινικό μητρώο από δικαστική σε γενική χρήση

-η ψηφιοποίηση των ειδικών ταυτοτήτων, που θα ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους δύο μήνες

-το κληρονομικό, όπου η νέα διάταξη προβλέπει σε περίπτωση θανάτου ενός συνεταίρου ο έτερος να μπορεί να εργάζεται με την ίδια άδεια μέχρι να βρεθούν κληρονόμοι έως πέμπτου βαθμού

-στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης να υπάρξει χώρος προμίσθωσης για τα ταξί όπως στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και

-το ζήτημα με τις λεωφορειολωρίδες και τα έμφορτα

Υπενθυμίζεται ότι βασικός στόχος του υπουργείου είναι η συνεχής βελτίωση των αστικών μεταφορών, με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και τον ουσιαστικό ρόλο όλων των μέσων μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένου του ταξί, στο συνολικό συγκοινωνιακό πλέγμα.

 

Διαβάστε επίσης:

Τον Ιούνιο στους δρόμους της Αθήνας 11 από τα 200 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου της ΟΣΥ

ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Αναθέτει στο Πανεπιστήμιο της Γάνδης την εκπόνηση πραγματογνωμοσύνης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

Σιδηρόδρομος, οδική ασφάλεια και αστικές συγκοινωνίες στο επίκεντρο της Κυβερνητικής Επιτροπής