Πολιτισμός

Τα καλύτερα μπίζνες βιβλία βράβευσαν οι Financial Times

Σάρα Φρίερ πηγή tweeter


O επικεφαλής σχεδιασμού Data στον τραπεζικό όμιλο Lloyd Στίβεν Μπόιλ (Stephen Boyle), κέρδισε το βραβείο Μπράκεν Μπάουερ (Bracken Bower Award) που στηρίζουν οι Financial Times μαζί με την McKinsey. Απονέμεται σε συγγραφείς κάτω από τριάντα πέντε ετών των οποίων τα βιβλία αποτελούν επιχειρηματικές προτάσεις. Το έπαθλο συνοδεύεται από το χρηματικό ποσό των 15.000 στερλίνων το οποίο ο Μπόιλ παρέλαβε στην απονομή που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στην εκπνοή του προηγούμενου έτους.

Ο Μπόιλ στο βιβλίο με τίτλο New Money αναλύει τη δυνατότητα των κεντρικών τραπεζών να αλλάξουν το οικονομικό κλίμα χρησιμοποιώντας ψηφιακά νομίσματα.

Εστίασε στην περίπτωση της αναγγελίας δημιουργίας του ψηφιακού νομίσματος Libra. Την ανακοίνωση πραγματοποίησε το Facebook αλλά η πρωτοβουλία υλοποιείται από κολοσσούς όπως οι Visa, Paypal, Uber, Spotify που συνθέτουν την ομώνυμη ένωση Libra. Έρχεται πολλά υποσχόμενο να αλλάξει τον τρόπο συναλλαγής για δισεκατομμύρια ανθρώπους στον χρηματοπιστωτικό κόσμο. Απειλεί το παγκόσμιο τραπεζικό κατεστημένο με τεκτονικές αλλαγές. Διάφοροι τραπεζικοί όμιλοι σχεδιάζουν την απάντησή τους. Ο καναδός επικεφαλής της Τράπεζας της Αγγλίας Μαρκ Κάρνεϊ (Mark Carney) δήλωσε σχετικά ότι έχει «ένα σωρό πράγματα να αντιμετωπίσει».

Σύμφωνα με τον Μπόιλ πρόκειται για ριζοσπαστική κίνηση που θα επανορθώσει τον τρόπο που τα άτομα σχετίζονται με τα μετρητά τους, θα αποδυναμώσουν το τραπεζικό σύστημα ως διαμεσολαβητή και θα δημιουργήσουν περιβάλλον με τεράστια περιθώρια καινοτομίας (για παράδειγμα, στο διεθνές εμπόριο). Εν πρώτοις, το απλούστερο: Δεν θα χρειάζεται να δανείζει κανείς στην τράπεζά του κάθε φορά που πραγματοποιεί μια κατάθεση.

Και όπως κάθε πρωτοτυπία, συνοδεύεται και από ρίσκο: Το κράτος να ελέγχει κάθε κίνηση του ατόμου, να αγοράζει κανείς σπίτι χωρίς τη σιγουριά των τραπεζικών δόσεων…

Ο Μπόιλ εργάζεται στο τμήμα του ομίλου Λόιντ στην αγγλία. Για να κερδίσει κανείς το βραβείο πρέπει η έρευνά του να συμβαδίζει με το εκφραστική ευφράδεια και ιδιαίτερο ύφος. Επίσης, με την ικανότητα να περιγράφεις σύνθετα θέματα με καθαρότητα και ενάργεια.

Η διαδικτυακή απονομή άνοιξε με το πιο επίζηλο βραβείο για το καλύτερο μπίζνες βιβλίο της χρονιάς (για την παραγωγή του 2020) από τους Financial Times και την McKinsey. Απονεμήθηκε (συνοδευόμενο με χρηματικό έπαθλο 30.000 στερλίνων) στη βραβευμένη ρεπόρτερ της τεχνολογίας στον Bloomberg Σάρα Φρίερ (Sarah Frier) για το βιβλίο με τίτλο No Filter: The Inside Story of Instagram (Χωρίς φίλτρο: Η αθέατη ιστορία του Ίνστγκραμ, σε ελεύθερη μετάφραση).

Όπως φανερώνει και ο τίτλος του βιβλίου της, η Φρίερ με ενδελεχές ρεπορτάζ και τις προνομιούχες πηγές της, αποκαλύπτει τους ιστούς που εξύφαναν την παντοδυναμία του κοινωνικού δικτύου των στιγμιαίων εικόνων. Πώς μία εφαρμογή κατάφερε να επηρεάζει δραματικά τον τρόπο που συμπεριφέρεται ο σύγχρονος άνθρωπος: Από το πώς ντύνεται και τρώει μέχρι το πώς επικοινωνεί και κοινωνικοποιείται. Το ίνσταγκραμ άλλαξε επίσης το τι εστί διασημότητα. Μέσα σε μία δεκαετία από απλοϊκή φωτογραφική εφαρμογή μετουσιώθηκε σε επιχείρηση εκατό δισεκατομμυρίων δολλαρίων.

Tο βραβείο απένημαν ο πρώην σύμβουλος της McKinsey Κέβιν Σνίντερ (Kevin Sneader) και η βρετανολιβανέζα αρχισυντάκτρια των Financial Times Ρούλα Κάλαφ (Roula Khalaf). Ο πρώτος δηλωσε ότι «η Φρίαφ εγραψε μία συνταρακτική σάγκα για την πλατφόρμα που έχει συλλάβει το πνεύμα της ψηφιακής εποχής μέσα στα δέκα χρόνια από τη δημιουργία της».

Εκτός από τους προαναφερθέντες, στην επιτροπή συμμετείχε η αφρόκρεμα του επιχειρηματικού κόσμου: Ο CEO του Mozilla Μίτσελ Μπέικερ (Mitchell Baker), ο ανώτατος σύμβουλος της Allianz Μοχάμεντ Ελ-Έριαν (Mohamed El-Erian), η καθηγήτρια στο London Business School Ερμίνια Ίμπαρα (Herminia Ibarra), ο καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Σικάγου Ράνταλ Ρόσνερ (Randall Kroszner), η διάσημη οικονομολόγος, συγγραφές και μη εκτελεστικό μέλος στο ΔΣ της 3M, Chevron και Condé Nast Νταμπίσα Μόγιο (Dambisa Moyo), η Σρίτι Βαντέρα (Shriti Vadera) της Prudential και ο επικεφαλής στην Global Publishing, McKinsey Ράτζου Ναρισέτι (Raju Narisett).

Η ιστορία του Ίνσταγκραμ με τον πρόδηλο τίτλο, Άφιλτρα, No Filter, όπως δεν έχει ειπωθεί ποτέ έως τώρα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Random House στην Αγγλία (τον Simon Schuster στην Αμερική) και είναι διαθέσιμο από τον περασμένο Απρίλιο στο Amazon.co.uk.


ΣΧΟΛΙΑ