• Top Stories

    John Fredriksen: Η Frontline κάνει πίσω στην εξαγορά των VLCC της Metrostar

    John Fredriksen

    John Fredriksen, εφοπλιστής Frontline και Ocean Gold


    Η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του γνωστού Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, ανακοίνωσε ότι δε θα κάνει χρήση της option που περιελάμβανε η συμφωνία με τη Metrostar Management και δε θα προχωρήσει τελικά στην εξαγορά των δύο νεότευκτων VLCCs της τελευταίας. Η option εξαγοράς των δύο αυτών πλοίων, που αμφότερα κατασκευάζονται στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, επρόκειτο να λήξει τη Δευτέρα, όμως πήρε παράταση μέχρι και την Τετάρτη αυτής της εβδομάδας, όπως σημειώνουν πηγές που πρόσκεινται στη ναυτιλιακή.

    Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ο κύριος λόγος που η εταιρεία του Νορβηγού κροίσου δεν προχώρησε στην εξαγορά είναι ότι οι τιμές των δύο VLCC ήταν υπερβολικά υψηλές για τις συνθήκες που επικρατούν στον κλάδο τη δεδομένη χρονική περίοδο για τα δεξαμενόπλοια μεγάλης χωρητικότητας.

    Η Frontline είχε επιβεβαιώσει νωρίτερα τον Ιούνιο ότι είχε εξαγοράσει δύο VLCC από τη Metrostar – μάλιστα ο κ. Fredriksen είχε βάλει πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη, καταβάλλοντας το ποσό των 84 εκ. δολαρίων για το καθένα, δηλαδή συνολικά 168 εκ. δολάρια και για τα δύο δεξαμενόπλοια. Τα δύο αυτά πλοία αναμένεται να παραδοθούν στην εταιρεία το Σεπτέμβριο και το Νοέμβριο του 2016.

    Τότε τον Ιούνιο, η Frontline είχε ανακοινώσει ότι η συμφωνία της εξαγοράς συμπεριελάμβανε μια option για την εξαγορά άλλων δύο αδελφών VLCC, τα οποία η εταιρεία του κ. Fredriksen θα παραλάμβανε τον Ιανουάριο και το Μάρτιο του 2017. Και τα δύο θα κόστιζαν 85 εκ. δολάρια το καθένα.

    Για την ιστορία, η Metrostar είχε παραγγείλει 8 νεότευκτα δεξαμενόπλοια τύπου VLCC το 2015 στην τιμή των 97 εκ. δολαρίων το καθένα. Από την άλλη, στις αρχές του 2015, η ναυτιλιακή Euronav εξαγόρασε τα πρώτα τέσσερα από αυτά τα νεότευκτα στην τιμή των 96 εκ. δολαρίων το καθένα, ενώ σχεδίαζε να συμπεριλάβει στη συμφωνία και την option να εξαγοράσει και τα άλλα δύο για 2 εκ. δολάρια παραπάνω το καθένα, ανεβάζοντας την τιμή του καθενός, δηλαδή, στα 98 εκ. δολάρια.

    Στο μεταξύ, οι τιμές στον κλάδο των VLCC έχουν πέσει δραματικά. Ενδεικτικό αυτού είναι ότι η Euronav τον προηγούμενο μήνα κατέβαλε το ποσό των 84 εκ. δολαρίων και για τα δύο νεότευκτα VLCC ιδιοκτησίας του εφοπλιστή κ. Πέτρου Παππά, τα οποία κατασκευάζονται στα ναυπηγεία HHI.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/piter-georgiopoulos-enigma-tis-gener8-ta-kerdi-afxanonte-ke-taftochrona-metochi-tis-olistheni/66054

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/giannis-koustas-simfonia-tin-hmm-gia-miosi-navlon-kata-20/66042



    ΣΧΟΛΙΑ