• Πολιτισμός

    Έλιο Ντ΄Άννα: H ARTCELS, τα κρυπτονομίσματα ΑRTEM, η Μύκονος

    Έλιο Ντ΄Άννα: H ARTCELS, τα κρυπτονομίσματα ΑRTEM, η Μύκονος

    Έλιο Ντ ΄Αννα, Ζιλ ντε Βιέ, συνιδρυτές ARTCELS, ARTEM


    Επανάσταση στο χώρο της τέχνης: O Έλιο Ντ’ Άννα με τη νεοπαγή πλατφόρμα επενδυτικής τέχνης (art fund) ARTCELS δημιουργεί το κρυπτονόμισμα ARTEM. Πανάκριβα έργα ταξίδεψαν από το Μέιφερ του Λονδίνου στη Μύκονο για να φιγουράρουν σε ορισμένους από τους φυσικούς χώρους της γκαλερί HOFA, που ανήκουν στον ίδιο. Πρωτοπόρος στο εμπόριο τέχνης με κρυπτονομίσματα.

    Η ARTCELS και η γκαλερί HOFA ακολουθούν κατά πόδας τη νεανική μανία των μιλένιαλ για τα NFT. Αναδεικνύονται ως οι πιο δυναμικοί συλλέκτες της σύγχρονης εποχής.

    Η περίπτωση του Κούρου από τον ιταλό γλύπτη Φάμπιο Βάλε, το μαρτυρά. Συμμετείχε στην ψηφιακή έκθεση XXI, που οργανώθηκε από το art fund ARTCELS. Ταυτόχρονα παρουσιάστηκε με φυσική μορφή στο Μέιφερ.

    Ο Κούρος τιμολογήθηκε στις 90.000 στερλίνες.

    Το άγαλμα αποτελεί ρέπλικα των κλασικών μορφών. Ο συγκεκριμένος Κούρος όμως θα μπορούσε να παραπέμπει και στους μανιώδεις του γυμναστηρίου τραπεζίτες της Νέας Υόρκης: Τατουάζ καλύπτουν τη λευκή επιφάνεια του κορμού του. Στην πάλλευκη σάρκα του τυπώθηκαν τα φτερά του Δαβίδ (Μιχαήλ Άγγελος) και τα λουλούδια της Αφροδίτης της Μήλου.

    Στην έκθεση XXI συμμετείχαν και οι σούπερ σταρ Τζεφ Κουνς (με το διάσημο Ballon Rabbit), ο Τζορτζ Κόντο και ο Μπάνκσι (με αντίτυπα του Girl with Ballon). Τα έργα του τελευταίου έχουν τριπλασιαστεί σε αξία από το 2019.

    Ο Κούρος του Φάμπιο Βάλε

    Blue Chip τέχνη

    Η γκαλερί HOFA (House of Fine Art, HOFA, ήτοι Οίκος καλών τεχνών) διατηρεί παραρτήματα στο Λονδίνο, στη Μύκονο, στο Λος Άντζελες. Οπότε ο Κούρος ταξίδεψε στους δύο από τους τρεις χώρους της.

    «Ο Βάλε αρέσει πολύ στους μιλένιαλς», διαπιστώνει ο Έλιο Ντ’ Άννα (Elio d’ Anna) της HOFA και συν-ιδρυτής της επενδυτικής πλατφόρμας τέχνης ARTCELS που βρίσκεται πίσω από τις εκθέσεις στην γκαλερί του.

    Από το 2018, ολόκληρη η συλλογή της HOFA διατίθεται σε κρυπτονομίσματα. Πρόκειται για την πρώτη γκαλερί στον κόσμο που τόλμησε να υιοθετήσει ολοκληρωτικά τη νέα τάση ως τρόπο συναλλαγής στην τέχνη. Δέχεται 21 διαφορετικά είδη κρυπτονομισμάτων.

    Η επενδυτική πλατφόρμα ARTCELS δημιουργήθηκε από τον επενδυτή Ζιλ Ντε Βιέ (Gijs de Viet) και τον γκαλερίστα Έλιο Ντ’ Άννα. Εγκαινιάστηκε ταυτόχρονα με την έκθεση XXI στο Μέιφερ και μετά στη Μύκονο. Όλα τα έργα πουλήθηκαν εν ριπή οφθαλμού.

    Ο Ντε Βιέ και ο Ντε Άννα θεωρούνται σκαπανείς στις blue chip επενδύσεις τέχνης. Η πλατφόρμα τους απευθύνεται σε κοινό πιο νεανικό, πιο διεθνές, πιο τεχνολογικά εξοικειωμένο και καλλιτεχνικά υποψιασμένο. Εν ολίγοις, μιλάει στην καρδιά των μιλένιαλς.

    Οι επενδυτές αγοράζουν μετοχές από το πορτφόλιο blue chip έργων που δημιουργεί η ARTCELS. Στη συνέχεια απολαμβάνουν τα έργα τους στις διάφορες διεθνείς, φυσικές εκθέσεις που οργανώνει η γκαλερί HOFA. H “XXI” στο Mayfair του Λονδίνου συγκέντρωσε πολλούς συνδρομητές με αξιοσημείωτες αποδόσεις από τις επενδύσεις τους. Μάλιστα, το πιο πρόσφατο πορτφόλιο που δημιούργησε ονομάζεται Millennials. Με 320 και 1000 ευρώ αξία το καθένα σε NFT. Ακολούθησε έκθεση, που ολοκληρώθηκε στις αρχές καλοκαιριού.

    Συμπεριλάμβανε έργα του Μπάνκσι, του Ντέιβιντ Χόκνεϊ, του Φάμπιο Βάλε (τον Κούρο), του Τζεφ Κουνς.

    Οι μέτοχοι διαμοιράζονται το εκάστοτε έργο με NFT. Μπορούν πλέον να χρησιμοποιήσουν για τις συναλλαγές τους και το νεοπαγές κρυπτονόμισμα της πλατφόρμας: Δημιουργήθηκε στην Ελβετία και ονομάζεται ARTEM.

    Υβριδικό εμπόριο

    Τον Σεπτέμβριο, η HOFA οργανώνει «κρυφή» δημοπρασία για ένα μέρος των έργων της στη νεότευκτη πλατφόρμα NFT που τιτλοφορείται ΗOFA.io. Έχει θεμελιωθεί στο δίκτυο Ethereum.

    Δεν προϋποθέτει ηλεκτρονικό πορτοφόλι κρυτπονομισμάτων για να αγοράσει κανείς ψηφιακή τέχνη. Δέχεται διάφορες μορφές πληρωμών, κάρτες και εμβάσματα.

    Αυτή η υβριδική μορφή εμπορίου θεωρείται ότι αφήνει μικρότερο αποτύπωμα στο περιβάλλον. Επίσης ανοίγει τις πύλες των NFT σε κοινό πιο ευρύ, σε συλλέκτες κάθε ηλικίας και κάθε ιδιότητας. Αυτό οπωσδήποτε ανοίγει τη βεντάλια της σύγχρονης τέχνης, αποκτά πολύ πιο δημοκρατικό χαρακτήρα.

    Κυρίως όμως επιτρέπει στους νέους και φιλότεχνους να εντρυφήσουν στην τέχνη με άλλο τρόπο. Όχι μόνο να τρέχουν στα φεστιβάλ και στις φουάρ φωτογραφίζοντας τα ανεκτίμητα έργα για τα σόσιαλ μίντια. Αλλά να τα αποκτούν, να εξελίσσονται σε μικροσυλλέκτες.

    Ο Ζιλ Ντε Βιέ σημειώνει: «Οι καλές τέχνες θεωρούνται η πιο αποδοτική επένδυση τα τελευταία 100 χρόνια. Ήρθε η ώρα να ανοίξει αυτή η δυνατότητα σε μεγαλύτερο εύρος επενδυτών».



    ΣΧΟΛΙΑ