ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την απευθείας ανάθεση της εκπόνησης πραγματογνωμοσύνης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών στο Πανεπιστήμιο της Γάνδης ενέκρινε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Το Πανεπιστήμιο της Γάνδης ανέλαβε επισήμως να φέρεις εις πέρας την υλοποίηση δύο έργων, με σκοπό να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες για το δυστύχημα, που συνεχίζει ακόμα και σήμερα να απασχολεί με αμείωτο το ενδιαφέρον την κοινή γνώμη.
Η σύμβαση μεταξύ ΕΟΔΑΣΑΑΜ και Πανεπιστημίου της Γάνδης περιλαμβάνει:
1.την εκτίμηση της εγκυρότητας της χρήσης υπολογιστικής ρευστοδυναμικής στην ανάλυση του συγκεκριμένου ατυχήματος και
2. την αξιολόγηση της εργασίας ανάλυσης με υπολογιστική ρευστοδυναμική του ατυχήματος στα Τέμπη, οποία έγινε από τρίτους και παρουσιάστηκε στην επιτροπή διερεύνησης.
Η συνολική δαπάνη -που βαραίνει τον προϋπολογισμό του ΕΟΔΑΣΑΑΜ- ανέρχεται στις 14.999 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
Για την παρακολούθησε και παραλαβή του εν λόγω έργου συγκροτήθηκε τριμελής επιτροπή αποτελούμενη από τον Κωνσταντίνο Καπετανίδη, Αναπληρωτή Διευθυντή της Αυτοτελούς Μονάδας Μελετών Και Διερευνήσεων Ατυχημάτων του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ., τον Αστέριο Αλεξάνδρου Αστέριο, Αναπληρωτή Προϊστάμενο του τμήματος Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Συμβάντων του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. και τον Ζώη Σολδάτο, Αναπληρωτή Προϊστάμενο Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.
Η υπογραφή της απευθείας ανάθεσης του έργου έρχεται μόλις μερικές ημέρες μετά τη δημοσίευση του πορίσματος του ΕΜΠ, όπου αναλύονται διεξοδικά οι πιθανές συνθήκες δημιουργίας της πυρόσφαιρας.
Να σημειωθεί ότι τον περασμένο Απρίλιο πηγές από το ίδιο το Πανεπιστήμιο προχώρησαν στη διάψευση των ισχυρισμών του περασμένου Φεβρουαρίου περί «πορίσματος του Πανεπιστημίου της Γάνδης που κατέληξε σε ακριβή συμπεράσματα για τα αίτια της φωτιάς που ξέσπασε μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη και συμπέρασμα στην ύπαρξη τουλάχιστον 3.5 τόνων παράνομου εύφλεκτου υγρού, που μεταφέρονταν στο πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας πάνω σε δεξαμενή διαστάσεων ενός επί δυόμισι μέτρων».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της απευθείας ανάθεσης του έργου, το Πανεπιστήμιο της Γάνδης είχε υποβάλει προσφορά στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την εκπόνηση της μελέτης στις 9 Ιανουαρίου 2025 (εισερχ. αριθμ. πρωτ.: Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.Β292Β/09-01-2025).
Ο ερευνητής που «έβαλε φωτιά» στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Ο ασκός του Αιόλου άνοιξε τον Απρίλιο του 2025, όταν ο Γεώργιος Μαραγκός, ερευνητής του Πανεπιστημίου της Γάνδης και καθ’ ύλην αρμόδιος ερευνητής στην υπόθεση των Τεμπών, σε δημοσίευμα των Ellinika Hoaxes υποστήριξε κατηγορηματικά ότι «οι ισχυρισμοί των δημοσιευμάτων, που έχουν να κάνουν με την ύπαρξη ενός εύφλεκτου υλικού αγνώστων στοιχείων που προκάλεσε την πυρόσφαιρα «είναι εξαιρετικά παραπλανητικοί και αβάσιμοι».
Επιπλέον, ο κ. Μαραγκός μεταξύ άλλων τόνισε ότι η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου δεν εκτέλεσε προσομοιώσεις CFD, αλλά αξιολόγησε τρεις προκαταρκτικές προσομοιώσεις, για τις οποίες δεν γνώριζαν από ποιόν πραγματοποιήθηκαν. O ερευνητής προέβη σε «δηλώσεις – φωτιά», καταρρίπτοντας τον μύθο περί «πορίσματος της Γάνδης» και ταυτόχρονα αδειάζοντας τρόπον τινά τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, για το έργο του στη διερεύνηση του ατυχήματος.
Υπενθυμίζεται ότι ο τότε Πρόεδρος του Σιδηροδρομικού Τομέα και αναπληρωτής Πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ Χρήστος Παπαδημητρίου, δύο μέρες μετά το σάλο που ξέσπασε περί αμφισβήτησης σελίδων του πορίσματος υπέβαλε για προσωπικούς λόγους την παραίτησή του στον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη. Στο νέο νομοσχέδιο για την αναδιαμόρφωση του σιδηροδρόμου μεταξύ άλλων προβλέπεται και η αναδιάρθρωση στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ με την επιτάχυνση προσλήψεων και την ανεξαρτησία διαχείρισης πόρων του οργανισμού.
Μπορείτε να διαβάσετε εδώ την ελληνική έκδοση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Διαβάστε επίσης:
Σιδηρόδρομος, οδική ασφάλεια και αστικές συγκοινωνίες στο επίκεντρο της Κυβερνητικής Επιτροπής
Αυτό είναι το νέο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο
Πόρισμα ΕΜΠ για Τέμπη: Πώς φτάσαμε στο συμπέρασμα για τα έλαια σιλικόνης και την πυρόσφαιρα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
