Οικονομία & Επιχειρήσεις

Γιάννης Κούστας: Διαπραγματεύσεις της Danaos για μείωση των ναύλων μετά τη συμφωνία με την HMM

γιαννης κουστας

Γιάννης Κούστας, εφοπλιστής Danaos Shipping


Ο εφοπλιστής κ. Γιάννης Κούστας, ιδιοκτήτης της ναυτιλιακής Danaos Shipping, έχει ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις με τη ναυτιλιακή εταιρεία Hanjin Shipping με αντικείμενο τη μείωση των ναύλων, από τη στιγμή που ο ναυτιλιακός γίγαντας από τη Νότιο Κορέα ανακοίνωσε δημοσίως τις προθέσεις του να πραγματοποιήσει αναδιάρθρωση του ισολογισμού του και αναζητά παραχωρήσεις από τους πλοιοκτήτες.

Καθώς οι συζητήσεις ακόμα προχωρούν, η Danaos δήλωσε ότι «Δεν μπορούμε να υπολογίσουμε το πότε και το τι είδους λύση θα βρεθεί». Ο κ. Κούστας ξεκίνησε αυτές τις συζητήσεις από τότε που η Danaos Shipping προχώρησε σε συμφωνία μείωσης των ναύλων των 13 πλοίων που έχει ναυλώσει στη Hyundai Merchant Marine (HMM) στις 15 Ιουλίου. Για την ακρίβεια η εταιρεία συμφώνησε με την HMM να μειώσει τα ναύλα κατά 20% για μια περίοδο διάρκειας 3,5 ετών.

Ως αντάλλαγμα η ναυτιλιακή του κ. Κούστα θα λάβει 39 εκ. δολάρια σε γραμμάτια που λήγουν το 2024 και 4,6 εκ. μετοχές της HMM που θα μπορούν να διαπραγματευτούν ελεύθερα στο Χρηματιστήριο της Κορέας.

Ο κ. Κούστας δήλωσε ότι οι αρχικές τιμές των ναύλων θα αποκατασταθούν μετά το πέρας της περιόδου των 3,5 ετών και ότι η συμφωνία αυτή διαφυλάττει την αξία των ναύλων. «Είμαστε ευχαριστημένοι που κατορθώσαμε να βρούμε μια λύση που θα ενισχύσει το οικονομικό προφίλ ενός από τους πιο σημαντικούς ομολόγους μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Έλληνας εφοπλιστής στην αναφορά των αποτελεσμάτων του δευτέρου τριμήνου του 2016.

Προσέθεσε ότι «Ο κλάδος της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να αντιμετωπίζει δυσκολίες αλλά τώρα αρχίζει και κινείται πλαγίως, μια ένδειξη ότι ίσως φτάσαμε στο τέλος». Παράλληλα ο ίδιος πιστεύει ότι οι συνθήκες της αγοράς δεν πρόκειται να αλλάξουν φέτος, παρά το γεγονός ότι η διεύρυνση της Διώρυγας του Παναμά θα αυξήσει τη ζήτηση για τα πλοία panamax και post-panamax. Ο κ. Κούστας σημείωσε ότι «Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι οι συνθήκες της αγοράς θα ξεκινήσουν να βελτιώνονται την άνοιξη του 2017».

Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2016, η Danaos είδε τα καθαρά της έσοδα να αυξάνονται και να ανέρχονται στα 44,6 εκ. δολάρια, σε σύγκριση με κέρδη ύψους 38,1 εκ. δολαρίων που είχε ανακοινώσει το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρσι. Την ίδια στιγμή, τα καθαρά έσοδα για τους πρώτους έξι μήνες του έτους διαμορφώθηκαν στα 88,7 εκ. δολάρια, έναντι 68,4 εκ. δολαρίων το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015.

Τα λειτουργικά έσοδα του δευτέρου τριμήνου σημείωσαν μια μικρή πτώση της τάξεως του 3,2% (4,5 εκ. δολάρια) και διαμορφώθηκαν στα 137 εκ. δολάρια, έναντι 141,5 εκ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2015.

Και ο κ. Ευάγγελος Μαρινάκης είχε συμφωνήσει για μείωση των ναύλων

Υπενθυμίζεται σε αυτό το σημείο ότι και η ναυτιλιακή Capital Product Partners (CPP), συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Ευάγγελου Μαρινάκη, είχε ανακοινώσει ότι, εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει η Hyundai Merchant Marine (HMM), θα προχωρούσε σε περικοπές της τάξεως του 20% των ημερήσιων ναύλων των πέντε πλοίων που έχει ναυλώσει στην HMM.

Η συμφωνία της CPP με την HMM υπεγράφη στις 15 Ιουλίου του 2016 και αφορά μείωση των ναύλων που θα ανέλθει συνολικά στα 37 εκ. δολάρια και η περικοπή του 20% θα διαρκέσει ως το Δεκέμβριο του 2019. Ως αντάλλαγμα για τη μείωση αυτή στα ναύλα μέχρι το τέλος της περιόδου, η CPP θα λαμβάνει μετοχικό μερίδιο της HMM, το οποίο θα είναι ελεύθερα διαπραγματεύσιμο στο Χρηματιστήριο της Κορέας, αλλά και ακάλυπτο δάνειο ποσοστού 3%.

Επιπλέον, μετά από τη συμφωνία της CPP με την HMM, οι αναλυτές εμφανίστηκαν ιδιαίτερα αισιόδοξοι καθώς σχεδόν όλοι που παρακολουθούν την Capital Product Partners φοβόντουσαν πως η μείωση αυτή θα ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη. Οι προβλέψεις των αναλυτών ήταν αρκετά δυσοίωνες αφού ένας εξ’ αυτών, ο Jonathan Chappell της Evercore, περίμενε μία μείωση της τάξεως του 50%.

Από την άλλη, ο Amit Mehrotra της Deutsche Bank σχολίασε ότι η εξέλιξη αυτή είναι «Τόσο καλή όσο μπορούσε κανείς να ελπίζει», ενώ σημείωσε ότι δεν περίμενε κάποια μεγάλη άνοδο της μετοχής της Capital Product Partners, καθώς φαίνεται πως τα νέα είχαν ήδη διαρρεύσει αρκετά νωρίτερα, όταν η μετοχή της «είχε εκτοξευθεί» κατά 14%. «Σημειώνουμε επίσης ότι η εταιρεία έχει σημαντικές αποπληρωμές χρέους να αντιμετωπίσει μεσοπρόθεσμα, συνολικά 40 εκ. δολάρια και 119 εκ. δολάρια το 2017 και το 2018 αντίστοιχα, γεγονός που πιθανότατα περιορίζει την προθυμία της διοίκησης να αυξήσει τα μερίσματα στη βάση της σημερινής ανακοίνωσης», είχε προσθέσει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

http://www.mononews.gr/esiodoxia-stin-costamare-gia-ti-chrimatodotisi-trion-akoma-neotefkton-plion/65192

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

http://www.mononews.gr/psalidizi-tis-provlepsis-tis-gia-ti-metochi-tis-capital-product-stifel/65247

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

http://www.mononews.gr/megales-afxomiosis-stis-times-navlosis-ton-tanker-pia-dromologia-evnoounte/65165

 


ΣΧΟΛΙΑ