Αν δει κανείς τους πρώτους 10 αγώνες του 2024 o Φερστάπεν είχε πάρει 7 νίκες. Η τελευταία του ήταν στο Ισπανικό GP. Αντίστοιχα φέτος οι McLaren στους πρώτους εννιά αγώνες έχουν πάρει ίδιο αριθμό νικών (7).

Ο Νόρις έχει δυο και ο Πιάστρι 5. Σε 10 αγώνες του 2024, μετά το Ισπανικό GP, ο Φερστάπεν δεν πήρε καμία νίκη. Αυτές μοιράστηκαν σε McLaren (4), Ferrari (3) και Mercedes (3). Η Red Bull πέρυσι έκανε ένα σοβαρό βήμα προς τα πίσω, από τη στιγμή που η αποχώρηση του Άντριαν Νιούι άρχισε να έχει αντίκτυπο στην εξέλιξη του μονοθεσίου.

1

Ο Φερστάπεν πήρε τον τίτλο γιατί τον βοήθησε η βροχή στη Βραζιλία και η εύθραυστη ψυχολογία του Νόρις, ο οποίος δεν έχει στην ομάδα του, καθεστώς πρώτου οδηγού. Ταυτόχρονα η McLaren έκανε ένα σημαντικό βήμα μπροστά σε ανταγωνιστικότητα και εκμεταλλευόμενη την αστάθεια της Ferrari, πήρε πάνω στο νήμα, τον τίτλο στους κατασκευαστές.

Φέτος τα πράγματα δείχνουν διαφορετικά, αλλά δεν είναι και τόσο. Η McLaren έχει ξεκινήσει με σαφές προβάδισμα, όμως αυτό δεν είναι δεδομένο ότι μπορεί να διατηρηθεί καθόλη την διάρκεια της χρονιάς. Εξαρτάται από το πότε θα ληφθούν συγκεκριμένες αποφάσεις που αφορούν στην εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου.

Συγκεκριμένα το πότε θα σταματήσει. Το 2026 οι κανονισμοί αλλάζουν και οι ομάδες έχουν μπροστά τους μια τελείως διαφορετική πρόκληση όσον αφορά στα αμαξώματα (μικραίνουν) στις υβριδικές μηχανές (εξηλεκτρίζονται περαιτέρω) στην αεροδυναμική απόδοση και στα λάστιχα. Δεδομένου ότι οι προϋπολογισμοί είναι οριοθετημένοι (135εκ. ετησίως), δεν υπάρχουν ούτε πόροι, ούτε ανθρώπινο δυναμικό για να πρωταγωνιστήσεις και φέτος και του χρόνου. Οφείλεις να διαλέξεις αν θα επικεντρωθείς στο 2025 ή θα ποντάρεις στο 2026.

Ήδη στη Red Bull έχουν αποφασίσει πως θα συνεχίσουν να εξελίσσουν το φετινό μονοθέσιο ώστε να μπορέσει ο Φερστάπεν να μείνει στη μάχη του τίτλου των οδηγών (είναι 49 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο Πιάστρι) ως το τέλος.

Αυτή είναι μια συνειδητή επιλογή που σε μεγάλο βαθμό απορρέει και από τη βαθιά γνώση των δυνατοτήτων που θα έχει η νέα υβριδική μηχανή της ομάδας από το 2026. Η Red Bull θα έχει δική της μηχανή από του χρόνου, καθώς σταματά η πολυετή συνεργασία με τη Honda. Το ρεπορτάζ λέει πως η Mercedes έχει προβάδισμα στη νέα υβριδική μηχανή με τα μέχρι τώρα δεδομένα.

Στη νέα υβριδική μηχανή η μισή ισχύς θα προέρχεται από ηλεκτροκινητήρα. Αν όντως συμβαίνει αυτό, τότε είναι λογικό ομάδες όπως η McLaren και η Mercedes να αποφασίσουν να στρέψουν την προσοχή τους στο 2026 βλέποντας ότι έχουν πρόκριμα για να πρωταγωνιστήσουν.

Αντίθετα ομάδες όπως η Red Bull και η Ferrari μπορεί ν’ ασχοληθούν περισσότερο με τη φετινή χρονιά γνωρίζοντας ότι δεν μπορούν να ξεκινήσουν δυνατά στην επόμενη, λόγω υβριδικής μηχανής. Οι κόκκινοι που αντιμετωπίζουν σχεδιαστικό πρόβλημα (πολύ λεπτό περίβλημα κιβωτίου) έχουν ανακοινώσει ότι θα φέρουν στο Σίλβερστον (6/7) ένα νέο σύστημα ανάρτησης (πίσω) μαζί με ένα αναθεωρημένο πακέτο αεροδυναμικής που θα περιλαμβάνει πλαϊνά (sidepods), πάτωμα και κάλυμμα κινητήρα.

Ποντάρουν ότι αυτά θα λύσουν το πρόβλημα της κατανομής φορτίου, που κάνει το περίβλημα του κιβωτίου να στρεβλώνει υποχρεώνοντάς τους, να αυξάνουν την απόσταση από το έδαφος για να μην βρίσκει κάτω το μονοθέσιο. Αν αυτό δουλέψει μπορεί να δούμε σημαντική ανατροπή στα δεδομένα.

Σίγουρα οι επόμενοι δέκα αγώνες θα κρίνουν πολλά αρχής γενομένης από το Καναδικό GP που θα διεξαχθεί αυτό το Σαββατοκύριακο στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ (15/6, απευθείας ΑΝΤ1+ στις 21:00).

Διαβάστε επίσης:

Οδηγούμε τo ηλεκτρικό Smart #3 Pro +