• Άρθρα

    Στη σκακιέρα του LNG οι Έλληνες εφοπλιστές


    Μια νέα μεγάλη ευκαιρία, κατά τις προγνώσεις, ανοίγεται στους Έλληνες εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στην μεταφορά LNG.

    Οι τιμές των ναύλων στη συγκεκριμένη αγορά έχουν εκτιναχθεί και αυτό εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί σε βάθος ικανού χρόνου για να αποφέρει κέρδη.

    Ο ελληνικός εφοπλισμός, με τρανταχτά ονόματα να δραστηριοποιούνται στην μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, βρίσκεται μπροστά σε μια πολλά υποσχόμενη αγορά στην οποία έχει όλες τις δυνατότητες να επικρατήσει.

    Αγγελικούσης, Μαρινάκης,  Λιβανός, Οικονόμου, Κασιδόκωστας-Λάτσης,  Μαρτίνος, Προκοπίου, Τσάκος είναι οι ισχυροί παράγοντες που έχουν τα εφόδια να πάρουν τη μερίδα του λέοντος από αυτή την αγορά.

    Και υπάρχει χώρος για όλους.

    Σήμερα, τα ναύλα για τα μοντέρνα πλοία μεταφοράς LNG τείνουν ανοδικά, με τους αναλυτές να υποστηρίζουν ότι η άνοδος θα έχει διάρκεια, διότι οι απαιτήσεις των ναυλωτών υπερβαίνουν τον διαθέσιμο αριθμό πλοίων.

    Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί το χωρητικότητας 166,686-cbm νεότευκτο πλοίο Energy Glory, της Tokyo LNG Tankers το οποίο ναυλώθηκε με ημερήσια ναύλα 130.000 δολ.

    Παρά το γεγονός ότι ορισμένοι ναυλομεσίτες έσπευσαν να συνδέσουν την αύξηση αυτή με τις κυρώσεις που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ στις εταιρείες της Cosco, η ναυλομεσιτική Fearnleys εκτιμά ότι οι αυξήσεις που σημειώνονται είναι τεράστιες και οι προσδοκίες για περαιτέρω ενίσχυση των τιμών μεγάλες.

    Στο πλαίσιο αυτό οι πλοιοκτήτες που έχουν διαθέσιμα πλοία για ναύλωση από τα τέλη Οκτωβρίου μέχρι το Νοέμβριο εξετάζουν με προσοχή τις επόμενες κινήσεις τους.

    Η ισχυρή ελληνική παρουσία

    Τα νέα δεδομένα αναμένεται να ευνοήσουν σημαντικά τους Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι είναι κυρίαρχοι στον παγκόσμιος στόλο LNG, διαθέτοντας πλοία συνολικής αξίας σχεδόν 20 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τη VesselsValue. Μάλιστα από τα 124 πλοία μεταφοράς LNG που περιλαμβάνει ο ελληνόκτητος στόλος, τα 55 βρίσκονται υπό κατασκευή, που σημαίνει ότι θα είναι μοντέρνα και εξοπλισμένα με τις τελευταίες τεχνολογίες.

    Ξεχωρίζουν η Maran Gas του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση, η οποία έχει υπό κατασκευή 13 πλοία LNG αξίας 2,35 δισ. δολαρίων και ακολουθεί η ναυτιλιακή TMS Cardif Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου, με 11 υπό κατασκευή πλοία (αξίας 1,96 δισ. δολαρίων).

    Επτά πλοία (αξίας 1,25 δισ. δολ.) αναμένεται να παραλάβει η GasLog του Πήτερ Λιβανού, και άλλα επτά (αξίας 1,21 δισ. δολ.) η Capital Gas, του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη.

    Στην παραγγελία δύο πλοίων μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 180,000 cbm, προχώρησε φέτος η Dynagas, του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου.  Η ναυτιλιακή Tsakos Energy Navigation, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου, προχώρησε σε συμφωνία με τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries για την κατασκευή πλοίου μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174.000 cbm το οποίο θα παραλάβει το δεύτερο εξάμηνο του 2021, ενώ η ναυτιλιακή Thenamarisσυμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου, έχει υπό κατασκευή δύο πλοία μεταφοράς LNG στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries.

    Στην αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου εισήλθε στα τέλη Νοεμβρίου του 2018, με την παραγγελία δύο νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174.000-cbm και ο όμιλος Λάτση, με επικεφαλής τον Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση.

    Και όλα αυτά την ώρα που η Shell, ένας από τους μεγαλύτερους ναυλωτές του κλάδου παγκοσμίως, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, αναμένεται να αναζητήσει προς ναύλωση 8 με 10 πλοία μεταφοράς LNG που πρόκειται να παραδοθούν τα επόμενα 2-3 χρόνια. Σε ανάλογες κινήσεις αναμένεται να προχωρήσει και η γαλλική Total.

    Το θερμόμετρο στην αγορά LNG ανεβαίνει. Η συγκυρία είναι σαφώς ιδανική και οι εξελίξεις μπορούν να αποδώσουν πολλαπλά οφέλη.

     



    ΣΧΟΛΙΑ