ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Θρύλος του Λονδίνου, σούπερ σταρ στη δεκαετία του 1960 ως μούσα των Ρόλιγκ Στόουνς η Μαριάν Φέιθφουλ μοχθούσε σε όλη τη διάρκεια της ταραγμένης ζωής της για να καθιερωθεί ως καλλιτέχνης, κάτι που κατόρθωσε με αρκετή επιτυχία. Φεύγοντας έτσι από τη ζωή τον περασμένο Ιανουάριο άφησε πίσω της ένα δυναμικό σύνολο έργων εμποτισμένο με συγκλονιστικά μπλουζ και ροκ.
Αυτή την εβδομάδα, κειμήλια από τη συλλογή της μουσικού και ηθοποιού κατευθύνονται σε δημοπρασία από τον οίκο Bonhams, συμπεριλαμβανομένων οκτώ έργων τέχνης, που η ίδια λάτρευε, ανάμεσα στα οποία ένα πορτρέτο της από την ακριβότερη εν ζωή σήμερα καλλιτέχνιδα, την νοτιοαφρικανή ζωγράφο Μαρλέν Ντιμά.
Συνολικά όμως, 29 έργα προέρχονται από την συλλογή της Μαριάν Φέιθφουλ, με αποστολέα, όπως θεωρείται, τον Νίκολας Ντάνμπαρ, τον 60χρονο γιο της από τη σχέση της με τον λονδρέζο γκαλερίστα Τζον Ντάνμπαρ, τον οποίο παντρεύτηκε πριν συναντήσει τον Μικ Τζάγκερ.
«Κάθε κομμάτι αφηγείται μια ιστορία ενώ αντανακλά το πνεύμα και το απαράμιλλο γούστο της», όπως ανέφερε ο Ντάνμπαρ σχετικά με αυτό το σύνολο που περιλαμβάνει έργα τέχνης, έπιπλα αλλά και προσωπικά αντικείμενα. «Ήρθε η ώρα αυτά τα αντικείμενα να βρουν νέα σπίτια και ελπίζω ότι θα φέρουν τόση χαρά στους νέους ιδιοκτήτες τους όσο και στη Μαριάν».

Πορτρέτο από την Μαρλέν Ντιμά
Το πορτρέτο της Φέιθφουλ που φιλοτέχνησε η Ντιμά ηγείται αυτής της συλλογής, με εκτίμηση από 3.300 έως 3.900 δολάρια. Πρόκειται για μία εκτύπωση στην ουσία – με αριθμό έκδοσης 100 από 100 – πλαισιωμένη από την επιγραφή «Say it in- Broken English», που αναφέρεται στον σόλο δίσκο –ορόσημο της Φέιθφουλ του 1979. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Φέιθφουλ είχε συμπεριλάβει δύο έργα της Ντιμά σε μία ομαδική έκθεση που επιμελήθηκε με τον πρώην σύζυγό της στην Tate Liverpool, το 2012.

Και αυτό ήταν, που ενέπνευσε την ζωγράφο για την δημιουργία του πορτρέτου, το οποίο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση «Marlene Dumas: The Image As Burden» στο Μουσείο Stedelijk του Άμστερνταμ, το 2014. Στην συνέχεια η έκθεση ταξίδεψε στην Tate Modern, το 2015. Όσο για την εκτύπωση του έργου είναι το δώρο της Ντιμά στην Φέιθφουλ, η οποία και το κρέμασε στο διαμέρισμά της στο Παρίσι.
Τα άλλα επτά έργα τέχνης έχουν παρόμοιες προσωπικές ιστορίες. Μία ελαιογραφία απαθανατίζει την Φέιθφουλ πριν γίνει διάσημη με το χαρακτηριστικό χτένισμα της εποχής, μαζί με ένα άλλο σχέδιο, που την απεικονίζει ακόμα νεότερη. Συνολικά, η αξία τους εκτιμάται σε 2.000 έως 2.600 δολάρια. Στο ίδιο σύνολο και ένα πολύχρωμο κολάζ μικτής τεχνικής του αυστραλού σκιτσογράφου Μάρτιν Σαρπ, διάσημο για τις μουσικές αφίσες του και στενό φίλο της καλλιτέχνιδας.

Προσωπικά αντικείμενα
Στην δημοπρασία εμφανίζεται επίσης ένα σχέδιο του it-girl της δεκαετίας του ’70, Ανίτα Πάλενμπεργκ, που ήταν η πιο στενή και έμπιστη φίλη της Φέιθφουλ και παρέμειναν άλλωστε φίλες ως τον θάνατο της δεύτερης, το 2017. Οι δυο τους είχαν γνωριστεί στη δεκαετία του 1960, όταν η Πάλενμπεργκ είχε αρχικά σχέση με τον Μπράιαν Τζόουνς των Ρόλινγκ Στόουνς και στη συνέχεια με τον Κιθ Ρίτσαρντς ενώ το σχέδιο με τίτλο «Babylon» (1994) προέρχεται από την εποχή που σπούδαζε μόδα στο Central St. Martins.

Η Φέιθφουλ ήταν επίσης φίλη με τον γάλλο καλλιτέχνη Τιερί Μπις, έργο του οποίου, το «Butterflies» (2003) περιλαμβάνεται κι αυτό στη δημοπρασία. Όπως και το δίπτυχο «Falsehood I» και «Falsehood II» (1995–96) του Τζουζέπε Ρομέο.

Τα υπόλοιπα κομμάτια της διαδικτυακής πώλησης «Sound & Cinema» περιλαμβάνουν επώνυμες τσάντες, ένα μπαούλο που ανήκει στην ηθοποιό Κάρι Φίσερ, ακόμη και ημερολόγια της Φέιθφουλ.

Διαβάστε επίσης:
Οδυσσέας Κυριακόπουλος: In memoriam η Τόσκα στην ΕΛΣ
Κυριακή στο Protergia Χριστουγεννιάτικο Χωριό – Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ηνωμένο Βασίλειο: Αυξήθηκαν κατά 0,3% οι τιμές κατοικιών τον Νοέμβριο
- Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών: Αναστασόπουλος και Κουτσόλαμπρος θα αναμετρηθούν στο 2ο εκλογικό γύρο
- ΕΚΤ: Μπλόκο στο σχέδιο της ΕΕ για δάνειο 163 δισεκ. δολαρίων στην Ουκρανία
- Η Ευρώπη παραμιλά για τον περιζήτητο Καρέτσα! «Είτε φέτος, είτε του χρόνου θα πάρω μεταγραφή»