array(0) {
}
        
    
Menu
0.26%
Τζίρος: 160.50 εκατ.

Ελληνικό Κτηματολόγιο – Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης: Διάψευση για «διαρροή» δεδομένων

Ιωάννης Μπρας, CEO Five Senses Consulting & Seatrade Ambassador
Comments

Η κρουαζιέρα εισέρχεται στη μεγαλύτερη περίοδο ανάπτυξης των τελευταίων είκοσι ετών. Ο παγκόσμιος κλάδος κινείται ταχύτερα από τις αρχικές προβλέψεις και ο στόχος των 40 εκατομμυρίων επιβατών αναμένεται να επιτευχθεί νωρίτερα από όσο υπολογιζόταν, πιθανότατα ήδη το 2027.

Την ίδια στιγμή το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών του Νοεμβρίου δείχνει ότι μέχρι το 2036 ναυπηγούνται 69 νέα πλοία που προσθέτουν σταδιακά περίπου 180.000 νέες κλίνες στον διεθνή στόλο. Είναι μια ενίσχυση χωρίς προηγούμενο που αυξάνει τις ανάγκες για σταθερούς, λειτουργικούς και διαφοροποιημένους προορισμούς. Μέσα σε αυτή τη δυναμική η Ελλάδα οδεύει προς νέο ιστορικό ρεκόρ το 2025, με περισσότερους από 8,5 εκατομμύρια επιβάτες και περίπου 2,5 εκατομμύρια μοναδικούς ταξιδιώτες που γνωρίζουν τη χώρα μέσα από την κρουαζιέρα.

1

Μετά τον θόρυβο για το τέλος κρουαζιέρας, οι εταιρείες, οι διεθνείς φορείς και ολόκληρος ο κλάδος περιμένουν από την Ελλάδα έναν σαφή και τεκμηριωμένο σχεδιασμό. Η χώρα χρειάζεται εθνική στρατηγική για την κρουαζιέρα, σχεδιασμένη από ειδικούς και σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους. Η αγορά ζητά σταθερότητα, προβλεψιμότητα και υποδομές που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

Υποδομές, λειτουργίες και οι ανάγκες της επόμενης δεκαετίας

Η Μεσόγειος ενισχύεται και τα premium και luxury brands αναζητούν αυθεντικούς, μικρούς προορισμούς με ταυτότητα και δυνατότητα βιωματικών εμπειριών. Τα μεγάλα πλοία της επόμενης δεκαετίας απαιτούν λιμάνια με επιχειρησιακή ετοιμότητα, σταθερές διαδικασίες και ικανότητα διαχείρισης μεγάλων ροών. Η Ελλάδα διαθέτει ισχυρή βάση προορισμών και μπορεί να ενισχύσει τη θέση της, αρκεί να κινηθεί συντονισμένα.

Η αγορά αναμένει ουσιαστικές αναβαθμίσεις σε κρίσιμα λιμάνια, καλύτερη οργάνωση των αγκυροβολίων, οργανωμένες υποδομές για τις λάντζες και νέες εγκαταστάσεις και ζώνες ελέγχου Schengen, που χρειάζονται άμεσα, με τον κατάλληλο εξοπλισμό και τη σωστή στελέχωση, καθώς και πλήρη εφαρμογή του συστήματος Berth Allocation σε όλη την επικράτεια. Οι παραχωρήσεις λιμανιών αποτελούν ευκαιρία για ουσιαστική αναβάθμιση. Νέα κεφάλαια, εμπειρία στη διαχείριση, επαγγελματική λειτουργία και σαφείς δείκτες απόδοσης (Key Performance Indicators) που ο ιδιωτικός τομέας απαιτεί, μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά την εμπειρία των επισκεπτών και να βελτιώσουν τη συνολική ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προορισμών μικρών και μεγάλων.

Η εμπειρία και η ταυτότητα των προορισμών γίνονται το νέο προϊόν

Η ανάπτυξη των προορισμών δεν εξαρτάται μόνο από μεγάλα έργα. Στηρίζεται σε μικρές και στοχευμένες παρεμβάσεις που βελτιώνουν τη λειτουργικότητα και τον χαρακτήρα κάθε περιοχής. Ασφαλή αγκυροβόλια, σκίαση, χώροι αναμονής, σημεία επιβίβασης, υποδομές για πληρώματα, σωστό πληροφοριακό υλικό και welcome strategy και ολοκληρωμένα Cruise Excursion Books μπορούν να αλλάξουν ριζικά την εικόνα ενός προορισμού.

Η βιωματική εμπειρία αποτελεί τον βασικό πυλώνα της νέας εποχής στην κρουαζιέρα. Ο ταξιδιώτης θέλει να αγγίξει την ταυτότητα του τόπου, να ακούσει ιστορίες, να συναντήσει ανθρώπους και να αισθανθεί μέλος της κοινότητας. Το storytelling αποκτά καθοριστικό ρόλο. Ένα τοπικό εργαστήρι, ένας δημιουργός, ένας μύθος ή μια προσωπική αφήγηση μπορούν να μετατρέψουν μια απλή εκδρομή σε εμπειρία με διάρκεια.

Το ενδιαφέρον των εταιρειών στρέφεται σε προορισμούς με ταυτότητα και περιθώριο ανάπτυξης. Κύθηρα, Πάρος, Κάρπαθος, Πάτρα, Ληξούρι, Άγιος Νικόλαος και Θεσσαλονίκη βρίσκονται ήδη στα σχέδια των itinerary planners που αναζητούν αυθεντικότητα, χαρακτήρα και εμπειρίες με ουσία.

Η επόμενη ημέρα και η ανάγκη για συστηματική προετοιμασία

Ο προορισμός της Μυκόνου αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχημένης διαχείρισης. Το Berth Allocation δουλεύει ομαλά. Οι ροές επιβατών απορροφώνται σε όλο το νησί, η εμπειρία παραμένει σταθερή και η κρουαζιέρα λειτουργεί ως πύλη γνωριμίας με την Ελλάδα. Σε μια περίοδο όπου ακούγονται άδικοι χαρακτηρισμοί για συγκεκριμένα νησιά, πρέπει να τονιστεί ότι οι παγκόσμιοι προορισμοί της Ελλάδας αποτελούν ισχυρά εργαλεία προβολής και λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές για τον υπόλοιπο τουρισμό.

Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι οκτώ ελληνικά λιμάνια συγκεντρώνουν πάνω από το 87% της συνολικής κίνησης κρουαζιέρας. Η υπερσυγκέντρωση αυτή φανερώνει ότι το μεγαλύτερο αναξιοποίητο δυναμικό βρίσκεται στην επόμενη βαθμίδα προορισμών. Για να ενταχθούν στα διεθνή δρομολόγια, χρειάζεται οι δήμοι, τα λιμενικά ταμεία και οι τοπικοί φορείς να επιμορφωθούν, να κατανοήσουν τα οφέλη της κρουαζιέρας και να αποκτήσουν τον σχεδιασμό που απαιτείται για να αξιοποιήσουν την ευκαιρία.

Η επόμενη δεκαετία θα καθορίσει τη θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας. Ο στόλος μεγαλώνει, οι απαιτήσεις αυξάνονται και οι εταιρείες αναζητούν προορισμούς που προσφέρουν συνέπεια, ποιότητα και ταυτότητα. Όσοι προετοιμαστούν σωστά θα κερδίσουν σταθερή θέση στα δρομολόγια μέχρι το 2035. Η Ελλάδα έχει μια μοναδική ευκαιρία μπροστά της και μπορεί να την αξιοποιήσει αν κινηθεί με σοβαρότητα, ενότητα και στρατηγική.

Η κρουαζιέρα βρίσκεται μπροστά σε μια νέα εποχή. Ο διεθνής στόλος μεγαλώνει, η ζήτηση αυξάνεται και η Ελλάδα διαθέτει όλα τα στοιχεία για να ενισχύσει τη θέση της. Αυτό όμως απαιτεί σχέδιο, συνέπεια και συνεργασία. Η συνεργασία με ειδικούς του κλάδου μπορεί να μεταμορφώσει την εικόνα των προορισμών και να φέρει γρηγορότερα αποτελέσματα, γιατί η εμπειρία και η τεχνογνωσία μειώνουν τα λάθη και επιταχύνουν τις σωστές αποφάσεις. Αν η χώρα επενδύσει σωστά στις υποδομές, στην εμπειρία και στη στρατηγική προώθηση των προορισμών της, τότε η επόμενη δεκαετία μπορεί να αποτελέσει μια από τις πιο επιτυχημένες της σύγχρονης ιστορίας της κρουαζιέρας.

Διαβάστε επίσης

Έλληνες εφοπλιστές: Τι «ψώνισαν» Προκοπίου, Παππάς, Κωνσταντακόπουλος, Βαφειάς, Βασιλειάδης

ALTOMARE: Τηρούμε όλους τους διεθνείς κανονισμούς

Γου Τζιντσενγκ: Να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για τη δημιουργία ενός διασυνοριακού οικοσυστήματος ναυπήγησης και ναυτιλιακής βιομηχανίας

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

MSC: Είμαστε έτοιμοι να επενδύσουμε €100 εκατ. στο Λαύριο
Η Norwegian Cruise Line επενδύει 1 δισ. ευρώ στην πολυτέλεια της κρουαζιέρας
H Celestyal Cruises επιστρέφει στην Αίγυπτο και στο Ντουμπάι

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Diana Shipping ( Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 12,62 εκατ. δολάρια από τη ναύλωση του m/v Seattle
Από τον Πειραιά ως την Ελευσίνα: Η Cosco, οι ΗΠΑ κι ο διεθνής ανταγωνισμός
Ο Τσίπρας και η Άνγκελα, ο Ερωτόκριτος κι Αρετούσα, το ταψί του μπακλαβά, και κλάμα η κυρία
Η διακύβευση των εκλογών: Ποια οικονομική στρατηγική θα κυβερνήσει;
Έλληνες εφοπλιστές: Τι «ψώνισαν» Προκοπίου, Παππάς, Κωνσταντακόπουλος, Βαφειάς, Βασιλειάδης
ALTOMARE: Τηρούμε όλους τους διεθνείς κανονισμούς
Γου Τζιντσενγκ: Να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για τη δημιουργία ενός διασυνοριακού οικοσυστήματος ναυπήγησης και ναυτιλιακής βιομηχανίας
Δήμητρα Ματσούκα: Fast & Furious και από… τύχη δεν εγκλημάτησε
Γιώργος Προκοπίου: «Η θάλασσα μας ενώνει, δεν μας χωρίζει γιατί η ναυτιλία είναι το μέσο με το οποίο εφαρμόζεται η παγκοσμιοποίηση»
Εθνικό Νηολόγιο: Αυξάνονται τα επιβατηγά πλοία, μειώνονται τα ποντοπόρα