• Ναυτιλία

    Ν. Τσάκος: Άνοιγμα στην αγορά των πλοίων μεταφοράς LNG

    Νίκος Τσάκος, εφοπλιστής


    Μία νέα παραγγελία για ένα πλοίο LNG σε ναυπηγείο της Νότιας Κορέας επιβεβαίωσε επίσημα η ναυτιλιακή Tsakos Energy Navigation, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου, γνωστοποιώντας ότι ενδιαφέρεται για περαιτέρω επέκταση στον τομέα αυτό, αν και στελέχη της εταιρείας ξεκαθαρίζουν πως η TEN δεν θα χάσει την επαφή της με την αγορά των τάνκερ, που είναι η κύρια δραστηριότητά της και της απέφερε κέρδη στα δύο πρώτα τρίμηνα του 2019.

    Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η ΤΕΝ, έχει παραγγείλει από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries ένα πλοίο μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174.000 cbm, προς παράδοση στο δεύτερο μισό του 2021, με οψιόν για κατασκευή ενός ακόμα ίδιων προδιαγραφών πλοίου. Σήμερα η εταιρεία διαθέτει στον στόλο της μόνο δύο πλοία αυτού του τύπου, όμως είναι πιθανό στο μέλλον η TEN να ασχοληθεί πιο ενεργά με αυτόν τον τομέα και να επεκτείνει τον στόλο της, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της εταιρείας.

    Σύμφωνα με την ΤΕΝ, τα δύο πλοία LNG που ήδη διαθέτει η εταιρεία αύξησαν σημαντικά τα έσοδά τους, αποφέροντας 4,3 εκατ. δολάρια στο β’ τρίμηνο. Όμως ακόμα μεγαλύτερα ήταν τα κέρδη της εταιρείας από τα τάνκερ της, φτάνοντας τα 11,5 εκατ. δολάρια στο α’ εξάμηνο του έτους, όταν κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2018 είχαν εμφανίσει ζημίες 21,5 εκατ. δολαρίων.

    Όπως σημειώνει η ΤΕΝ, η πολιτική των μακροχρόνιων ναυλώσεων που ακολουθεί της επέτρεψε να ξεπεράσει σε απόδοση την αγορά spot κατά 38%. Κατά το α’ εξάμηνο του 2018, η εταιρεία εμβάθυνε τις «στρατηγικές συμμαχίες» της με ναυλωτές, εξασφαλίζοντας μακροχρόνιες ναυλώσεις για τέσσερα ακόμα πλοία από μεγάλη αμερικανική εταιρεία και άλλα δύο πλοία από κοινοπραξία με λατινοαμερικανική εταιρεία.

    Η διοίκηση της εταιρείας εμφανίζεται αισιόδοξη για τις προοπτικές στην αγορά των τάνκερ έως και τα τέλη του 2020, κάνοντας λόγο για μία σειρά από θετικά γεγονότα που ενισχύουν την αγορά, όπως οι αυξημένες εξαγωγές αμερικανικού αργού πετρελαίου, οι διαλύσεις παλαιότερων πλοίων λόγω της εφαρμογής των κανονισμών του ΙΜΟ για τις εκπομπές ρύπων και ο χαμηλός αριθμός παραγγελιών.

    Καθυστερήσεις στα scrubbers

    Όσον αφορά στον εξοπλισμό των πλοίων της με scrubbers, η διοίκηση της εταιρείας ενημέρωσε τους αναλυτές στο conference call για τα οικονομικά αποτελέσματα του β’ τριμήνου ότι υπάρχουν καθυστερήσεις και θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος από αυτόν που προβλεπόταν αρχικά, αν και δεν διευκρινίστηκε αν το σχόλιο αυτό αφορούσε στα πλοία της εταιρείας ή γενικά τις καθυστερήσεις που καταγράφονται στην αγορά.

    «Τα ναυπηγεία δουλεύουν σε πλήρη δυναμικότητα για να καλύψουν τις προδιαγραφές αναδρομικής εγκατάστασης, που μπορεί να κρατήσει για περισσότερο χρόνο στα ναυπηγεία ένα μεγάλο μέρος του παγκόσμιου στόλου, αντί στις θάλασσες», οδηγώντας ενδεχομένως σε περισσότερες διαλύσεις, σύμφωνα με τον COO της εταιρείας, Γιώργο Σαρόγλου. Ο ίδιος ωστόσο επεσήμανε πως οι καθυστερήσεις, οι διαλύσεις και οι περιορισμένες παραγγελίες θα μειώσουν περισσότερο απ’ όσο αναμενόταν τον παγκόσμιο στόλο, ωθώντας τις εταιρείες σε μεγαλύτερα κέρδη, όπως αναφέρει το TradeWinds.

    Σημειώνεται ότι η εταιρεία σχεδιάζει να εξοπλίσει με scrubbers οκτώ από τα πλοία της, καθώς τα υπόλοιπα πλοία του στόλου της, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων υπό κατασκευή, διαθέτουν ήδη scrubbers.

    Αξιοσημείωτο είναι ότι τον περασμένο μήνα η Diamond S Shipping ανακοίνωσε ότι τρία πλοία της που επρόκειτο να εξοπλιστούν με scrubbers μέσα στο δ’ τρίμηνο 2019, θα καθυστερήσουν τελικά και οι εργασίες θα γίνουν στο α’ τρίμηνο 2020.



    ΣΧΟΛΙΑ