• bloomberg

    Financial Times

    Πώς ένα πουά φόρεμα εκτίναξε τα αποτελέσματα των Zara

    • NewsRoom


    Ένα πουά φόρεμα, που προκάλεσε αίσθηση φέτος το καλοκαίρι, στάθηκε ικανό, σύμφωνα με τους αναλυτές, να εκτινάξει τις πωλήσεις του ομίλου Inditex, στον οποίο ανήκει και η αλυσίδα Zara.

    Ο όμιλος Inditex παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 7%, παρά τις σκληρές συνθήκες που επικρατούν στο λιανεμπόριο.

    Ο ισπανικός όμιλος ανακοίνωσε κέρδη 12,8 δισ. ευρώ για το πρώτο εξάμηνο, ενώ τα μεικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 7% και ανήλθαν σε 7,3% δισ. ευρώ. Τα EBTDA αυξήθηκαν 8% στα 3,4 δισ. ευρώ.

    Η Inditex κάνει τους τελευταίους μήνες άνοιγμα σε νέες αγορές, με το zara.com να ανοίγει και στη Βραζιλία τον περασμένο Μάρτιο. Δύο μήνες μετά ανακοίνωσε ότι ανοίγει τη δυνατότητα αγορών μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματός τους, σε χώρες όπως η Σαουδική Αραβία, τα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Μαρόκο.

    Το πουά φόρεμα που κόστιζε 39,99 στερλίνες είχε τόση πέραση φέτος το καλοκαίρι που δημιουργήθηκε για χάρη του ειδικός λογαριασμός στο Instagram. Οι αγοραστές του υποστηρίζουν ότι είναι άνετο και εύκολο είτε είσαι ψηλός είτε κοντός, λεπτός ή μη και μπορεί να φορεθεί στην παραλία, σε γάμο ή στη δουλειά. Το συγκεκριμένο ρούχο είχε τόση απήχηση που έγινε… λατρεία. Ξεπούλησε επανειλημμένα, ενώ οι γυναίκες που το αγόρασαν σταμάτησαν να ενοχλούνται όταν έβλεπαν άλλες και άλλες να το φορούν, γιατί κατά κάποιον τρόπο ένιωθαν ότι ανήκαν στο ίδιο κλαμπ.

    “Εξακολουθούμε να ευνοούμε την Inditex για το ισχυρό επιχειρηματικό της μοντέλο το οποίο είναι σχετικά ολοκληρωμένο και ευέλικτο”, παρατηρεί ο Ρίτσαρντ Τσαμπερλέιν της RBC Europe. Προσθέτει μάλιστα ότι η αποτίμησή της φαίνεται ελκυστική σε σύγκριση με άλλες, αντίστοιχες εταιρείες λιανικής.

    Η απόφαση της Inditex να προχωρήσει στο άνοιγμα νέων καταστημάτων σε τόσο πολλές νέες αγορές πάει κόντρα στο ρεύμα που επικρατεί αυτήν τη στιγμή στο λιανεμπόριο όπου πολλές εταιρείες δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα με τα μισθολογικά και φορολογικά βάρη που δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Επιπλέον, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών ακολουθεί φθίνουσα πορεία με τους καταναλωτές να προτιμούν τις αγορές μέσω Διαδικτύου.

    Για τους αναλυτές της Citi Άνταμ Κοχρέιν και Μάθιου Γκάρλαντ, αυτό στο οποίο πρέπει να δοθεί έμφαση είναι γιατί τα μεικτά περιθώρια κέρδους του ομίλου εμφανίζονται αδύναμα χωρίς να υπάρχουν μεγάλες διακυμάνσεις στις συναλλαγματικές ισοτιμίες και με τις συγκρίσιμες πωλήσεις να κινούνται σε ισχυρά επίπεδα.

    Το πουά φόρεμα


    © The Financial Times Limited 2024. All Rights Reserved. Not to be redistributed, copied or modified in any way.
    mononews.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation.




    ΣΧΟΛΙΑ